Начальник управління освіти і науки міської ради Тетяна Ващук взяла участь у ІІ міжнародному освітньому форумі

4 Квітня 2018, 15:38

З 28 по 30 березня 2018 року у місті Харкові відбувся ІІ міжнародний освітній форум, який проходив під гаслом «Шукаємо сенси в освіті разом». Співорганізаторами форуму виступили Президент Фундації Central European Academy Studies and Certification (CEASC)Микола Смолинський, Директор інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім.Б.Грінченка Михайло Войцеховський, директор харківського приватного НВК «Мир» Юлія Павіченко.

Форум проходив у форматі дискусійних панелей, тематичних івентів, комунікаційних хвиль, тренінгів тощо. У них взяли участь представники освітніх закладів, установ, організацій із Австралії, Ізраїлю, Польщі, Литви, Південної Кореї, Фінляндії, Великобританії, Німеччини та України. Вони ділились власним досвідом у навчанні та вихованні дітей, говорили про проблеми молоді, про те, що світ дуже швидко змінюється і сьогодні ми маємо вчити дітей як жити у майбутньому, як виховувати лідерів тощо.

Зокрема, у своїй лекції професор міжнародного інституту розвитку інтелекту (Південна Корея) О Се Дже зазначив, що у молоді потрібно формувати тверду життєву позицію, вчити мислити позитивно для створення щасливого суспільства, адже світ формується не від знань, а від сили духу.

Під час дискусійних панелей лунали думки про те, що критеріями якості освіти є критерії якості життя, що бізнес вимагає добре підготовлених фахівців, що коли сучасні діти вийдуть зі школи близько 50% професій зникнуть із життя людей, натомість з’являться нові, що необхідно приділяти більше уваги щодо розвитку у дітей емоційного інтелекту.

Серед сучасних світових трендів в освіті учасники форуму виділяли такі як благополуччя, інклюзія, справедливість, підвищення академічних знань учнів, маркетинг, залежність ринкової економіки від результатів навчання учнів. Спільними проблемами, які існують у світовому освітянському середовищі є такі як нестача вчителів, труднощі у роботі з батьками дітей, дезінформаційне суспільство, несправедливість у фінансуванні закладів освіти, вплив політичних рішень на імідж освіти, велике навантаження на учнів через соціальні мережі тощо.

Парадоксом освіти назвали те, що вчителі 20 століття навчають учнів 21 століття методами 19 століття. За словами Фіони Форбс, директора школи, президента Міжнародної конфедерації директорів шкіл (ІСР) необхідно, щоб реформи відбувалися через лідерів, інакше не буде можливості їх імплементувати, а також чітко розуміти чого не потрібно робити.

Психолог, вчитель початкових класів, автор розвиваючих книг видавництва “Флінтас” Ілона Бумблускене (Литва) наголосила на необхідності побудови інституту довіри між батьками і вчителями. У деяких країнах світу при зарахуванні учня до школи укладається меморандум між школою та батьками, в якому прописується очікуваний результат. 

У Ізраїлі зокрема, створено муніципальну психологічну службу, яка надає консультації для директорів, вчителів, батьків, здійснює психологічний супровід батьків. Дуже важливо дивитися не на те, що дитина не може, а на те, що вона може.

Змістовною була дискусія щодо запровадження нової української школи із спеціалістами Міністерства освіти і науки та інституту педагогіки НАПН України. У присутніх виникло багато запитань щодо підручників, навчальних програм, проведення тренінгів для вчителів, забезпечення необхідним обладнанням кабінетів тощо.

За даними моніторингового дослідження якості освіти «ТІМS» Україна посіла 30 місце серед 60 країн світу, які брали у ньому участь. Дітей потрібно вчити за інноваційними методиками. Сьогодні прогресивний світ перейшов на таку інноваційну технологію як інтерактивна панель, вартість якої сягає близько 5 тис. доларів. Саме за допомогою використання 3Д моделей можна замінити до 80% наочності у навчальних кабінетах.

Система фінської освіти входить в п’ятірку кращих освіт світу. Тому дуже цікавим був досвід роботи директора гімназії, Почесного члена ICP, Голови комітету законодавства в сфері загальної середньої освіти Фінляндії Арі Покка, який презентував його під час комунікаційної хвилі. Робота шкіл Фінляндії обов’язково опирається на думку батьків та суспільства. Фінська освіта орієнтована на дитину, для них створене у школі привабливе середовище. Перш ніж робити зміни у освіті вивчають думку учнів, батьків. Учні є проактивними і вони самі продукують зміни. Ключовими словами у фінській освіті є довіра і повага – між учнем і вчителем, між директором і вчителем, між батьками і вчителями тощо.

Найголовніше, що звучало на форумі –це те, що сенс будь якої освіти полягає у тому, щоб бути щасливим у житті, у можливості створити світ навколо більш комфортним, світлим, у розвитку, який призведе до змін на краще. 

Матеріали форуму будуть опрацьовані з керівниками закладів освіти міста з метою налагодження професійних контактів, вивчення кращого досвіду роботи та запровадження його на місцевому рівні.

 

Чат-бот Гаряча лінія