В музеї родини Косачів-Драгоманових відбулася презентація книги В. Литвина “Незасвоєні уроки: 1917-1991”
9 грудня відбулася презентація нової книги “Незасвоєні уроки: 1917-1991”.
Її автор – доктор історичних наук, професор, академік, головний науковий співробітник Інституту історії України Національної Академії Наук України Володимир Литвин.
Присутні, затамувавши подих, слухали автора, який ділився цікавими фактами цілої епохи, величезного відрізку історії України – від 1917 до 1991 років. По закінченні зустрічі бажаючі мали змогу отримати книгу в подарунок з автографом.
Як зазначено в анотації до книги, намагання Кремля «переграти» історію, витворити з неї інструмент імперської політики у зазіханнях на Україну актуалізує тему обставин і причин, що призвели до розпаду СРСР. Наскільки історично неминучою для радянського утворення була загальна доля імперій? Чи можна розцінювати крах Союзу як геополітичну катастрофу? Наскільки об’єктивно зумовленим був неочікувано буденний демонтаж Радянського Союзу через його імперське перевантаження? Чому більшість радянських людей байдуже сприйняла крах «усталеного порядку», на захист якого не виступили навіть представники компартійно-державного апарату і, власне, багатомільйонна комуністична партія?
Для відповіді на ці та інші ключові питання, що своєю чергою покликані засвідчити безпідставність сучасних імперських спокус Росії, автор книги пропонує поглянути під таким кутом зору на, здавалося б, очевидні ключові моменти історії СРСР: на випробування й досягнення, які скріплювали, а водночас — розхитували радянський устрій, підривали єдність і віру людей у справедливість нав’язаного їм суспільного ладу; на кризи, що закладалися теорією та практикою соціалістичного будівництва, прирікаючи у підсумку Радянський Союз на летальний фінал. У тому числі, й через те, що «діагнози» стану країни та спроби «лікування» обмежувались, особливо в останні роки, констатаціями негативних явищ чи напівзаходами, через очевидну неспроможність партійно- урядової верхівки на прораховані відносно результатів дії або бездіяльність.
Робота виконана на основі широкого кола джерел і літератури. І, поза сумнівом, буде корисною для політиків, науковців, викладачів, студентів та загалом — широкої читацької аудиторії.
Для всіх, хто цікавиться історією, особливо з урахуванням подій, повʼязаних з бажанням Росії відновити імперію, доступний електронний варіант книги “Незасвоєні уроки: 1917-1991” https://drive.google.com/…/1dxxbcQB94JRjiFU8wPH…/view…