Новоград-Волинський: «виїзні» батьківські збори

8 Жовтня 21:38

Інформаційно-методичний центр управління освіти і науки приділяє велику увагу організації методичних заходів, присвячених питанню урізноманітнення і удосконалення форм взаємодії з родинами, а також підтримує ініціативу навчальних закладів у проведенні інтерактивних діалогів між батьками і педагогами.

Незвично і тому дуже цікаво відбулись нещодавно батьківські збори у ДНЗ №1 «Джерельце». Дошкільний заклад уже два роки поспіль співпрацює з лабораторією психології дошкільника Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України, зокрема, з провідним науковим співробітником лабораторії, кандидатом психологічних наук С.О.Ладивір у рамках міського експериментального проекту «Ціннісні орієнтації дітей, педагогів і батьків». За цей час напрацьовано низку ефективних форм, методів і прийомів взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу (опитування та проективне оцінювання; «Батьківське віконечко» (відгуки і рефлексії батьків стосовно подій у житті власної родини та дошкільного закладу), ранкові і вечірні бліц-діалоги «Із рук в руки», тематичні мініатюри, «кишенькові бібліотечки», спільні творчі проекти тощо).

Програмою тижня родинного джерела, який наразі проходить у ДНЗ №1 у черговий приїзд науковця, заплановано тематичний день «У родинному колі» на базі загальноосвітньої школи №2. Організатори означеного заходу (завідувач, вихователь-методист, представники управління освіти і науки, інформаційно-методичного центру) передбачали певну суголосність напрямків роботи педагогічного колективу дошкільної установи і «Школи-родини» («дитина замовляє розвиток», особистісно зорієнтований підхід до кожного малюка, розвиток гуманних почуттів дітей у спілкуванні з оточуючими; виховання чуттєвої, емоційної та мовленнєвої культури у дітей і дорослих), але побачене і почуте перевершило усі очікування.

У холі школи батьків і педагогів гостинно, привітно, з піснею і словами любові до рідної школи  зустріли учні. Директор закладу Л.Г.Гарбовська розповіла про історію виникнення ідеї про «школу-родину», яка захопила як дітей, так і дорослих, дала прекрасні результати у налагодженні взаємин із родинами школярів, сприяла підвищенню рівня загальної і духовної культури педагогів, батьків та учнів, і врешті стала концептуальним стрижнем у діяльності установи, чим  виокремила школу серед інших загальноосвітніх закладів.

Огляд класових кімнат початкової ланки, зокрема «родинних куточків», міні-стендів із виписаними на них цінностями, певним дороговказом у вихованні, розвитку і навчанні «першачків»; оригінальних, творчих та естетично оформлених поробок  виставкової  експозиції  «Осінній вернісаж» не залишив байдужими нікого і підтвердив слова керівника установи: «усе для дитини і в ім’я дитини».

У презентаційній частині заходу заступник директору А.О.Табакова, завідувач і вихователь-методист ДНЗ №1 В.В.Лесик та О.В.Тесленко поділилися творчими здобутками шкільних та дошкільних педагогічних колективів, розповіли про нетрадиційні спільні заходи з батьками (у школі: клуб «Родинна просвіта», благодійні ярмарки «Від серця – до серця», фотогалерея кращих родин школи тощо; у ДНЗ: свято гарбузової каші, день батьківського самоврядування, проекти «Моя сім’я», «Мій родовід» і т.ін.).

Предметними і слушними були рекомендації учителя Т.М.Степанюк, яка на наступний рік набиратиме 1 клас. Педагог наполегливо радила батькам зосереджувати увагу не на читанні і письмі, а на розвитку вольових якостей (уміння слухати і чути), психічних процесів (пам’ять, увага, уява, мислення), правильної мотивації (отримання цікавого досвіду і знань, спілкування з однолітками, а не тільки новий портфель і форма). Своїми порадами стосовно підготовки малюка до школи поділилася мама колишнього випускника ДНЗ №1 І.А.Подоляк: найголовніше, готуватися і адаптуватися до нового періоду у життя дитини разом, не перекладаючи всю відповідальність на вихователів, «не нехтувати батьківськими обов’язками і знаходити можливість навчати і розвити своє дитя  кожної хвилини».

Головний спеціаліст управління освіти і науки І.Р.Самойленко говорила про важливість забезпечення реальної наступності, практичного взаєморозуміння і взаємоповаги між педагогами дошкільної та початкової ланки, планування спільних педагогічних мостів, взаємовідвідувань, інтегрованих семінарів.

Інтерес у педагогів і батьків викликав виступ С.О.Ладивір, яка озвучила свої міркування з приводу виховання ціннісних орієнтацій у дітей. «Перша школа і остання школа – це сім’я», – наголосила науковець, –  «саме в ній малюк отримує зразки ставлення до світу, уміння бачити красу навколо і в собі, спроможності любити і бути добрим». На переконання досвідченого психолога, цінності (краса, любов, доброта, чесність і т.ін) проявляться тоді, коли дитина вийде з краси, любові, доброти і чесності: «Ми маємо двадцять чотири години на добу дарувати дитині порції щастя та любові і думати про те, як ми це робимо».

Далі на запитання батьків стосовно налагодження взаєморозуміння з дитиною, окремих аспектів діяльності ДНЗ, особливостей підготовки до школи та навчання відповіли по черзі науковець і головний спеціаліст управління освіти і науки, вихователі та завідувач дошкільної установи, учитель і директор школи.

Своєрідним підсумком зустрічі стала рефлексивна вправа «Продовж речення», у якій  учасники поділилися власними емоціями і почуттями. Загальним переконанням стала думка проводити подібні заходи систематично, адже є багато спільного у принципах, пріоритетах і поглядах виховання обох установ. Зокрема,  гасло ЗОШ №2 бути закладом «радості для дітей, спокою для батьків, творчості для учителів» знайшов позитивний відгук у педагогів-«дошкільників».

С.О.Ладивір підкреслила важливість і користь співпраці педагогічних колективів у напрямку формування у дітей та дорослих  ціннісних орієнтирів, подякувала за якісну роботу та прекрасні враження, висловила готовність працювати у «педагогічному тріо», адже мета у представників різних щаблів освіти одна – зробити щасливою кожну дитину.

 

Інна Кондратець, методист ІМЦ

 

Чат-бот Гаряча лінія