Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян у виконавчі органи Новоград-Волинської міської ради за 2016 рік

31 Січня 2017, 6:44

Виконавчі органи міської ради протягом 2016 року роботу із зверненнями громадян проводили у відповідності до вимог законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента від 07.02.08 №109/2008, актів Президента України та доручень і актів Уряду щодо розгляду звернень громадян.

Звернення громадян надходили до відділу організації прийому громадян міської ради поштою, засобами електронного зв’язку та під час особистих прийомів. Працівники виконавчих органів міської ради вживали заходів щодо своєчасного і повного розгляду звернень громадян, викладені у зверненнях факти ретельно перевірялись, прохання заявників вирішувались по мірі можливості та в межах компетенції органів місцевого самоврядування.

Протягом 2016 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 7 328 звернень громадян, що на 2 535 звернень, або на 34,6% більше в порівнянні з попереднім роком. 534 звернення (7.28% від загальної кількості) надійшли поштою, письмово та усно надійшло 6 794 під час прийому громадян міським головою, заступниками міського голови, начальниками управлінь та відділів міської ради і працівниками відділу організації прийому громадян. Із загальної кількості звернень громадян було 4 пропозиції, 7 264 заяви чи клопотання та 60 скарг.

За категоріями авторів, їх звернення розподіляються наступним чином. Збільшилась кількість звернень найменш захищених верств міського населення. Так, від інвалідів І, ІІ та ІІІ груп, учасників та інвалідів війни, бойових дій протягом минулого року надійшло 3 131 звернення, що на 2 226 більше від попереднього року. Члени багатодітних сімей у 2016 році направили до виконавчого комітету міської ради 29 звернень (у 2015 -256 звернень).

Серед питань, порушених у зверненнях  громадян, 750 стосувалися будівельної політики та земельних відносин, у 5 684 зверненнях порушувались питання соціального захисту, житлові питання та питання житлово-комунального господарства – 178, охорони здоров’я – 250 звернень.

Проводився також особистий прийом громадян. Протягом 2016 міський голова провів 47 прийомів громадян, під час яких прийнято 844 особи. Переважна кількість питань, порушених громадянами у зверненнях до міського голови, стосуються лікування та житлово-комунального господарства. Вагома частина звернень були з приводу земельних відносин, надання матеріальної допомоги, будівництва, вирішення соціальних питань, проблем зв’язку.

Із числа всіх питань, що були порушені під час особистого прийому громадян міським головою, 619 вирішено позитивно, інші питання знаходяться на контролі.

Уже традиційними для новоград-волинців стали звернення до міського голови через офіційний сайт міської ради та його рубрику «Електронні звернення». Протягом 2016 року в такий спосіб надійшло 38 запитань від громадян. На всі електронні звернення заявники отримали відповіді. Основними темами звернень були питання щодо роботи міського пасажирського транспорту, обслуговування житла, благоустрою міста. Надходили також й анонімні звернення без зазначення імені та адреси відправника.

На звернення, надіслані за допомогою рубрики «Електронні звернення», відповіді направлялись електронною поштою.

На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 10.06.05 №155 «Про запровадження моніторингу результатів діяльності райдержадміністрацій та виконкомів» відділом організації прийому громадян щомісяця до Житомирської обласної державної адміністрації надається інформація щодо реагування на звернення громадян.

Систематично здійснюється аналіз роботи зі зверненнями громадян безпосередньо в управліннях та відділах виконавчого комітету міської ради. Результати проведеного аналізу та матеріали надають інформацію про роботу зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради.

До управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради впродовж 2016 року надійшло 2 330 звернень з питань діяльності житлово-комунальної галузі міста, 1263 – від вищих органів влади та 179 звернень згідно карток особистого прийому.

Підняті у зверненнях питання стосувались благоустрою міста, управління комунальним майном, питань звітності, діяльності комунальних підприємств, тарифів, житлового законодавства та утримання житлового фонду, приватизації, питання ремонту комунальних об’єктів, інфраструктури міста та перспективного будівництва і ремонту, забезпечення житлом.

Така значна кількість звернень приводить до того, що більше 70% свого робочого часу працівники управління витрачають на роботу зі зверненнями. Через неможливість дублювання виконання обов’язків відповідальних працівників (різнохарактерні напрями роботи), щодо деяких звернень мали місце порушення термінів їх опрацювання, за що 1 працівника звільнено з роботи.

