Начальник управління освіти і науки міської ради Тетяна Ващук взяла участь у парламентських слуханнях

11 Квітня 2019, 13:40

10 квітня 2019 року начальник управління освіти і науки міської ради Тетяна Ващук взяла участь у парламентських  слуханнях  на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки», що відбулись у Верховній Раді України.

Відкрила парламентські слухання  перший заступник Голови Верховної Ради Ірина Геращенко, яка поінформувала, що до участі у слуханнях запрошені: народні депутати, представники Кабінету Міністрів, центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій і обласних рад, Національної академії наук України, національних галузевих академій науки, закладів освіти та наукових установ, роботодавців, громадських освітянських і студентських організацій.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич  виступила з основною доповіддю у якій зазначила, що розвиток людського капіталу – це надзвичайно важлива тема і «одна з першочергових цілей, про які йдеться у Середньостроковому плані пріоритетних дій Уряду до 2020 року». 

Запрошена до слова начальник управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради Тетяна Ващук у своєму виступі зазначила:                   

«Рівень і якість освіти один із показників людського капіталу, а критерій якості освіти – це якість життя. Сучасними  трендами в освіті  є благополуччя, інклюзія, справедливість, підвищення рівня академічних знань здобувачів освіти, маркетинг, залежність ринкової економіки від результатів навчання.

Збільшення людського капіталу залежить від інвестицій в освіту, які ми вже відчули у зв’язку із започаткованими реформами. Та сучасний темп життя, інтенсивне збільшення  інформації потребують пришвидшення реформування. Наступні кроки гальмуються у зв’язку з тим, що досі  не прийняті закони України про загальну середню,  дошкільну, позашкільну та професійно-технічну освіту, відсутні підзаконні нормативно-правові акти та механізми впровадження їх на місцях, необхідністю внесення змін та доповнень до формули розрахунку освітньої субвенції врахувавши  у ній учнівський контингент поточного навчального року.

Сьогодні бізнес вимагає  добре підготовлених фахівців. За різними оцінками із 80% школярів, які вступають до закладів вищої освіти, лише до15 % здатні належно засвоїти начальні програми, а кожен другий випускник цих закладів не працює за фахом.   Виникає значний дисбаланс між професіями закладів вищої освіти та робітничими. Для осмисленого здобуття  професії, формування твердої життєвої позиції одним із завдань загальної середньої освіти є розвиток у молоді саме емоційного інтелекту, формування ключових компетенцій, орієнтованість людського капіталу на потреби сучасного ринку праці.

Викликами для освітньої галузі є нестача вчителів, недостатність фінансування, дезінформаційне суспільство, вплив політичних рішень на імідж освіти, трудова міграція та виїзд молоді на навчання за кордон. На жаль, Україна  стала донором людського капіталу. Так, у місті Новограді-Волинському, що на Житомирщині  8% випускників у минулому начальному році виїхало на навчання за кордон. Тому потрібно створити найкращі умови аби молодь залишалася навчатися і працювати у своїх регіонах.

В системі освіти безумовно головною особою є вчитель.  Саме від нього залежить чи стане українська школа дійсно новою за змістом. Для цього він повинен почувати себе впевнено,  комфортно та мати гідну оплату праці. На мою думку необхідно відродити державну програму «Вчитель», де передбачити  підвищення  заробітної плати, надання пільгового кредитування на придбання житла та інші соціальні гарантії.  Надбавка за престижність педагогічної праці має бути фіксованою. Адже не може престижність нашої професії відрізнятися у громадах, а розмір цієї надбавки залежати від наявного фінансового ресурсу, тим самим створюючи неоднозначну та напружену ситуацію.

Закон України «Про освіту»  надає закладам широку автономію. Будуть освітні установи працювати в режимі функціонування чи розвитку залежить від професійного менеджменту керівників. Тому необхідно розширити функції супервізорів, які крім науково-методичного супроводу  надавали б юридичну, економічну та фінансову консультацію для роботи в нових умовах.

Сподіваюсь, що всі    реформи,  які спрямовані на системну трансформацію, призведуть до головної мети —  високої якості освіти.»

Наприкінці свого виступу Тетяна Володимирівна подякувала за надану можливість висловити  думку.

Відділ інформації та зв’язків
з громадськістю міської ради

 

Чат-бот Гаряча лінія