«Дзвінок з банку»: судитимуть шахраїв, які привласнили майже 3 млн грн

26 Грудня 2024, 9:23

Кіберполіцейські припинили діяльність шахраїв, які організували роботу call-центру на Донеччині та виманювали фінансові дані у громадян. Правоохоронці завершили розслідування і направили до суду обвинувальний акт щодо фігурантів, їм загрожує до 12 років ув’язнення.

 

Кіберполіцейські Дніпропетровщини спільно зі слідчими відділення поліції № 2 Дніпровського районного управління поліції та слідчого управління ГУНП в області за процесуального керівництва Дніпропетровської обласної прокуратури та Лівобережної окружної прокуратури міста Дніпра викрили організовану групу шахраїв.

 

Зловмисники налагодили діяльність шахрайського call-центру на території Донеччини й виманювали гроші у громадян за допомогою так званого вішингу (від англ. voice — «голос»; fishing — «рибалка»).

 

Вішинг – це вид телефонного шахрайства з використанням методів соціальної інженерії, пов’язаний з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої конфіденційної інформації, спонуканнями до переказу коштів на картку злодіїв за допомогою голосових дзвінків тощо.

 

Так, шахраї телефонували громадянам під виглядом працівників служби безпеки банків і повідомляли про начебто підозрілі фінансові операції з їхніми картками. У процесі розмови фігуранти переконували людей виконати їхні інструкції та вказівки, в результаті чого отримували повний доступ до онлайн-банкінгу жертв. Надалі грошові кошти з рахунків потерпілих зловмисники перераховували на картки дропів та переводили в готівку.

 

За результатами розслідування встановлено, що зловмисники ошукали 24 людей на близько 3 мільйона гривень.

 

Наразі слідчі завершили досудове розслідування за ч.ч. 4, 5 ст. 190 (Шахрайство) Кримінального Кодексу України та скерували обвинувальний акт стосовно членів угруповання до суду.

 

Департамент кіберполіції Національної поліції України

Чат-бот Гаряча лінія