Найкращим інструментом побудови довіри бізнесу до влади є діалог, підкріплений аргументами та обрахунками

15 Лютого 2016, 4:04

На виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною та Європейським союзом (стаття 378) та Порядку денного асоціації між Україною та ЄС для підготовки та сприяння імплементації Угоди про асоціацію (п. 7.7), а також відповідно до норм європейського законодавства щодо МСП, зокрема Small Business Act «Think Small First» Державною регуляторною службою України розроблено та запроваджено Мтест, що дає можливість обраховувати витрати бізнесу та держави при виконанні регулювання.

В Україні з 15 березня 2016 року вступає  у дію Постанова КМУ № 1151, згідно  якої, будь який проект регуляторного акту супроводжуватиметься цифровими розрахунками загального регуляторного впливу. 

Перша основна причина  появи М-Тесту пов’язана з тим, що в усіх розвинених країнах звіту мале і середнє підприємництво сьогодні визнається локомотивом та провідним чинником національних соціально-економічних систем.

Щоб визначити те, як вплине певне рішення влади на малий бізнес, представники Державної регуляторної служби України в області запрошують до спілкування асоціації, об’єднання підприємців. Діалог повинен відбуватися до прийняття остаточного рішення. Це дасть змогу не допускати запровадження недолугих регулювань.

Застосовуючи методику – М-тест, бізнес зможе своєчасно надати інформацію, а чиновник оцінити обсяг проблеми та не допустити збурення підприємницького середовища, погіршення умов ведення бізнесу. Роль громадськості та бізнес-асоціацій у такому випадку значно зростає. Вони можуть професійно впливати на процес прийняття рішення під час його підготовки, не тільки емоційно та за допомогою скарг, а використовуючи реальні цифри.

Як зазначає Голова ДРС Ксенія Ляпіна, – «Це дисциплінуватиме розробників регуляторних актів, змусить їх думати про те, як регуляція буде виконуватись, скільки це коштуватиме бізнесу. Вони муситимуть подумати про пом’якшувальні, компенсаторні заходи. Якщо побачать, що певна регуляція дорога, то шукатимуть інші шляхи регуляції з  мінімальними затратами».

Прозорість процесу розрахунку і доступність вихідних даних дозволить громадськості та зацікавленим представникам бізнесу упевнитися в правильності та достовірності проведення розрахунків. Гарантіями того, що це не буде імітацією, є зацікавленість і активна участь громадськості.

Інформацію від бізнесу чиновники мають отримати під час консультацій,  «круглих столів», нарад, робочих зустрічей або опитувань. Відповідно до оновленої методики, розробник проекту регуляторного акта повинен вказати, де, коли і в якому вигляді отримані пропозиції від представників бізнесу. За результатами проведення відповідних консультацій і формуються показники витрат для малого бізнесу.

Законом «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» громадськості надано право брати участь на всіх етапах регуляторної діяльності регуляторних органів (стаття 6 Закону).

Так, в ході опублікування проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу громадськість має право:

– направити письмово розробнику і уповноваженому органу свої пропозиції та зауваження  до проекту;

– отримати від розробника обґрунтовану відмову, якщо зауваження та пропозиції не враховані.

Розробники у обов’язковому порядку будуть зобов’язані порахувати витрати бізнесу на виконання їх рішень та довести необхідність нового регулювання.

В Україні вже є приклад застосування М-тесту – ситуація з запровадженням реєстраторів розрахункових операцій. Державною регуляторною службою України було презентовано результати розрахунків вартості впровадження касових апаратів для малого бізнесу.  Обрахована вартість впровадження касових апаратів для малого бізнесу чітко вказала на недоцільність такого заходу.  В результаті було скасовано обов’язкове введення касових апаратів для підприємців, річний дохід яких не перевищує 1 млн. грн. Також скасовано положення щодо застосування штрафів до таких підприємців.

Зруйнуємо бар’єри для чесного бізнесу в Україні разом!

Сектор Державної регуляторної служби  у Житомирській області

ел адреса: ztm.office@dkrp.gov.ua

тел./ф. (0412)420-674

 

Чат-бот Гаряча лінія