Звіт міського голови Весельського Віктора Леонідовича за 2016-2019 роки

6 Лютого 2020, 18:38

 

Доброго дня шановні жителі Новоград-Волинської міської об’єднаної територіальної громади! Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» дозвольте представити звіт про виконану роботу за 2019 рік. Однак, у своєму звіті я представлю не лише основні аспекти забезпечення життєдіяльності громади у минулому році, а й підсумую діяльність міської ради від початку моєї каденції.

Протягом 2016-2019 років ми разом із моєю командою, депутатами, членами виконавчого комітету міської ради працювали над виконанням планів соціально-економічного розвитку громади та пропозиціями виборців, які були задекларовані в моїй передвиборчій програмі у 2015 році. Вносили зміни з урахуванням нових викликів та тримали руку на пульсі життя Новограда-Волинського.

Відтак, впродовж останніх років у місті активно набрали обертів реформа системи охорони здоров’я, ключова реформа Міністерства освіти і науки – Нова українська школа, реформа децентралізації, значна увага приділялася удосконаленню соціальних стандартів та якісному надання послуг населенню.

Ми керувалися принципом відкритого діалогу з міською громадою. Першим моїм кроком на посаді міського голови стало обрання на конкурсній основі шляхом проведення громадських слухань та призначення заступників міського голови. Відбулися співбесіди зі всіма начальниками управлінь та відділів міської ради, їх колективами.

Усі рішення приймалися відкрито та прозоро. Засідання сесій та виконавчого комітету міської ради, а також основні заходи транслювалися у прямому ефірі по місцевому телебаченню та на ютуб-каналі міської ради, висвітлювалися матеріали роботи засідань у місцевих засобах масової інформації.

 

Організаційна робота міської ради та її виконавчого комітету

За період роботи міської ради сьомого скликання, з 2016 по 2019 рік,  підготовлено та проведено:

– 38 сесій міської ради (з них – 10 позачергових),  у 2019 році – 9 сесій (з них – 2 позачергових);

 – 44 пленарних засідання,  у звітному періоді – 9;

 – 53 засідання погоджувальної ради, у звітному періоді – 12;

 – 182 засідання постійних комісій з розгляду питань сесій  міської ради, у звітному періоді – 57.

 Прийнято міською радою:

866 рішень, у звітному періоді – 213;

– 30  звернень депутатів міської ради до вищого керівництва країни щодо необхідності вирішення суспільно-важливих проблем місцевого та державного значення, у звітному періоді – 6.

Проведено 87 засідань виконавчого комітету міської ради, на яких прийнято 1 тис. 121 рішення, зокрема у 2019 році – 22 засідання, на яких прийнято 250 рішень.

Зареєстровано 1 тис. 297 розпоряджень міського голови з основної діяльності, зокрема за 2019 рік – 302 розпорядження.

На адресу міської ради за 2019 рік надійшло 5 тис. 440 службових документів, опрацьовано вхідної та вихідної кореспонденції 8 тис. 414. Всього за 2016-2019 роки опрацьовано 32 тис. 872 документа.

З 23 грудня 2019 року виконавчі органи міської ради розпочали працювати в електронній системі документообігу, що дає можливість оперативно в електронному вигляді опрацьовувати і погоджувати документи.

Протягом 2019 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 3 тис. 162 письмових звернень громадян, що на 207 звернень менше в порівнянні з попереднім роком.

Всього за чотири роки до виконавчих органів міської ради письмово надійшло – 23 тис. 70  звернень громадян. Найчастіше у зверненнях порушувалися питання земельних відносин, охорони здоров’я, благоустрою, житлової політики, соціального захисту.

Протягом звітного періоду я провів 123 особистих прийоми, на яких було розглянуто 1 тис. 741 звернення. Зокрема, у 2019 році 20 особистих прийомів, під час яких прийнято 188 осіб. Переважна більшість питань, порушених громадянами у зверненнях стосувалося лікування та житлово-комунального господарства. Вагома частина звернень – з приводу земельних відносин, надання матеріальної допомоги, будівництва, вирішення соціальних питань.

 

Надання адміністративних послуг

За період з 2016 по 2019 рік Центром надання адміністративних послуг надано 112 тис. 151 послуга мешканцям міста, в тому числі у 2019 році – 38 тис. 804. До міського бюджету з 2016 по 2019 рік за надані послуги ЦНАП надійшло 1 млн. 764 тис. 54 грн., в тому числі у 2019 році – 770 тис. 291 грн.

 

Економіка громади

Однією із основних сфер економіки, що забезпечує зайнятість працездатного населення та наповнення бюджету громади Новограда-Волинського є промислове виробництво.

Питома вага податків і зборів від діяльності промислових підприємств у загальному обсязі надходжень за 2019 рік до місцевого бюджету становить 16,9%, що складає 56,8 млн.грн.

