Уроки толерантності в «Інклюзивній школі»
«Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради провів чергові заняття в «Інклюзивній школі» для педагогічних працівників закладів освіти, які працюють в інклюзивних класах/групах. Для вчителів початкової школи та класних керівників заняття пройшло на тему «Інклюзивне навчання. Рівні можливості для кожного». В рамках заходу відбувся майстер-клас «Уроки толерантності», які показали на прикладі вправ проблеми, з якими зіштовхуються діти з обмеженими можливостями. Працювало три локації. Щоб відчути, як важко живеться дітям, в яких порушена моторика рук, учасники в рукавичках сортували насіння гарбуза, соняшника і гороху та робили власну композицію. Щоб відчути себе незрячими, педагоги із закритими очима розподіляли фігури за геометричною ознакою, рахували їх кількість та будували вежу. А написання диктанту про толерантність і інклюзію лівою рукою зі знерухомленими пальцями кистей руки показало, як не просто дітям з порушенням опорно-рухового апарату виконувати письмові завдання. Також учасникам було надано рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу в інклюзивному класі.
Для корекційних педагогів закладів освіти проведено заняття «Корекційно-розвиткова робота та її значення у процесі навчання дітей з особливими освітніми потребами». Опрацьовано нормативно-правову базу щодо організації та проведення корекційно-розвиткових занять, особливостей побудови корекційно-розвиткової роботи з дитиною та роботи з батьками дитини, врахування індивідуальних особливостей дитини з ООП та її відносин у дитячому колективі. Було використано проективну техніку – арт-терапевтичну вправу «Допоможемо песику», яка визначала рівень уміння співчувати, готовність надати допомогу тому, хто її потребує. Якісну підготовку заходів забезпечили фахівці ІРЦ Олена Монжиєвська, Лілія Васільєва та Інна Левкович.
Толерування і повага іншого – головні цінності будь-якого прогресивного суспільства. Усі діти цінні і мають право на освіту, а діти з особливостями ще й мають особливу місію – робити нас кращими та більш гуманнішими.
Особлива вдячність начальнику управління освіти і науки міської ради Тетяні Ващук за розуміння та знаходження спільних точок дотику у формуванні інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, керівникам закладів освіти та педагогічним працівникам за дієве партнерство та співпрацю. Наша спільна робота – запорука успіху та набуття позитивного досвіду впровадження інклюзії.