💧РОЗ’ЯСНЕННЯ, ЩО ДО ПОВІРКИ ЛІЧИЛЬНИКІВ ВОДИ
РОЗ’ЯСНЕННЯ, ЩО ДО ПОВІРКИ ЛІЧИЛЬНИКІВ ВОДИ
Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» законодавчо врегульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.
Періодична повірка засобів вимірювальної техніки-повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).
Наказом Мінекономрозвитку України від 13.10.2016 р.№1747 встановлено, що міжповірочний інтервал для всіх лічильників води становить – 4 роки.
Згідно із внесеними змінами № 2189-VIII від 09.11.2017, ВВР, 2018, № 1, ст.1 до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» п.4 ст.17 «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку».
Саме тому, повірка та ремонт засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних/юридичних осіб, здійснюється за кошти споживачів, адже у структурі тарифів дані витрати не передбачені.
У залежності від технічної можливості, повірка може проводитися із демонтажем або без демонтажу засобів обліку.
Повірка лічильників може здійснюватися:
У лабораторії на стаціонарних проливних установках. Для цього необхідно звернутися до водоканалу та викликати контролера для розпломбування лічильників, потім демонтувати лічильники та доставити на підприємство. Після проведення повірки потрібно транспортувати лічильники до власного помешкання та провести монтаж лічильників, тоді викликати контролера водоканалу для опломбування лічильників;
У квартирі/приміщенні власника приладу, повірка здійснюється фахівцями уповноваженої повірочної лабораторії за допомогою переносної проливної установки, безпосередньо на місці експлуатації лічильників.
Для проведення повірки без зняття обов’язково має бути вільний доступ до лічильника. Під час повірки лічильник не демонтується, а пломба, встановлена на лічильнику, не знімається.
Для перевірки працездатності здійснюють перевірку зміни показань лічильника за наявності потоку води через лічильник. Для цього пропускають потік води через лічильник за допомогою відкривання кранів на трубопроводі, до якого приєднано проливну установку, і вентилів в установці.
Також проводиться зовнішній огляд візуально.
Результати вважаються задовільними, якщо під час зовнішнього огляду встановлено:
наявність пломб, установлених під час повірки, і пломб, установлених під час монтажу на місці експлуатації, у місцях пломбування, що визначені експлуатаційною документацією лічильника;
відсутність зовнішніх пошкоджень лічильника;
відсутність дефектів та запотівання відлікового пристрою, що ускладнюють зчитування показань лічильника;
відсутність дефектів, що ускладнюють зчитування маркування лічильника;
наявність чіткого зображення написів на відліковому пристрої лічильника;
наявність стрілки на корпусі лічильника, яка вказує напрямок потоку води.
Позитивні результати повірки лічильника засвідчують свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки .
У разі якщо за результатами повірки лічильник визнано таким, що не відповідає встановленим нормам, оформляють довідку про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.
Відповідно до вимог Закону України “ Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання ” від 22.06.2017 № 2119-VIII, у разі простроченого терміну повірки, нарахування проводяться відповідно до показників вузла комерційного обліку води.
Від показників будинкового лічильника віднімається сума показників квартирних лічильників, а отримана різниця розподіляється між споживачами, в квартирах які не повірили лічильники, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються послугами централізованого водопостачання.
Саме цю різницю, згідно Закону, доведеться оплачувати тим, хто не повірив лічильники у своїх квартирах.