Стан та потреби бізнесу в умовах війни: перші результати опитування
Дякуємо за участь в опитуванні щодо стану та потреб українського бізнесу під час воєнного стану. Ми вже опрацювали перші результати опитування від представників бізнесу, та готові поділитись ними.
Більшість бізнесу бере активну участь у боротьбі за перемогу:
– 93,4% — залучені в допомогу країні;
– близько 70% — залучені у волонтерську діяльність.
Бізнес-активність різко зменшилась:
– майже 50% бізнесу не працюють, однак 12,4% знайшли можливість зберегти та навіть збільшити обороти, порівнюючи з періодом до 24.02. 2022 року;
– $85 млрд — загальні прямі втрати бізнесу за три місяці війни (при цьому було скорочено понад 1 млн працівників).
Проте бізнес починає швидко адаптуватися до шоку війни:
– 33,4% — вже адаптувалися та мають стратегію дій;
– 50,5% — у процесі обдумування та інтуїтивного управління;
– 43,6% — орієнтовані на розвиток експорту.
Топ-перешкоди для розвитку бізнесу:
– 62% – відзначили брак платоспроможних клієнтів, також – припинення розрахунків з боку наявних клієнтів для понад 20%;
– 48% – не прогнозованість ситуації на внутрішньому ринку, також – непередбачуваність економічної політики Держави для майже 30%;
– 43% – брак капіталу, також — недоступність кредитних коштів, програми 5-7-9 для майже 30%;
– 26% – зруйнованість ланцюгів постачання, також – довга, дорога логістика для 23%.
|