Інформаційна довідка щодо системи закупівлі товарів і послуг для потреб міжнародних гуманітарних проектів продовольчих агенцій ООН та Всесвітньої продовольчої програми (ВПП)

9 Вересня 2016, 6:07

Закупівля товарів і послуг для міжнародних гуманітарних проектів продовольчих агенцій ООН та ВПП здійснюється шляхом відкритих тендерних торгів, які проводяться засобами електронної системи «Глобальний ринок ООН» (https://www.ungm.org/). Система є платформою зустрічі та стандартизованої комунікації підрозділів міжнародних організацій, відповідальних за закупівлі, та постачальників товарів і послуг з усіх країн-членів ООН. «Глобальний ринок ООН» є англомовним порталом, який працює за принципом «єдиного вікна». Заповнюючи лише одну реєстраційну форму, виробники товарів і послуг отримують доступ до тендерів 26 організацій системи ООН, а також ВПП. За допомогою «Глобального ринку ООН» здійснюється 99% усіх замовлень на потреби міжнародних гуманітарних проектів, сукупна річна вартість реалізованих контрактів усіх організацій системи ООН сягає більше 16 млрд.дол.США на рік.

ВПП та продовольчі агенції ООН, штаб-квартири яких знаходяться в Римі, є найбільш перспективними у цьому контексті партнерами для українських експортерів, адже щороку вони закуповують продовольства на суму 4-5 млрд.дол.США. Так, у 2015 р. ВПП закупила товарів та послуг на суму 4,36 млрд. дол. США, ФАО – на більш як 350 млн.дол.США, ІФАД – на 47 млн.дол.США.

«Глобальний ринок ООН» передбачає пряму і відкриту реєстрацію виробників товарів і постачальників послуг з будь-якої країни-члена ООН, що дає можливість необмеженої участі українських постачальників у проектах, направлених на подолання продовольчих криз.

Процедура реєстрації передбачає дворівневу акредитацію постачальників – в залежності від вартості та типу тендерів. Для деяких з них необхідно пройти лише один рівень акредитації, для інших вимагається дворівнева акредитація.

Система порталу «Глобальний ринок» є інтуїтивною, вона автоматично підкаже постачальнику про необхідність виконання одного або обох рівнів акредитації для участі в тому чи іншому тендері.

На початковому етапі акредитація передбачає надання загальної інформації щодо компанії-постачальника (таких як ім’я, реєстраційні та контактні дані, контактна особа тощо), переліку країн ведення бізнесу, а також класифікацію товарів або послуг постачальника.

Для аккредитації першого рівня додатково надаються копії реєстраційних документів компанії, контактні дані принаймні трьох компаній-партнерів, які можуть рекомендувати постачальника для співпраці, дані щодо власників та топ-менеджменту компанії-постачальника (в тому числі, засновників, філій та дочірніх компаній, особи виконавчого директора тощо). Вітається надання даних щодо міжнародних посередників, агентів та консультантів, яких постачальник планує використати в рамках виконання контракту ООН.

Для аккредитації другого рівня додатково надаються рекомендаційні листи (англійською мовою) від трьох партнерів, не пов’язаних із постачальником відносинами контролю, яким протягом останніх 12 місяців постачалися аналогічні товари та/або послуги. Вітається надання у рекомендаційних листах детальної інформації щодо поставлених товарів або послуг, та їх вартості. Крім того, на цьому етапі аккредитації мають бути надані документи фінансової звітності постачальника (засвідчений фінансовий/аудиторський звіт або їх еквіваленти) за останні три роки.

У разі успішного проходження акредитації, протягом 3-4 тижнів заявник отримує відповідне повідомлення і відтоді може у повній мірі використовувати можливості системи.

Зокрема, постачальник отримує повний доступ до розділу «Business opportunities» системи, де публікується стандартизована інформація щодо кожного тендеру на закупівлю. Вона включає назву агенції ООН, яка здійснює закупівлю, основні дані щодо умов та термінів тендеру, місце, час та умови постачання товарів та послуг, необхідну технічну документацію щодо предмету торгів тощо.

Розділ має зручний фільтр, який дозволяє легко орієнтуватися і здійснювати пошук в опублікованій інформації щодо тендерів за датами або ключовими словами.

За допомогою індивідуальних налаштувань у розділі «Tender Alert Service», постачальники можуть підписатися на невідкладне отримання електронною поштою повідомлення щодо початку тендеру на ті чи інші товари чи послуги та подати тендерну пропозицію.

Пероможець у тендері визначається тендерною комісією виключно на основі наданих ним пропозицій. Переможною визнається пропозиція із найнижчою ціною та найбільш вигідними іншими умовами постачання, в тому числі, логістикою.

Система «Глобальний ринок» керується статутними документами та нормами ООН (опублікованими в розділі «Правила та умови»), що, серед іншого, означає нульову толерантність до контактів потенційних постачальників або їх представників із співробітниками ООН, відповідальними за закупівлі, поза рамками системи, рівність доступу усіх користувачів та прозору публікацію результатів тендерів (у розділі «Contract Awards»).

Департамент економічного розвитку,

торгівлі та міжнародного співробітництва

Житомирської обласної державної адміністрації

 

Чат-бот Гаряча лінія