Відповіді на найпоширеніші запитання та побоювання жителів громади та підприємців, що пов’язані з перейменуванням частин міських вулиць та міста
У багатьох жителів громади факт перейменування вулиці та міста викликав занепокоєння: у скільки їм обійдуться зміни назв вулиць та міста й, зрештою, що їм робити в цій ситуації?
Місце реєстрації (так звана «прописка»), штамп у паспорті обов’язково змінювати не потрібно.
Системний аналіз положень законів України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання», «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць чи населених пунктів, зміни в адміністративно-територіальному устрої у порядку, встановленому законом, вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Зміна назви міста чи вулиці не є зміною місця проживання, а також чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви міста чи вулиці. Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба, або за власним бажанням особи.
Як потрібно діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням?
В разі перейменування вулиці чи міста виникає необхідність внесення змін до найменування чи до відомостей про місцезнаходження юридичної особи шляхом внесення відповідних змін до її установчих документів та змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
При цьому, суб’єкти підприємницької діяльності зможуть змінити дані про назву вулиці чи міста в загальному порядку при внесенні ними чергових змін до своїх установчих документів, пов’язаних зі зміною складу учасників (засновників, власників), структури управління, розміру статутного фонду, зміни видів економічної діяльності тощо.
Щодо правовстановлюючих документів
Стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість, чи перейменуванням міста.
Тому правовстановлюючі документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни.
Водночас, внести зміни про перейменування вулиці чи міста можна за власною ініціативою звернувшись до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін або у разі потреби (заключення договору купівлі-продажу, дарування тощо) у документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначиться.
Юридичний відділ міської ради