Про комерційний облік водопостачання
💧Звягель Водоканал нагадує інформацію про дію Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який діє з 2017 року зі всіма змінами, внесеними згідно з відповідними законами. Цей Закон регулює відносини щодо:
– Комерційного обліку послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
– Розподілу між споживачами обсягу спожитих послуг;
– Встановлення обслуговування, заміни вузлів обліку;
– Формування та надання споживачами рахунків на оплату послуг;
– Забезпечення споживачів обліковою інформацією.
🔹Згідно Закону про комерційний облік, засоби обліку води поділяються на:
1. вузли комерційного обліку – вузол обліку (загальнобудинковий), що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом. Такі вузли обліку встановлюють на межі майнової (балансової) належності, яка визначає межу розподілу інженерної мережі між Водоканалом і власником (співвласниками) будівлі. Ця межа як правило, проходить по зрізу зовнішньої стіни будинку для багатоквартирних будинків і у точці підключення вводу до вуличної магістралі для приватного сектору.
2. вузли розподільного обліку – вузол обліку (або квартирний лічильник води), що забезпечує індивідуальний облік споживання (води) комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачі.
🔹Відповідно до вимог цього Закону розділ ІІ ст.3, п.2 забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку (будинковими лічильниками).
🔹КП ЗМР «Звягельводоканал» протягом 2020 року підготовляв та розміщував на сайті підприємства та на дошках оголошень кожного під`їзду багатоквартирних будинків повідомлення спеціального зразка про те, що КП ЗМР «Звягельводоканал» має намір встановлювати в кожному багатоповерховому будинку, вузол комерційного обліку.
Через відсутність фінансування підприємством не були здійснені заплановані роботи. Але час іде, Закон діє, найближчим часом КП ЗМР «Звягельводоканал» планує впровадити в життя вимоги Закону.
Споживачі повинні знати, як буде здійснюватись виконання деяких статей Закону, що стосується безпосередньо обліку і розподілу централізованого водопостачання.
🔹Стаття 6. Обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюється надавачем послуг, тобто КП ЗМР «Звягельводоканал». Витрати на ці роботи відшкодовуються споживачам наших послуг шляхом сплати підприємству плати за абонентське обслуговування.
Ці кошти будуть використовуватись виключно за цільовим призначенням.
Обслуговування та заміна вузлів квартирного лічильника (розподільчого обліку) здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку.
🔹Стаття 10. Розподіл обсягів послуг між споживачами. У будівлях обсяг водопостачання, визначений за допомогою комерційного вузла обліку (будинкового лічильника), розподіляється між усіма споживачами з урахуванням показань вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників).
– У разі якщо всі квартири в будинку мають прилади обліку води, загальний обсяг спожитої води у будинку (крім обсягу, витраченого на загально-будинкові потреби) розподіляється між споживачами за показаннями квартирних лічильників.
🟢Якщо виникає різниця між показанням будинкового лічильника та сумою показань квартирних лічильників, така різниця розподіляється відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів споживання води, затвердженої центральним органом виконавчої влади. Тобто на всі квартири пропорційно кількості об`єму спожитої води.
– У разі, якщо жодна квартира не має квартирного засобу обліку води, загальний обсяг спожитої води згідно комерційного обліку розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично споживають воду.
– У разі, якщо частина приміщень у будинку оснащена квартирними лічильниками, а частина не оснащена, то обсяг спожитої холодної води у приміщеннях з квартирними лічильниками встановлюються у розмірі, визначеному їхніми приладами, а решта обсягу води (крім обсягу, витраченого на загально-будинкові потреби) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені квартирними лічильниками, пропорційно кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
– У разі виявлення у будинку витоків води в розрахунковому періоді, споживачі мають право вимагати від особи, з вини якої стався витік, відшкодування їм вартості розподіленого на них обсягу води відповідно до Методики розподілу.
🔹Стаття 11 п.1, 3, 4. Зняття показань вузлів комерційного обліку щомісяця здійснюється виконавцем послуг у присутності споживача або його представника.
Зняття показань квартирних лічильників здійснюється споживачами, якщо інше не передбачене договором.
🟢Споживач щомісяця передає показання квартирних лічильників у спосіб передбачений договором (телефоном, особистий кабінет і т.д.). Виконавець періодично, не менше 1 раз на рік, проходить контрольне зняття показань квартирних засобів обліку.
🔹п.4 ст.11. У разі недопущення споживачем виконавця, або його представника, який здійснює розподіл обсягів послуг до засобу обліку в квартирі, або в разі ненадання у визначений договором строк споживачем виконавцю послуг показань засобу обліку води, виконавцем послуг протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем послуги за попередні 12 місяців.
🟢У разі відсутності у виконавця інформації про показання засобів обліку, або недопущення представника виконавця до засобів обліку після закінчення тримісячного строку з дня недопуску, то виконавець послуг зобов’язаний здійснювати розрахунки з такими споживачами, як із споживачами, приміщення яких не оснащені квартирними лічильниками, тобто згідно норм споживання та кількості осіб, які споживають послугу.
🔹Відповідно до підпункту 3 п.4 ст.1 «Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі послуг» для розподілу не приймаються показання вузла розподільного обліку (квартирні лічильники), що зняті (надані), починаючи з дати встановлення факту виходу його з ладу (закінчення строку повірки засобу обліку) або встановлення факту несанкціонованого втручання в його роботу (самовільний демонтаж, умисне знищення, пошкодження, у т.ч. порушення цілісності пломби) до дати прийняття на абонентський облік відремонтованого чи заміненого квартирного лічильника.
🟢Тому КП ЗМР «Звягельводоканал» наголошує, що всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів, проходити повірку.
🟢Ті засоби обліку, які не повірені або не пройшли державну повірку, не допускаються до експлуатації і водокористування в такому випадку рахується безобліковим.
🟢Тому, КП ЗМР «Звягельводоканал» просить Вас пильно стежити за термінами повірки приладів обліку, які встановлені у Ваших помешканнях. Інформацію щодо повірки лічильників наведено в рахунках на оплату послуг.
🔹З набранням чинності Закону України «Про комерційний облік» з грудня 2017 року повірка засобів обліку, які знаходяться у власності фізичних/юридичних осіб здійснюється за кошти споживачів.