Що необхідно знати при покупці мобільного телефону
Щодо численних звернень громадян по захисту прав споживачів, а саме придбання мобільних телефонів неналежної якості інформуємо.
Придбати мобільний телефон можна різноманітними способами. Найкраще це робити безпосередньо в офісах продажів і обслуговування клієнтів операторів мобільного зв’язку. Таким чином, покупець найбільш захищений від придбання підробки або бракованого товару.
Купуючи телефон on-line
Вибираючи шлях покупки через інтернет-магазин, покупець у першу чергу повинен переконатися в наявності обраного товару в магазині, зателефонувавши, зазначеному на сайті. При наявности потрібної моделі телефону, покупець повинен з’ясувати ціну й умови придбання телефону; гарантійне зобов’язання виробника; правила й умови ефективного й безпечного використання товару; термін служби (придатності) товару й відомості про необхідні дії споживача по його закінченню, а також можливі наслідку при невиконанні зазначених дій; адреса виробника (продавця) і підприємств, які вповноважені приймати претензії від споживача й виконувати ремонт, а також технічне обслуговування.
Якщо гарантійний строк не визначений, то відповідно Закону України «Про захист прав споживачів» він становить шість місяців, при цьому гарантійні строки обчислюються від дня продажу товару.
При покупці товару, необхідно простежити, щоб при оформленні технічного паспорта телефону в ньому були проставлені дата продажу, підпис матеріально відповідальної особи, завірені штампом (печаткою) магазина.
Також дуже важливо уточнювати, що входить у комплект поставки телефону. Як правило, стандартний комплект складається із самого апарата, акумулятора, пристрою для підзарядки акумулятора, інструкції користувача. Сам апарат повинен бути покритий тонкою прозорою плівкою, що захищає поверхню телефону від подряпин під час транспортування. Залежно від виробника, у комплект поставки також можуть входити шнур для синхронізації даних з комп’ютером, що відповідає програмне забезпечення, карти пам’яті, запасні акумулятори.
Після покупки телефону, що сподобався, дуже важливо не втратити чек про оплату, що буде необхідний.
У випадку несправності мобільного телефону
Якщо придбаний телефон неналежної якості й строк гарантії його ще не минув, покупець на підставі статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” має право жадати від продавця або виробника безоплатного усунення недоліків товару в сервісному центрі або відшкодування витрат на їхнє виправлення покупцеві. Таким чином, при звертанні до продавця й пред’явленні квитанції або чека про оплату, покупець може довірити ремонт телефону підприємству-продавцеві, майстерні, що зазначена в гарантійному талоні, або виробникові. При цьому строк ремонту – становить 14 днів або за домовленістю сторін.
При цьому продавець повинен надати покупцеві мобільний термінал для користування на час ремонту. За кожний день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару й за кожний день затримки усунення неполадок понад установлений строк споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка від вартості товару.
У випадку відмови продавця
Якщо вимоги не будуть задоволені продавцем протягом 14 днів з моменту заявки, то можна звернутися у відділ підприємницької діяльності міської ради (вул. Шевченка, 16, каб. 11, тел.: 04141-5-31-35).
Відділ підприємницької діяльності
Новоград-Волинської міської ради