Провідними бюджетоформуючими підприємствами міста протягом 2019 року, як і в попередні роки, залишається Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче об’єднання «Техна» – 10,9 млн.грн. та Приватне акціонерне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Леся» – 6,4 млн. грн.

Промисловий комплекс Новоград-Волинської громади сьогодні складається з 15 підприємств. Майже всі підприємства основного кола протягом останніх років працюють прибутково.

За 2019 рік промисловими підприємствами вироблено продукції в розмірі 1434 млн. грн. В порівнянні з 2018 роком обсяги виробництва збільшилися на 9,2%, або на 120,6 млн.грн., та в порівнянні з 2016 роком збільшилися на 51,3%,  або на 461,4 млн.грн.

Впродовж останніх років зберігається позитивна динаміка зростання рівня реалізації промислової продукції.

За 2019 рік промисловими підприємствами громади реалізовано споживачам продукції на суму 1520,4 млн.грн. В порівнянні минулим роком реалізація збільшилася на 12%, що в сумі становить 162,3 млн.грн.

Станом на 01 січня 2020 року в місті зареєстровано 4184 фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб. За 12 місяців 2019 року надходження до міського бюджету становлять 34,502,0 млн. грн., що на 4,5 млн. більше ніж за 12 місяців 2018 року.

 

Інвестиції громади

У звітному році на діючих промислових підприємствах: ПАТ «Новоград-Волинськсільмаш»,  ПрАТ «ВКФ «Леся»,  ТОВ „Нові ласощі – Житомир“,  ТОВ „Факро – ТЛ“, ТОВ „Укрмедпак“, ТОВ „ЕкоБіоЗахист“, ПАТ „Новоград-Волинський хлібозавод“ проводилася реконструкція виробничих приміщень, модернізація обладнання, введення нових ліній для виробництва, створювались нові робочі місця. За що висловлюю подяку керівникам та колективам підприємств міста.

Серед негативних чинників для залучення інвесторів є недостатня потужність електропостачання, відсутність вільних земельних ділянок та недостатня кількість кваліфікованої робочої сили.

Протягом 2016-2019 років вдалося реалізувати ряд проектів завдяки співпраці Новоград-Волинської міської ради з іноземними інституціями.

У 2016-2017 роках із спільним Проектом Європейського союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду-ІІІ» реалізовано 13 мікропроектів громад у 13 ОСББ міста. Загальна вартість проектів складає 4,7 млн. грн.: фінансова підтримка ЄС/ПРООН – 2,2 млн. грн., Новоград-Волинської міської ради – 2,3 млн. грн., внесок ОСББ – 0,2 млн. грн.

Новоград-Волинський єдине місто в Житомирській області та одне з 9 міст в Україні, де реалізовано два проекти з комплексної термомодернізації  двох 5-поверхівок за адресою вул. Житомирська, 53 (ОСББ «ЖБК-1»), вул. Леваневського, 5 (ОСББ «Чайка»). Загальна вартість проектів 7,1 млн. грн. Внесок ЄС/ПРООН – 4,8 млн. грн., внесок Новоград-Волинської міської ради – 1,9 млн. грн., внесок ОСББ – 0,4 млн. грн.

Наразі триває співпраця із проектом ЄС/ПРООН “Об’єднання співвласників будинків для впровадження сталих енергоефективних рішень “HOUSES“, реалізація заходів проекту дала поштовх двом ОСББ міста взяти участь у програмі з часткового відшкодування витрат на заходи з енергоефективності в багатоквартирних будинках “Енергодім” у 2020 році.

У 2016 році на території ЗОШ № 5 відкрито інноваційний еколого-натуралістичний парк  (територія парку складає 1,2 га). Вартість проекту склала біля 1,5 млн. грн., внесок Новоград-Волинської міської ради – 790 тис. грн., GIZ  профінансував 450 тис. грн. та 222 тис. грн. Мінрегіонбуд.

У 2017 році реалізовано проект «Впровадження інноваційної моделі розвитку медичної галузі міста» за фінансової підтримки ЄС/ПРООН та Новоград-Волинської міської ради. Загальна вартість проекту становить 1,1 млн. грн. Внесок Новоград-Волинської міської ради – 0,5 млн. грн., ЄС/ПРООН – 0,6 млн. грн.

У 2019 році за сприяння Проекту «Адвокація громадського бюджету задля успішної реформи децентралізації, який реалізовано в межах Програми Європейського Союзу «Підтримка громадянського суспільства в Україні» процес голосування за бюджет участі  відбувався через он-лайн платформу, що дозволило маломобільним групам населення долучитися до процесу прийняття рішень.

В рамках проекту «Встановлення геліоколектора для родини Щавлінських на вул. Переяславська, 25» придбано систему гібридного нагріву води вартістю 31 тис. 594 грн, за спільного фінансування ГО «Екоклуб» (м. Рівне) – 16 тис. 094 грн. та коштів, що виділені на потреби виборчого округу депутата міської ради Гарбовського Олександра Сергійовича –  15 тис. 500 грн.

