Профілактика нещасних випадків – складова безпеки праці

12 Червня 2023, 14:33

Основними причинами настання нещасних випадків та професійних захворювань (отруєнь) є невиконання вимог інструкцій з охорони праці, особиста необережність потерпілого, травмування (смерть) внаслідок протиправних дій інших осіб, невиконання посадових обов’язків, порушення вимог безпеки під час експлуатації транспорту загального користування та незадовільний стан виробничого середовища (перевищення гранично допустимого рівня небезпечних та шкідливих виробничих факторів).

З метою створення безпечних і нешкідливих умов праці на підприємствах різної форми господарювання розробляються заходи профілактики, що передбачають конкретні завдання, термін виконання, необхідні ресурси для їх реалізації та способи контролю за їх здійсненням. Заходи розробляються на підставі аналізу конкретних ситуацій та конкретних умов праці та поділяються на технічні, санітарно-гігієнічні та організаційні.

До технічних заходів по забезпеченню безпечних умов праці належить –  механізація та автоматизація виробничих процесів, засоби огородження, сигналізації, дистанційне управління, зміна технологічних процесів на більш безпечні, вдосконалення конструктивних характеристик машин, механізмів, вдосконалення колективних та індивідуальних засобів захисту працюючих.

До санітарно-гігієнічних заходів належить – облаштування вентиляційних систем, модернізація штучного і природного освітлення, централізоване питне водопостачання, забезпечення нормальних параметрів повітря виробничого середовища, заходи по боротьбі з шумом та вібрацією, обладнання зон відпочинку.

До організаційних заходів належить – забезпечення дотримання працівниками трудової та технологічної дисципліни, правил та норм з охорони праці, підбір працівників відповідної кваліфікації, а також забезпечення відповідності навчання та інструктажів з охорони праці нормативним вимогам та фактичним умовам праці.

За січень – травень  2023 року до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області надійшло 132 повідомлення про настання нещасних випадків та професійних захворювань, з яких 15 випадків зі смертельним наслідком.

На запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням, фахівці Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області проводять профілактичну роботу. А саме: надають страхувальникам консультації з питань охорони праці; проводять семінари та наради,  беруть участь у роботі комісій з питань охорони праці працівників; надають страхувальникам допомогу у розробленні нормативних актів з охорони праці, профілактичних заходів та механізмів їх реалізації.

Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області закликає роботодавців не нехтувати заходами з профілактики травматизму. Постійно покращувати умови праці, забезпечувати дотримання вимог охорони праці на виробництві, належно утримувати територію підприємств, установ та організацій. Проводити інструктажі та навчання з питань охорони праці, залучати працівників до роботи за спеціальністю, здійснювати постійний нагляд за роботою, організацію та раціональним режимом праці та відпочинку. Забезпечувати працівників спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального захисту, дотримуватися  правил експлуатації обладнання.  Пам’ятати, що життя та здоров’я – основна цінність, якою нехтувати неможливо та недопустимо.

Нагадуємо, у разі  необхідності отримання консультацій щодо реалізації ефективної системи управління охоронною праці, роботодавець може звернутися до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області за номером телефону (0412) 24-57-00  або надіслати  лист на адресу м. Житомир, вул. Ольжича, 7, у тому числі на електронну  адресу gupfu@zt.pfu.gov.ua.

 

Створюємо безпечні та нешкідливі умови праці для працівників разом!

 

Чат-бот Гаряча лінія