Про розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу Звягельської міської ради та її виконавчого комітету у 2022 році
Під час чергового 63 засідання виконавчого комітету міської ради, 29 березня, було заслухано та проаналізовано інформацію про розгляд звернень громадян, що надійшли до Звягельської міської ради та її виконавчого комітету у 2022 році.
Основна мета – аналіз ефективності роботи виконавчих органів міської ради з розгляду звернень громадян, підвищення якості їх розгляду, забезпечення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України, враховуючи наявні можливості та правовий режим воєнного стану.
Як зазначила у своєму виступі начальник відділу документообігу та контролю міської ради Леся Мартинюк, право на звернення є одним з конституційних прав громадян України. Зокрема статтею 40 Конституції України передбачено: «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».
Відповідно, забезпечення розгляду звернень громадян, їх вирішення – один із пріоритетних завдань органів місцевого самоврядування.
Протягом 2022 року Звягельською міською радою отримано та опрацьовано 2737 звернень громадян, у тому числі 8 повторних звернень та 59 колективних. 3 урахуванням колективних звернень до міської ради звернулося 5403 жителів громади. У порівнянні з 2021 роком це на 380 або 16% звернень більше.
Із загальної кількості звернень письмово та особисто надійшло – 2699 (98,6%) звернень, 28 (1,03%) звернень надійшло поштою, 10 (0,37%) – електронною поштою.
Йшлося про те, що ситуація в державі певним чином відобразилася на кількості та тематиці звернень громадян.
За характером питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях:
– питання соціального захисту — 2060 aбo 75 % від загальної кількості питань. Перш за все це: визначення соціального статусу, клопотання щодо надання матеріальної та гуманітарної допомоги, у тому числі на лікування, призначення та виплати різних видів соціальної допомоги, визначення соціального статусу, тощо;
– питання аграрної політики i земельних відносин становлять 313 звернень a6o 11 %. Зокрема це: питання приватизації, оренди, успадкування, отримання державних актів на землю, земельних конфліктів;
– питання комунального господарства — 112 aбo 4 %. Актуальними залишаються питання щодо тарифів та розрахунків за оплату житлово-комунальних послуг, якісне надання житлово-комунальних послуг, необхідності проведення ремонту та експлуатація будинків, комунальних мереж, благоустрій прибудинкових територій, ремонт дорожнього покриття;
– питання житлової політики – 24 aбo 0,88 %, а саме надання соціального житла та взяття на квартирний облік;
– питання охорони здоров’я – 9 aбo 0,33 %, а саме забезпечення пільговими медикаментами.
Протягом року надійшло 15 скарг, що становить 0,5% від загальної кількості звернень. Громадяни зверталися з питань оплати за газопостачання, припинення соціальних виплат, порушення прав заявників, зі скаргами на сусідів, на роботу магазину. Скарги громадян були розглянуті в межах повноважень відповідно вимог чинного законодавства.
Наголошувалося, що уci заяви, скарги, пропозиції зареєстровані в установленому порядку та взяті на особистий контроль керівництвом Звягельської міської ради.
Щодо результатів розгляду звернень громадян – під час засідання виконавчого комітету озвучено наступну інформацію:
– вирішено позитивно – 2394 або 87,47%,
– надано роз’яснення з посиланням на правові норми або необхідність вжиття додаткових дій з боку заявників 309 або 11,29%,
– відмовлено в задоволенні – 24 або 0,88%, оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством,
– переслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» -10 або 0,36%.
Зазначалося, що особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються учасники бойових дій, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері, внутрішньо переміщені особи та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Звернення громадян розглядалися особисто міським головою. Для вирішення питань, порушених у зверненнях, надавалися відповідні доручення.
3 метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при управлінні соціального захисту населення міської ради створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним i неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха a6o тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом 2022 року, за висновками комісії, 590 жителів міської територіальної громади отримали одноразову грошову допомогу на загальну суму 2 060 800 грн, з них 96 родинам загиблих учасників ATO на суму 301 000 грн.
З метою надання громадянам роз’яснень в оперативному режимі з важливих питань життєдіяльності, забезпечено функціонування «гарячої лінії» при виконавчому комітеті міської ради. На телефонну «гарячу лінію» звернулося 499 громадян щодо надання житла та гуманітарної допомоги для внутрішньо переміщених осіб, гуманітарної допомоги одиноким мешканцям громади, особам з інвалідністю, нарахування та виплати соціальних допомог, житлових субсидій, пільг, технічних засобів реабілітації тощо.
Різновидом письмового звернення є електронне звернення. У 2022 році електронні звернення надходили на електронну адресу міської ради nvcity@ukr.net та через Чат-бот «Свої» у Viber та Telegram каналах. Електронна адреса та чат-бот розміщені на офіційному сайті міської ради.
Протягом 2022 року на адресу Звягельської міської ради надійшло 10 електронних звернень. Питання стосувалися житлово-комунального господарства, надання матеріальної допомоги громадянам громади та ВПО. Всі звернення розглянуті в установленому порядку, заявників поінформовано про результати розгляду.
Також озвучено інформацію про особисті прийоми громадян у Звягельській міській раді, які проводилися у 2022 році згідно затверджених розпорядженням міського голови від 09.06.2021 року №139(о). Зокрема, протягом звітного періоду міським головою було проведено 28 особистих прийомів громадян, під час яких прийнята 61 особа. Переважна кількість питань, порушених громадянами, стосувалися житлово-комунального господарства, вирішення соціальних питань, земельних відносин, працевлаштування, пільгового проїзду, плати за комунальні послуги, роботи ОСББ, питань благоустрою території та ін.
Секретар міської ради у 2022 році провела 16 особистих прийомів громадян та 82 виїзних, на яких звернулися 141 особа. Порушені питання: житлово-комунальне господарство, надання матеріальної допомоги, автобусне сполучення, земельні, охорона здоров’я та ін.
Заступниками міського голови, керуючим справами виконавчого комітету міської ради проведено 109 особистих прийомів громадян, на яких прийнято 259 громадян.
Всі звернення громадян на особистих прийомах були розглянуті, про результати розгляду громадянам повідомлено у встановлені законодавством способи та терміни.
Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводилася й старостами старостинських округів. Так, протягом 2022 року особисто старостами проведено 2332 виїзди з розгляду звернень та розглянуто 3180 звернень громадян, які вирішено позитивно або надано відповідні роз’яснення в межах повноважень. Громадян турбували питання аграрної політики, дотримання законності та правопорядку, питань соціального захисту, земельних відносин, житлової політики, оформлення спадщини, комунального господарства, благоустрій території, надання гуманітарної допомоги ВПО, вивезення твердих побутових відходів, охорони здоров’я, пасажирських перевезень.
Під час виконавчого комітету наголошувалося на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв та звернень громадян усім відповідальним працівникам Звягельської міської ради та її виконавчого комітету.