Коштом проекту GIZ «Консультування підприємств щодо енергоефективності», що впроваджується на базі ФОП Герус Володимир Адамович, проведено енергоаудит підприємства.

У 2019 році в співпраці із ЗОШ №5 прийнято участь в проекті, започаткованому Фондом Братів Кличко. У результаті у всіх навчальних закладах міста встановлено пункти для роздільного збору сміття, два баки з інформаційними банерами в міському парку культури та відпочинку, а також  майданчики для роздільного збору ТПВ своїми силами облаштували три ОСББ міста.

З метою розширення культурної та економічної співпраці підписано Протокол про наміри співробітництва з м. Опочно (Республіка Польща), Угода про співробітництво з Новоград-Волинським відділенням міжнародної громадської організації «Земляцтво Житомирян», Договір про побратимство з Погребищенською районною радою Вінницької області.

Проведено відповідні заходи щодо організації співробітництва територіальних громад з метою подальшого розроблення та реалізації проекту задля покращення і підвищення рівня безпеки в громадах. Наразі очікуються відповіді від потенційних учасників щодо організації співробітництва територіальних громад.

 

Ефірне радіомовлення

З 2018 року в місті та районі запроваджено ефірне радіомовлення, а саме: ПАТ „Національна суспільна телерадіокомпанія України“ (позивні „Радіо „Культура“) та канал „Українське радіо“ (УР1), які здійснюють радіотрансляцію 24 години на добу.

 

Транспорт

Пасажирським автотранспортом протягом 2019 року перевезено по місту біля 3 мільйонів пасажирів. Пільгами на перевезення міським пасажирським транспортом користується біля 17,5 тис. містян. Щороку з міського бюджету на компенсацію витрат за перевезення пільговиків відшкодовується 4,5-5,5 млн.грн. (в залежності до кількості перевезених пільговиків). Так, в 2019 році перевезено біля 1,5 мільйона пасажирів пільгових категорій, на відшкодування витрат на їх перевезення з міського бюджету було виділено 5,5 млн.грн.

За період 2016-2019 років відкрито три нових маршрути:  №7 сполученням «Дружба – Залізничний вокзал» (через Центр, «Морське»), №12 Новоград-Волинський (Будинок офіцерів) – с. Майстрів та №16 „Райспоживспілка – Залізничний вокзал“.

 

Бюджет – фінансова основа місцевого самоврядування.

Саме тому, четвертий рік поспіль проводиться громадське обговорення проєкту міського бюджету.

Доходи міського бюджету з 2016 по 2019 роки зросли на 162,9 млн. грн та за 2019 рік склали 642,8 млн. грн.

Власні доходи міського бюджету з 2016 по 2019 рік збільшились на 119,8 млн. грн та у 2019 році склали 295,8 млн. грн. На 2020 рік власні доходи загального фонду заплановані у сумі 311,2 млн. грн, що на 15,5 млн. грн більше фактичного виконання минулого року.

Незважаючи на те, що доходна та видаткова частини бюджету за період з 2016 по 2019 роки щорічно змінювались відповідно до загальнодержавної політики, міський бюджет щороку виконувався та забезпечував утримання 61 бюджетної установи, виплату заробітної плати, відпускних, матеріальної допомоги на оздоровлення працівникам бюджетної сфери, фінансову підтримку комунальних підприємств, які забезпечують життєдіяльність громади та виконання прийнятих місцевих програм.

З 2017 року запроваджено виділення коштів на потреби виборчих округів, що дало змогу вирішувати проблемні питання конкретного округу.

Крім того, за ініціативи фракції „Самопоміч“ з 2018 року розпочато впровадження Громадського бюджету (бюджету участі). У 2019 році реалізовано 5 проєктів та відповідно передбачено кошти на реалізацію проєктів на 2020 рік.

Як і в попередні роки бюджет міської об’єднаної територіальної громади має соціальну спрямованість. Однак протягом 2016-2019 років на проведення капітальних видатків з усіх видів джерел вдалося спрямувати 193,4 млн. грн, з них у 2019 році – 61,1 млн. грн, а саме на:

  • будівництво та реконструкцію об’єктів – 23,5 млн. грн або 38,4%;
  • проведення капітальних ремонтів – 21,2 млн. грн або 34,7%;
  • придбання житла, обладнання, предметів довгострокового користування – 16,4 млн. грн або 26,9%.

 

Підтримка військових

Відповідно до затвердженої рішенням міської ради Програми шефської допомоги військовим частинам Збройних Сил України та матеріально-технічного забезпечення Новоград-Волинського військового комісаріату, які розташовані на території міста, протягом 2016-2019 років з міського бюджету для потреб військових частин було перераховано 1 млн. 380 тис. грн.

