На засіданні робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення

2 Червня 2020, 17:07

2 червня заступник міського голови Оксана Гвозденко провела засідання робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення.

Як проінформувала начальник відділу з питань праці та соціально-трудових відносин департаменту праці та соціального захисту населення міської ради Ганна Іванченко, відповідно до розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 22.05.2020 №324 «Про заходи щодо легалізації трудових відносин, забезпечення мінімальних гарантій з оплати праці, підвищення рівня заробітної плати» затверджено План заходів з питань детінізації виплати заробітної плати та легалізації трудових відносин.

Відтак, заходами передбачено співпрацю органів Департаменту праці та соціального захисту населення, Пенсійного фонду, Державної податкової служби, управління Держпраці, міського центру зайнятості. До ключових аспектів зазначеного Плану заходів відноситься інформаційно-роз’яснювальна робота, та організація роботи з «ризиковими» суб’єктами господарської діяльності, які мінімізують виплату заробітної плати та порушують вимоги законодавства про працю.

У зв’язку з карантинними обмеженнями роботу у даних напрямках було дещо послаблено. Наразі ж у Новоград-Волинській міській ОТГ буде посилено роз’яснювальну роботу спрямовану на детінізацію ринку праці.

Як зазначила заступник міського голови Оксана Гвозденко, використання незадекларованої праці веде до порушення прав громадянина та втрати соціальних гарантій. Громадяни, які не уклали трудовий договір з працедавцем, не можуть бути захищені відповідно до українського законодавства.

За повідомленням директора міського центру зайнятості Віктора Сербіна, станом на 01 червня 2020 року на обліку перебуває 1100 осіб. За період карантину 400 жителів міста звернулися за оформленням допомоги по безробіттю. Із них 30% – які до цього не працювали досить тривалий час, решта 70% – були звільнені роботодавцями під час карантину.

Крім того, відповідно до Закону №591-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набув чинності 29 травня, внесено зміни до порядку отримання допомоги по частковому безробіттю. Зокрема: можливість отримувати допомогу по частковому безробіттю можуть тепер не тільки наймані працівники, а й фізичні особи-підприємці; термін для звернення за отриманням допомоги по частковому безробіттю збільшено до 90 календарних днів з моменту зупинення (скорочення) діяльності; допомога по частковому безробіттю звільнена від оподаткування тощо.

Відтак, члени робочої групи активізують роботу з перевірки дотримання трудового законодавства підприємцями, з тим щоб унеможливити порушення законодавства про працю.

Оксана Талько, начальник відділу інформації
та зв’язків з громадськістю міської ради

 

Чат-бот Гаряча лінія