До управління (Департаменту) праці та соціального захисту населення міської ради минулого року надійшло 5 684 звернення, з них 115 звернень надійшли від Урядової гарячої лінії.

За характером порушених питань переважна більшість звернень стосувалися надання матеріальної допомоги, надання житлових субсидій.

Всі звернення в управлінні (Департаменті) розглянуто в установлені терміни і надано роз’яснення згідно чинного законодавства. Особлива увага звертається на звернення, що знаходяться на контролі в органах влади вищого рівня.

На особистий прийом до начальника управління (Департаменту) праці та соціального захисту населення та заступників начальника впродовж 2016 року звернулось 164 громадянина. Особистий прийом громадян начальниками відділів та спеціалістами проводиться щоденно, повний робочий день, а керівництвом – згідно затверджених графіків.

Стан роботи із зверненнями громадян щотижня розглядається на апаратних нарадах в колективі. Для зменшення кількості звернень громадян, постійно проводиться роз’яснювальна робота в місцевих друкованих засобах масової інформації (газета «Лесин край», «Звягель»), на офіційному сайті міста, по телебаченню висвітлюються проблемні питання щодо соціального захисту інвалідів, ветеранів війни та праці, малозабезпечених верств населення, громадян. які постраждали від Чорнобильської катастрофи, одиноких непрацездатних громадян.

Управління освіти і науки міської ради у 2016 році отримало 61 звернення, серед яких домінують заяви (клопотання ) – 46. Скарг та пропозицій (зауважень) надійшло 15.

До управління освіти і науки міської ради звертались працівники освіти, пересічні громадяни, колективи закладів, батьки.

Питання, які найчастіше порушувались у зверненнях:

–          міжособистісні конфлікти;

–          про функціонування позашкільних навчальних закладів;

–          про індивідуальне навчання дітей;

–          працевлаштування;

–          харчування дітей.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про звернення громадян» та з метою забезпечення кваліфікованого, об’єктивного розгляду звернень, працівниками управління освіти і науки, керівниками навчальних закладів проводиться особистий прийом громадян.

Всі заклади освіти ведуть журнал реєстрації звернень громадян.

Щорічно проводяться звіти керівників закладів освіти, де оцінюється їх діяльність з врахуванням роботи із запитами та зверненнями громадян.

З метою зменшення кількості скарг, в навчальних закладах міста здійснюються попереджувальні заходи щодо їх виникнення.

Для інформування громадян застосовуються засоби масової інформації, зустрічі з педагогічними колективами, публічні виступи керівників усіх рівнів з метою роз’яснення серед населення питань, що викликають найбільшу кількість звернень. Представники ЗМІ запрошуються на всі важливі наради, семінари, конференції, масові заходи.

Інформація про діяльність галузі публікується на сайті міської ради, в «Педагогічному віснику», газеті «Дошкільник».

Відділ охорони здоров’я міської ради у 2016 році отримав 150 звернень громадян. Переважна більшість із них стосувались питань пільгового відпуску медикаментів. Решта звернень були щодо госпіталізації, виділення коштів на оперативне лікування, направлення на консультації, оформлення групи інвалідності, працевлаштування тощо.

До відділу підприємницької діяльності міської ради протягом 2016 року надійшло 217 звернень, 115 з яких порушували питання захисту прав споживачів. У 27 випадках причиною недоліків товару було неправильне використання чи механічне пошкодження товару. Найбільше звернень стосувались придбання неякісної побутової техніки, мобільних телефонів. Переважна більшість звернень вирішено на користь споживача в межах споживач-відділ-підприємець, а це означає, що вимоги споживача було задоволено без процедури судового розгляду. Відділом розглянуто також звернення громадян щодо роботи закладів ресторанного господарства і магазинів з питань недотримання ними режиму роботи, порушення громадського порядку на прилеглій території та порушення режиму тиші у вечірній час.

Виконання вимог Указу Президента України, розпоряджень голови облдержадміністрації, інших нормативних актів щодо розгляду звернень громадян знаходяться на постійному контролі.

Створено належні умови для подання громадянами звернень, затверджено графік прийомів громадян посадовими особами виконавчого комітету міської ради.

У засобах масової інформації систематично висвітлюється інформація про роботу із зверненнями громадян, а також надаються роз’яснення населенню із проблемних питань.
 

А.В. Володіна,

начальник відділу

організації прийому громадян

міської ради

 

Чат-бот Гаряча лінія