Зокрема, у 2019 році з міського бюджету було виділено: 400 тис. грн. для 30-ої окремої механізованої бригади ім. князя Костянтина Острозького на заміну бетонного паркану на вул. Леваневського; 100 тис. грн. для 54-го окремого розвідувального батальйону на матеріально-технічне забезпечення; по 100 тис. грн. для 12-го окремого полку оперативного забезпечення та для 181-го окремого батальйону матеріального забезпечення на поточний ремонт приміщень місць загального користування.

 

Житлово-комунальне господарство

Найбільш важливою і одночасно найбільш проблемною в нашому місті залишається галузь житлово-комунального господарства.

З  червня 2018 року відповідає за дієвість та здійснює координацію і контроль цієї галузі заступник міського голови Легенчук Анатолій Володимирович, якому підпорядковано управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради, яке очолює Богданчук Олександр Володимирович.

Заступнику міського голови і управлінню житлово-комунального господарства, енергозбереження та  комунальної власності міської ради  підпорядковано 4 комунальні підприємства, а саме:

– комунальне підприємство  „Новоград-Волинськжитлосервіс“.

– комунальне підприємство „Шляхрембуд“;

– комунальне підприємство „Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства“;

– комунальне підприємство „Новоград-Волинськтеплокомуненерго“.

Протягом 2016-2019 років на галузь із міського бюджету виділено 142 млн. грн., в тому числі у 2019 році – 52,7 млн. грн.

Додатково залучено коштів із обласного та державного бюджетів 9,7 млн. грн., зокрема 0,9 млн. грн. з державного бюджету у 2019 році.

Звітуючи  про стан справ у галузі житлово-комунального господарства, зосереджу увагу на найбільш ключових питаннях, які турбують громаду. Відтак, розпочну із капітального та поточного ремонту доріг міста.

 

У 2019 році проведено капітальний ремонт І-го провулку Володимира Антоновича та тротуару на вул. Леваневського.

Завершені роботи з капітального ремонту зливової каналізації на вул. Родини Косачів та асфальтування цієї вулиці.

Також завершено асфальтування проїзду до багатоквартирних будинків №24, 26-А на вул. Гетьмана Сагайдачного.

Підрядна організація ТОВ „Асфальт плюс“ виконала роботи з асфальтування дорожнього покриття частин вул. Житомирська, вул. Пушкіна, вул. Шевченка. Загальна сума виділених коштів замовником будівництва – управлінням дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації склала 14 ,3 млн. грн.

Станом на 01 січня 2020 року проведено поточний ремонт 85 доріг з м’яким та твердим покриттям на суму  3,5 млн. грн.

У 2018 році капітально відремонтовано вул. Юрія Ковальського та виконано частково капітальний ремонт тротуару по вул. Лесі Українки на загальну суму 3 млн. грн, проведено поточний ремонт доріг з м’яким та твердим покриттям на суму 2 млн. грн. Загалом виконано робіт з капітального та поточного ремонту вулиць на суму 5 млн. грн.

У 2017 році виконано робіт з капітального та поточного ремонту вулиць на суму 10 ,2 млн. грн. В тому числі, проведено капітальний ремонт 11 доріг на загальну суму 7 ,7 млн. грн, а саме:

вул. Богуна,  

вул. Карбишева,

вул. Шевченка-Мамайчука,

вул. Маршала Рокосовського,

вул. Зелена,

вул. Кривоноса,

вул. Полянського,

вул. Мякішева,

вул. Штепіна,

вул. Потапова,

вул. Ціолковського

Проведено капітальний ремонт внутрішньо квартальних проїздів на вул. Леваневського, вул. Шевченка, вул. Гетьмана Сагайдачного.

Проведено поточний ремонт доріг з м’яким та твердим покриттям на суму 2 ,4 млн. грн.

За 2016 рік  виконано робіт з капітального та поточного ремонту вулиць на суму 8 ,6 млн. грн. В тому числі, проведено капітальний ремонт 8 доріг на загальну суму 6 ,3 млн. грн., а саме:

вул. Долгополова,

вул. Дружби,

вул. Варшавська,

вул. Західна,

вул. Гетьмана Мазепи,

вул. Гордєєва; 

1-й пров. Медичний,

2 пров. Зарічний,

А також проведено капітальний ремонт тротуарів по  вул. Гагаріна, перехрестя  вул. Шевченка-Медична.

Проведено поточний ремонт доріг з м’яким та твердим покриттям на суму  2 ,3 млн. грн.

За період з 2016 року по 2019 рік для виконання  цих ремонтів профінансовано 27,7 млн. грн, яких недостатньо для нормального технічного  функціонування доріг.

Проблема стану доріг накопичилась протягом останніх десятиліть і без державної підтримки розв’язати її неможливо.

Ще одним важливим питанням в галузі є будівництво та утримання полігону твердих побутових відходів.

І черга І пускового комплексу полігону ТПВ введена в експлуатацію з червня 2009 року.

