Як обміняти або повернути товар належної якості
Якщо ви купили якісний товар, а через деякий час зрозуміли, що він вам не потрібний, не турбуйтеся. В більшості випадків товар можна повернути назад в магазин (якщо пощастить). А щоб пощастило, треба:
1. Назвати правильну причину повернення.
Згідно із ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» ви можете обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний товар або повернути товар, який не має дефектів, протягом 14 днів після його придбання, не рахуючи дня купівлі.
Головне, правильно сформулюйте причину повернення: товар не підійшов формою, габаритам, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Якщо ви наполягатимете на якій-небудь іншій причині, то продавець має право вам відмовити.
2. Річ повинна бути з «нуля».
Ще одне правило обміну і повернення речей належної якості:
товар не повинен бути у використанні і зберігати первинний товарний вид виробу, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Наприклад, якщо ви хоча б один раз наділи чоботи і пройшлися вулицею, товар вважається вживаним і магазин має право відмовити в заміні і поверненні грошей за взуття, що не підійшло. Як і в іншому випадку, якщо ви відірвали всі ярлики з тільки що купленого костюма і при примірці виявили, що він великий, то обміняти костюм вже не вдасться.
3. Правила обміну.
Якщо на момент обміну аналогічного товару нема у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари із перерахунком вартості, або отримати назад гроші у вартості поверненого товару, чи здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару у продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару у продаж повідомити про це споживачу, який вимагає обміну товару. Згідно із законом на повернення витрачених коштів за якісний товар, що не підійшов, магазину відводиться сім днів Якщо гроші за товар вам обіцяють повернути не відразу, зажадайте від продавця накладну або інший документ, який доводить, що ви вже повернули товар продавцеві.
4. «Чорний список» товарів.
Роблячи покупки, майте на увазі, не будь-який товар можна повернути продавцеві. Перелік якісних товарів, що не підлягають обміну і поверненню, затверджується Постановою Кабінету Міністрів.
Якщо ви захочете обміняти золоті прикраси, які були куплені в подарунок, але неправильно підібрані, то, на жаль, цей товар обміняти або повернути не вийде. Також як і книгу, куплену в магазині.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню)
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.94 №172 та включає в себе
· Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни;
· Непродовольчі товари:
· o фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
· o корсетні товари
· o парфюмерно-косметичні вироби
· o пір’яно-пухові вироби
· o дитячі іграшки м’які
· o дитячі іграшки гумові надувні
· o зубні щітки
· o мундштуки
· o апарати для гоління
· o помазки для гоління
· o розчіски, гребінці та щітки масажні
· o сурдини (для духових музичних інструментів)
· o скрипічні підборіддя
· o рукавички
· o тканини
· o тюлегардинні і мереживні полотна
· o килимові вироби метражні
· o білизна натільна
· o білизна постільна
· o панчішно-шкарпеткові вироби
· o товари в аерозольній упаковці
· o друковані видання
· o лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,
· o пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні
· o матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
· o аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
· o вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
· o товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо)
· o інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо)
· o ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
У споживача є не лише права, а й обов’язки
У п. 3. ст. 4 «Права і обов’язки споживачів» зазначено, що споживач зобов’язаний:
· перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
· в разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
· користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
· з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації – дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Як бачимо нічого надприродного немає – законодавці потурбувалися про безпеку споживачів та правильне використання ними придбаних товарів Разом з тим виробників та постачальників убезпечили від недбайливих споживачів.
Відділ підприємницької діяльності
Новоград-Волинської міської ради