Що потрібно для створення ОСББ та самостійного управління будинком

7 Березня 2023, 11:18

Щоб створити ОСББ та почати самостійне управління будинком необхідно:

Створення ініціативної групи

  • Ініціативна група має складатися не менш ніж із трьох власників квартир або нежитлових приміщень.
  • Ініціативна група забезпечує підготовку, скликання і проведення установчих зборів.
  • Рекомендовано вести протоколи засідань ініціативної групи (перший протокол підтверджує факт створення ініціативної групи).

Підготовча робота до проведення зборів

  • Визначення кола співвласників:

інформація про право власності, набуте до 2013 року, зберігається в архіві БТІ, після 2013-го — в Єдино­му державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

  • Підготовка проекту статуту:

статут має відповідати Типовому статуту ОСББ, затвердженому наказом Державного комітету Украї­ни з питань житлово-комунального господарства від 27 серпня 2003 року № 141 зі змінами та доповненнями.

  • Роз’яснення іншим співвласникам питань щодо створення ОСББ шляхом проведення попередніх інформаційних зустрічей тощо.
  • Бажано дослідити стан будинку, встановити основні проблемні питання, що потребують негайного вирі­шення (ремонт тощо), розробити попередній кошторис на утримання будинку.

Повідомлення про проведення установчих зборів

  • Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою кожному співвласнику не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів.
  • Повідомлення в письмовій формі вручається кожно­му співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом).
  • У повідомленні про проведення установчих зборів за­значається, з чиєї ініціативи скликаються збори, дата, місце і час проведення, проект порядку денного.
  • Доцільно зазначити в повідомленні ім’я та контактний номер члена ініціативної групи, з яким співвласники, що не будуть присутні на установчих зборах, зможуть домовитися про дату й час голосування шляхом пись­мового опитування.

Проведення установчих зборів

  • Пакет документів на установчі збори:

проект статуту з проектом назви;

список учасників;

кандидатури членів правління, ревізійної комісії, голови зборів;

проект протоколу;

порядок ведення зборів.

  • Порядок денний установчих зборів:

обрання голови та секретаря зборів; прийняття рішення про створення об’єднання та затвердження його назви; затвердження статуту ОСББ і надання повноважень особі для його підписання;

обрання правління та ревізійної комісії; обрання уповноваженої особи для подання доку­ментів на державну реєстрацію об’єднання.

  • Порядок проведення зборів:

установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників, а секретар зборів фіксує дані в про­токолі.

Письмове опитування та прийняття рішення

  • Якщо на установчих зборах для прийняття рішення не було набрано достатньої кількості голосів «за» або «проти», проводиться письмове опитування співвлас­ників, які не голосували на цих зборах.
  • Письмове опитування співвласників проводиться про­тягом 15 календарних днів з дати установчих зборів.
  • Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів «за» не набрано, рішення вважається неприйнятим.
  • Рішення приймається шляхом поіменного голосування.
  • Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, по­дані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування.
  • Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосу­вання («за» чи «проти»).

Важливо зазначити, що ЗАГАЛЬНІ ЗБОРИ (як вищий орган управління об’єднання) СКЛИКАЮТЬСЯ І ПРОВОДЯТЬСЯ В ПОРЯДКУ, ПЕРЕДБАЧЕНОМУ ДЛЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ, правлінням об’єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників.

Державна реєстрація ОСББ

  • Моментом, із якого ОСББ вважається створеним, є дата офіційної державної реєстрації об’єднання.
  • Процедура державної реєстрації ОСББ аналогічна державній реєстрації юридичних осіб і здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
  • Для проведення державної реєстрації ОСББ як юри­дичної особи уповноваженій установчими зборами особі необхідно подати державному реєстратору такі документи:

заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи (заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами);

статут (1 примірник);

протокол установчих зборів;

документ, що засвідчує повноваження (довіреність, доручення тощо), якщо документи подаються пред­ставником уповноваженої зборами особи.

  • Зазначені документи можуть подаватися державному реєстратору як особисто, так і шляхом їх надсилання поштовим відправленням з описом вкладення.

 

Наступні кроки

Отримання статусу неприбуткової організації шляхом подання заяви до органів Державної податкової служби.

Виготовлення печатки та штампів.

Відкриття банківського рахунку.

Прийняття рішення про початок самостійного управління будинком силами ОСББ.

ОСББ здійснює свої функції через органи управління:

загальні збори (вищий орган управління); правління (виконавчий орган);

ревізійну комісію (орган, що контролює фінансово-господарську діяльність правління).

Фінансування виконання ОСББ своїх функцій співвласники здійснюють шляхом сплати внесків на утримання і ремонт спільного майна, розмір та склад яких затверджують рішенням загальних зборів об’єднання.

Чат-бот Гаряча лінія