З 2014 року по 2019 рік велось будівництво ІІ пускового комплексу І черги полігону, яке було завершено в 2019 році. На будівництво використано 7,6 млн.грн,

з них: міський бюджет – 5,7 млн.грн.

обласний бюджет – 1,4 млн.грн.

 державний бюджет – 0,5млн.грн.

Для належного утримання полігону ТПВ необхідна спеціалізована  техніка. Для її придбання міською радою передбачено на 2020 рік 2,5 млн. грн. На полігоні твердих побутових відходів в 2019 році встановлено ваги, що дасть змогу контролювати обсяги фактично прийнятих відходів.

На 2020 рік проведено конкурс на визначення виконавця робіт із вивезення твердих побутових відходів з території Новоград-Волинської міської ОТГ.

Розпочато  запровадження роздільного збору твердих побутових відходів, на що необхідно докласти спільних і рішучих зусиль. Без участі громади упорядкування полігону є неможливим.

Протягом 2016-2019 років комунальним підприємством Новоград-Волинської міської ради на  модернізацію теплового господарства  використано 10,7 млн. грн., з яких  2 млн. грн. – це кошти виділені  з  міського бюджету. 

За цей період :

 -реконструйовано котельню  по вул. Шевченка,1 – 2,7  млн.грн.;

-замінено 2631 п.м. трубопроводів теплових мереж – 3,1 млн.грн. Із загальної протяжності теплових мереж – 45,6 км  замінено на труби попередньо ізольовані з пінополіуретановою  ізоляцією   29,4  км.

-встановлено 108 теплових  лічильників в багатоквартирних житлових будинках, з яких 23 лічильників  в безпідвальних будинках з облаштуванням місць їх монтажу,  вартістю 3,2 млн. грн. В той же час продовжується оснащення будівель бюджетних та госпрозрахункових споживачів. Потребує встановлення ще 30 лічильників. Підприємство одне з перших на  Україні  у 2019 році  досягло 100%  оснащення житлових будинків приладами обліку теплової енергії;

 -придбано Екскаватор- навантажувач  АМКОДОР 702ЕМ-03    вартістю  832,500 тис. грн.

Також виконано ряд інших заходів, серед яких переведення  котелень на автоматизований режим управління і на сьогодні автоматизованому режимі управління  працюють  19 котелень,  робота   яких виведена  на  дисплей комп’ютера  аварійно-диспетчерської служби.  Автоматизація котелень  дала можливість скоротити чисельність  операторів  з 123 до 28 осіб, що  дало змогу   щорічно  знижувати собівартість теплової енергії.

Крім того, з міського бюджету підприємству  було відшкодовано різницю в тарифах на послуги з централізованого опалення в частині різниці в ціні по газу для населення –   1,7 млн.грн. в листопаді 2018р. та бюджетних  установ -1,1 млн.грн. за 2009-2011 роки, усього- 2,8 млн.грн., що дозволило забезпечити безперебійну та стабільну роботу підприємства в 2019 році.

На двох котельнях  реконструйовані  вузли обліку  природного газу, на  всіх котельнях встановлені  системи пожежної сигналізації, яка виведена на пульт охоронної фірми ТОВ „Дівікс“.

Хоча залежність від цін на газ в державі часто робить нас заручниками ситуації, але якщо вони будуть знижуватися, то й тарифи на теплопостачання  у місті будуть коригуватися. Так в грудні 2019 року було знижено ціну на природний газ, в результаті чого абонентам „Новоград-Волинськтеплокомуненерго“ була знижена оплата за теплопостачання за грудень в середньому на 20%.

Стратегічним  завданням  галузі  житлово-комунального господарства залишається забезпечення міста питною водою. Цю послугу надає комунальне підприємство „Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства“. 

З метою зменшення енергоспоживання, модернізації комунального підприємства  під гарантії міської ради в 2010 році  взяло кредит в розмірі 4,8 млн. доларів. На сьогодні  цей кредит не погашено і валютні коливання завдали значного удару як по роботі підприємства, так і міському бюджету.

 

Крім того, держава не відшкодувала підприємству 8,2 млн. грн. різниці в тарифах попереднього періоду.

Міською радою неодноразово порушувалося питання   щодо погашення різниці  в тарифах або зарахування її на погашення кредиту перед керівництвом держави, профільним Міністерством фінансів.

Покращення фінансово-господарського стану підприємства планується досягти шляхом збільшення реалізації води. Вже побудована головна частина мережі водопостачання в житловому мікрорайоні „Дружба“, виконання  робіт здійснювалося підрядною організацією ПАТ „Спеціалізована будівельна компанія „Водпроект“. Загальна кошторисна вартість робіт становить 3965,6 тис. грн. В 2020 році будівництво мережі необхідно продовжити, для повного забезпечення мешканців мікрорайону „Дружба“ послугами з централізованого водопостачання.

