Перейменували місто: що робити громадянам?

25 Листопада 15:34

У багатьох жителів громади факт перейменування міста викликав занепокоєння: у скільки їм обійдеться зміна назви міста й, зрештою, що їм робити в цій ситуації?

 

Місце реєстрації (так звана «прописка»), штамп у паспорті обов’язково змінювати не потрібно

Згідно Закону України про свободу пересування та вільний вибір місця проживання (стаття 6), у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць чи населених пунктів, зміни  в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

У випадку, передбаченому частиною тринадцятою цієї статті, зазначені відомості за бажанням особи вносяться до документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування. Такі відомості вносяться безоплатно.

Зміна назви міста не є зміною місця проживання, а також чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви міста. Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба. Таким чином, після перейменування міста не потрібно одразу йти до відділу ведення реєстру територіальної громади, щоб зробити відмітку про зміну назви міста.

 

Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість, земельні ділянки не потрібно

Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням міста, де розміщена нерухомість.

Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві міста, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися нотаріусом автоматично за загальною процедурою.

 

Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва міста не змінюється.

 

Юридичний відділ міської ради

 

#офіційно_ЗВЯГЕЛЬ

Чат-бот Гаряча лінія