Механізм дій у разі звернення до лікаря людини з підозрою на COVID-19

Мені зараз надходить чимало повідомлень та дзвінків щодо випадків, коли пацієнт з підозрою на COVID-19 не отримує належної консультації від свого сімейного лікаря або ж взагалі не знає, куди звертатися.
Відтак ДОЗи вчергове отримали доручення посилити інформаційну кампанію. Для всіх, хто в процесі, буде нагадано затверджений механізм дій у разі звернення до лікаря людини з підозрою на COVID-19.
Покрокові дії
1. Відчуваєте, що захворіли — телефонуйте сімейному лікарю. Він опитує, визначає стан та у разі підозри на COVID-19 зобов’язаний (!) направити мобільну бригаду, яка зробить безкоштовний тест.
2. Поки чекаєте на результат тесту, обов’язок сімейного лікаря — бути з вами на зв‘язку, слідкувати за станом вашого здоров’я та консультувати щодо лікування. У разі погіршення самопочуття — направляти на госпіталізацію.
3. Повертаємося на початок. Якщо хвороба одразу дає температуру вище 38°C і є складнощі з диханням — терміново телефонуйте «103».
4. Якщо алгоритм надання допомоги не відповідає затвердженому, необхідно звернутися на гарячу лінію місцевого департаменту охорони здоров’я та/або на гарячу лінію МОЗ, аби на такі порушення було оперативно зреаговано.
5. Прийняття антибіотиків чи противірусних препаратів без призначення, розрахунок на «сильний імунітет», поїдання часнику та інші методи самолікування можуть бути летально небезпечними.
Будь ласка, бережіть себе та своїх близьких.