Проведено коригування проектно-кошторисної документації на будівництво систем постачання та водовідведення житлових мікрорайонів південно-західної частини міста, де в 2020 році планується розпочати будівництво. За проханнями мешканців мікрорайону «Карєр» буде продовжено будівництво водопровідних мереж.

 

Управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради веде також напрямок комунальної власності і в цьому напрямку вирішено ряд питань, які довгий час ніяк не вирішувались. А саме: 

    – передано на баланс комунального підприємства ,,Новоград-Волинськжитлосервіс“ будівлю гуртожитку на вул. Чехова, 4 і мешканці цього гуртожитку можуть нарешті приватизувати свої кімнати;

– передано на баланс відділу культури і туризму міської ради  нежитлову будівлю на вул. Соборності, 24, де розміщено краєзнавчий музей;

– прийнято з державної власності в комунальну власність  будівлю на вул. Князів Острозьких, 46, де розмістили Палац дітей та молоді і нарешті наші діти можуть навчатись в належних умовах.

Крім того, залишаються спірні питання між Новоград-Волинською міською радою  та Новоград-Волинською районною радою щодо права власності на об’єкти, що перебували та перебувають на балансі  Новоград-Волинської центральної міськрайонної аптеки №217. Питання  вирішується в судовому порядку.

 

Містобудування та земельні відносини

Протягом 2016-2019 років розроблено 9 містобудівних документацій, серед яких науково-проектна документація «Історико-архітектурний опорний план міста Новограда-Волинського Житомирської області з визначенням меж і режимів використання історичного ареалу та зон охорони пам’яток культурної спадщини», що  доопрацьовується у робочому порядку відповідно до наданих зауважень членів Науково-методичної ради з питань охорони культурної спадщини Міністерства культури України, молоді та спорту України.

У 2019 році розроблено генеральні та інженерно-топографічні плани сіл Майстрова Воля, Майстрів та Маковиці Майстрівського старостинського округу, а також технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель села Майстрова Воля.

Протягом 2016-2019 років здано в експлуатацію 7 багатоквартирних житлових будинків загальною площею 14 729,32 кв.м, з них у 2019 році реконструйовано нежитлову будівлю під житловий будинок на 50 квартир на вулиці Ушакова, 42 загальною площею 3 300 кв.м.

Завершується будівництво дев’ятиповерхового житлового будинку з мансардним поверхом на 56 квартир із вбудованими і прибудованими нежитловими приміщеннями та з підземним паркінгом на вулиці Пушкіна, 45.

Розпочато та продовжується будівництво:

– 8-ми поверхового житлового будинку  на 41 квартиру із вбудованими приміщеннями на вулиці Житомирській, 2;

– багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями  на 24 квартири та багатоквартирного житлового будинку на 16 квартир на вулиці Ушакова, 21-А.

    Протягом 2016-2019 років управлінням містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради  виготовлено та видано 459 містобудівних документів для будівництва та реконструкції індивідуальної садибної забудови, з них 95 у 2019 році. Також видано 216 вихідних даних для проектування комерційних, виробничих, соціально значимих об’єктів, з них 58  у 2019 році.

Укладено 84 договори про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури на суму 2 млн. 930 тис. 33 грн., з них у 2019 році: 29 договорів на суму 2 млн. 53 тис. 450 грн, надійшло до бюджету міста коштів пайової участі на суму 2 млн. 54 тис. 51 грн.

На виконання  Програми розроблення містобудівної документації міста Новограда-Волинського на 2016-2020 роки придбано програмне забезпечення для ведення містобудівного кадастру вартістю 350 тис. грн.

На сьогодні управління містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради займає лідируючі позиції в Житомирській області щодо створення містобудівного кадастру.

У грудні 2019 року від департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації отримано в користування маршрутизатор-інтернет шлюз з метою підключення інформаційної системи містобудівного кадастру місцевого рівня до серверного обладнання Житомирської ОДА через захисний канал інтернет зв’язку.

Протягом 2016-2019 років 333 земельні ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд було надано учасникам АТО та 74 – іншим громадянам. Зокрема, у 2019 році 12 земельних ділянок – учасникам АТО та 15 – іншим громадянам.

Протягом останніх 4-х років 188 земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів надано учасникам АТО, в тому числі у 2019 році – 87. Та 48 – іншим громадянам, в тому числі у 2019 році – 4.

Укладено 733 договори оренди землі, в тому числі у 2019 році – 212. Продано 49 земельних ділянок несільськогосподарського призначення на загальну суму – 10 млн. 251 тис. 249 грн., в тому числі у 2019 році 19 земельних ділянок на загальну суму  5 млн. 533 тис. 930 грн. Продано право оренди на 20 земельних ділянок на загальну суму 937 тис. 956 грн. орендної плати в рік, зокрема, у 2019 році на 2 земельні ділянки на загальну суму 180 тис. 428 грн.

