Новоград-Волинський: Успіху досягає той, хто постійно вчиться

8 Грудня 2015, 4:22

Незмінною щорічною традицією школи-родини №2 є декадник педагогічної майстерності, що має на меті підвищення фахового та методичного рівня учителів школи. Цього року декадник розпочався з методичною нарадою «Якість освіти: формування в учнів умінь і навичок роботи з підручником, додатковою літературою», пройшли панорама відкритих уроків молодих колег та новоприбулих учителів, інтелектуально-пізнавальний марафон «Я люблю Україну». Однак, про все по черзі.

Визначивши стратегічним напрямком діяльності педагогічного колективу у 2015-2016 н.р. якість освітніх послуг, чергова методична нарада якраз і мала на меті детально проаналізувати усі прийоми роботи з підручником на уроці. Згадана проблема є актуальною, бо неодмінною умовою оволодіння сучасним змістом шкільної освіти є активізація роботи з навчальною книгою (друкованим її варіантом чи електронною версією). В якості «експертів» досвідом роботи з використання способів читання тексту,  складання плану до тексту, переказування прочитаного, конспектування тексту ділилися старші колеги Савчина І.В., Мартинюк О.В., Сукач Н.В. та Степаницька С.С. А утворені безпосередньо під час проведення наради мобільні групи програвали відповідні методики. Проте найактивніше працювали молоді колеги, бо, крім того, що потрібно було уважно слухати, обговорювати, перевтілюватись і працювати як учні, лунало багато важливої і корисної інформації, яку вони намагались ще й занотовувати.

Окрім цього, молодими та новоприбулими колегами упродовж тижня  проводились відкриті уроки. Відгуки тих, хто був присутнім на цих уроках, надзвичайно позитивні і схвальні, адже уроки були побудовані структурно правильно відповідно до їх типу, складові частини логічно взаємопов’язані і оптимально витримані в часі. Тема і завдання кожного відкритого уроку чітко розкривалися обраними методами та формами роботи, а зміст уроків повністю відповідав вимогам навчальних програм. Так, Михайленко І.О. (англійська мова, 3-В клас) усіх вразила швидким темпом роботи та кількістю виконаних вправ, Лугина А.О.(навчання грамоти, 1-Б клас) – глибиною чуттєвого досвіду своїх першокласників, Алексійчук Т.В.(літературне читання, 2-А клас) – різноманіттям вправ з читання тексту, а  Корнійчук І.В.(геометрія, 8-Б клас) – прикладним характером виучуваного матеріалу. Піголь І.О. (навчання грамоти, 1-В клас) вперше і досить успішно спробувала міжпредметну інтеграцію, Кузьомко Л.Л.(математика, 4-А клас) вчила дітей розв’язувати складні задачі на рух, Мойсук Н.О.(літературне читання, 3-Б клас) просто зразково провела артикуляційну хвилинку та роботу над скоромовкою, а Гончарук Н.О. зуміла усіх без винятку дітей навчити створювати папки та файли текстового документу. На уроці Михасик Л.О. (зарубіжна література, 6-А клас) усі поринули у захопливу подорож    разом     з  літературним      героєм     Скруджем,  а  от з  Кирильчук І.А. (географія, 7-А клас) під час заняття учні та присутні вчителі зацікавлено мандрували Африкою. На уроці Чаюн Н.І.(математика, 1-А клас) було багато гри, як і належить, а от у Гром І.Л. (фізика, 10 клас) було не до гри, бо на уроці вивчали «Розвиток космонавтики», Сидорчук О.В. та Перебейнос С.В. (фізкультура,10 клас) пригадали разом з дітьми правила гри у волейбол, а на уроці Корнійчук О.О.(біологія, 6-А клас) у цікавій формі закріпили фотосинтез рослин.

Щодо виховного впливу уроку, то перш за все треба відмітити особистість кожного учителя нашої школи. Спокійний тон, уважне і толерантне ставлення до учнів у поєднанні з розумною вимогливістю, манера звертатися до дітей – усьому цьому вчаться наші вихованці, усе це є еталоном людських відносин.

Ще запам’ятався декадник і учителям, і учням проведенням інтелектуально-пізнавального марафону «Я люблю Україну». Цей масовий захід (бо залучались учні 5-11 класів) мав на меті формування в учнів розуміння цілісності й соборності України, усвідомлення особистої відповідальності за долю держави, українського народу, здобуття знань про Україну та славетних українців.   Такого спрямування він отримав у зв’язку з реалізацією другого стратегічного напрямку роботи вчителів школи у цьому навчальному році – патріотичного виховання дітей.

Для його проведення були утворені творчі групи учителів, які детально продумували та ретельно готували усі завдання. Саме тому неабияке  захоплення в учасників марафону  викликали конкурси «Туристична Україна», «Вірю-не вірю», «Пантоміма», «Чоловік чи жінка», «Статистика», «Музичний» та багато інших. У підсумку марафон показав і довів, що учні нашої школи знають історію України, пам’ятки культури та архітектури, фольклор, захоплюються здобутками своєї країни, її відомими особистостями.

Увесь педагогічний колектив школи, де поряд з учителями, що навчені життєвим досвідом і глибоко володіють мудрістю та психологічною витонченістю, працюють молоді, але такі, що вже мають певний багаж педагогічної майстерності, творчі, люблячі і віддані своїй справі, ще раз визнав доречність і значимість подібних методичних дійств.

ЗДНВР Табакова А.О., ЗОШ №2

 

Чат-бот Гаряча лінія