 

Соціальний захист

Однією з важливих складових життєдіяльності міста є соціальний захист, адже кожна людина повинна відчути підтримку та повагу у ставленні до себе.

Ключове місце у цій сфері займає  департамент праці та соціального захисту населення. На обліку в департаменті перебуває та отримує субсидію  понад 6 тисяч з 23 тисяч домогосподарств міста, 5 тисяч пільговиків отримують пільгу на житлово-комунальні послуги. Понад 5 тисяч громадян міста отримують різні види державної соціальної допомоги.

Протягом 2016–2019 років  департаментом праці та соціального захисту населення міської ради профінансовано за рахунок бюджетів всіх рівнів, а саме  державного, обласного та міського – 861 млн. 608 тис.грн., різних видів соціальних допомог, пільг, субсидій та компенсацій, в тому числі  за 2019 рік – 223 млн. 376 тис.грн

 За період 2016–2019 років 1025 осіб пільгових категорій забезпечено санаторно-курортним лікуванням у оздоровчих закладах, в тому числі за 2019 рік 191 особу.  

Збільшено розміри матеріальної допомоги особам, які потребують дороговартісного лікування. В період з 2016 по 2019 рік  з міського бюджету виплачено разової грошової допомоги 4 521 мешканцю на  суму – 11 млн.371 тис. грн., в тому числі  у 2019 році – 971 мешканцю на  суму – 3 млн. 700 тис. грн. 

У 2016–2019 роках 351 ветеран отримав матеріальну допомогу в розмірі 500 гривень кожний від міської ради на загальну суму 175,5  тис.грн.,  в тому числі в 2019 році – 87 ветеранів на суму 43,5 грн.

Підтримкою для малозабезпечених верств населення міста є рішення виконавчого комітету № 193 від 27 липня 2016 року, яким затверджено Порядок надання пільг за користування послугами лазні для окремих категорій громадян міста. Даною послугою  у 2016–2019 роках скористалось 1 тис. 125 жителів міста, на суму 198,5 тис.грн.; в  2019 році – 298 жителів міста, на суму 694,8 тис.грн.

Проблемним питанням соціального захисту і загалом всього міста є делегування державою та перекладання на місцеві бюджети додаткових видатків на фінансування пільг з перевезення пільгових категорій та за надані послуги електрозв’язку пільговій категорії осіб та інші пільги та компенсації,  за  яке  протягом 2016 – 2019 років  відшкодовано  понад 18 млн. грн.,  в тому числі в  2019 році це становить більше 7 млн.грн.

У місті успішно втілюється державна політика щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. За п’ять років для осіб вищезазначеної категорії  було придбано 8 квартир  та створено 1 дитячий будинок сімейного типу. У 2016-2019 роках з міського бюджету було виділено кошти в на загальну суму 1 млн. 620 тис.грн. 

Одним із пріоритетів роботи міської влади є надання якісних соціальних та адміністративних послуг. Триває реалізація проекту для створення  центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий соціальний офіс» по вул. Шевченка, 20.

На будівництво, якого в 2018-2019 роках використано 32 млн. 6 тис. грн., в тому числі з державного бюджету в сумі 25 млн. 750 тис. грн., співфінансування з  бюджету міста Новоград-Волинського складає 5 млн. 902 тис.грн. та з інших бюджетів 354,3 тис.грн.

Крім того, в рамках проекту Міністерства соціальної політики України та «Світового Банку», для забезпечення центру надання соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс» департамент праці та соціального захисту населення міської ради отримав комп’ютерну техніку та меблі загальною вартістю 4 млн. 883 тис.грн.

У будівлі «Прозорого соціального офісу» розташуються департамент праці та соціального захисту населення міської ради, територіальні відділи  головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, Центр надання адміністративних послуг міської ради, а також центр соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, служба у справах дітей та віддалене робоче місце територіального центру соціального обслуговування.

Важливу роль у структурі соціального захисту міста займає територіальний центр соціального обслуговування, який надає послуги  – 1 тис. 614 мешканцям, які потребують соціальної підтримки.

Соціальні послуги надаються як на безоплатній основі, так і на платній.   На сьогоднішній день проблемним питанням територіального центру є неможливість охопити  послугою  догляду  вдома всіх жителів міста, які цього потребують. Однак, вихід із ситуації знайдено, усі громадяни взяті на обслуговування за рахунок  збільшеного навантаження на соціальних робітників. Даною послугою користується 573 підопічних, у тому числі 75 ліжково хворих.

Завдяки наявності в територіальному центрі легкового автомобіля придбаного у 2016 році. У поточному році   була надана транспортна послуга для 516 підопічних.

У місті успішно функціонує Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю. У 2019 році курс комплексної реабілітації отримали 96 дітей  з інвалідністю. З них соціально інтегровані у заклади освіти – 41 дитина.

На обліку Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді перебуває  163  сім’ї, в яких виховується 315 дітей. Під соціальним супроводом протягом року знаходилось  62 сім’ї, в яких виховується 122 дитини.

Аналізуючи затверджений бюджет на 2020 рік можна зробити висновок, що галузь забезпечить виконання основних завдань щодо соціального захисту населення громади.

 

Освіта

Шановні присутні  хочу зазначити, що 2016- 2019 роки для галузі освіти були  роками  значних змін та реформ. Зокрема,  робота  по розбудові  нової української школи, забезпеченню  широкої автономії закладів загальної середньої освіти,  зміни в організації харчування учнів, проведення конкурсного відбору на посади  директорів шкіл,  значне покращення матеріально-технічної бази закладів освіти, впровадження реформи по децентралізації.  

Бюджет галузі  стабільно збільшувався з 2016 року і на 2019 рік становив вже понад 195 млн. грн. Щороку недостатність по заробітній платі та грошовій винагороді на стадії формування бюджету складала  від 7 до 14 млн. грн. за рахунок недофінансування державною субвенцією на оплату праці вчителям. Проте,  розуміючи важливе соціальне значення  галузі,  за підтримки депутатів міської ради всі освітяни були забезпечені заробітною платою  своєчасно та у повному обсязі.  Також  за рахунок міського бюджету упродовж чотирьох останніх років  педагогам  виплачувалась грошова винагорода у розмірі  посадового окладу, крім 2018 року, коли було 50%.                     

Упродовж 2018-2019 років  для забезпечення роботи  1-2 класів закладів загальної середньої освіти в  умовах нової української школи  з державного бюджету було передбачено близько 2,8  млн. грн, співфінансування з міського бюджету становило більше 1 млн. грн.  На ці кошти у всі школи громади закуплені шкільні парти, дидактичне обладнання, комп’ютерне обладнання.    

Для покращення матеріально-технічної бази закладів освіти  за 2016-2019 роки управлінням освіти і науки міської ради, як замовником, завершено та продовжено капітальні ремонти на 21 об’єкті, роботи на яких були розпочаті у 2013-2016 роках. Це реконструкція та капітальний ремонт дахів, ремонт систем теплопостачання, заміна віконних блоків та дверей, капітальний ремонт харчоблоків, санвузлів, спортивних залів, спортивних  майданчиків, все те,  що було задекларовано у моїй передвиборній програмі. 

В цілому за  чотири роки на галузь освіти для вирішення нагальних проблем та її розвитку  спрямовано додатково близько 26  млн. грн., з них майже 6,5 млн. грн. – це залучені кошти державного бюджету. 

Зокрема,  упродовж  лише 2019 року в закладах освіти проведено капітальні ремонти на загальну суму 3 млн.709 тис. грн. Це капітальний ремонт системи теплопостачання  та заміни віконних блоків у ДНЗ №4 – 1 млн.758 тис грн., завершення капітального  ремонту спортивної зали у ЗОШ №5 – 952,2 тис. грн., гідрохімічне очищення системи опалення Ліцею №4 – 297,9 тис.грн., заміна вікон у Ліцеї №11 – 77, 3 тис. грн.

З метою продовження проведення капітальних ремонтів у 2020 році виготовлено та відкориговано проєктно-кошторисних документацій на  суму 604,2 тис. грн. та на стадії формування бюджету передбачено 4,3 млн. грн. на проведення капітального ремонту спортивної зали ЗОШ №3,  встановлення огорожі у ДНЗ №5 та капітальний ремонт будівлі Майстрівської ЗОШ.

У 2019 році на проведення поточних ремонтів загалом використано більше 2,5 млн. грн. 

Значна увага впродовж років приділялась охороні праці та пожежній  безпеці в закладах освіти.  За інформацією  міськрайонного відділу Управління ДСНС України в Житомирській області  завдяки проведеним заходам вдалося скоротити  майже в чотири рази  кількість приписів по усуненню недоліків.  На заходи пожежної безпеки у 2019 році  спрямовано близько 500 тис. грн. На 2020 рік передбачено вже 1 млн. 710 тис. грн., зокрема 1,1 млн. грн. на встановлення систем  протипожежного захисту з оповіщенням  в закладах освіти.

Вперше з міського бюджету було виділено 200 тис. грн. на проведення поточного ремонту приміщень басейну Новоград-Волинського промислово-економічного технікуму. 

У 2019 році також вперше було реалізовано проєкт бюджету участі «Сучасна бібліотека-ворота в майбутнє» Ліцею №4 на 100 тис. грн.

З метою покращення якості питної води  в закладах дошкільної освіти  встановлено обладнання для очистки води  на суму 444,1 тис. грн., з них 427,9 тис.  грн. за рахунок державної субвенції на соціально-економічний розвиток.

 Упродовж чотирьох років належна увага приділялась закладам позашкільної освіти, які утримуються за рахунок коштів міського бюджету. Палац дітей та молоді  у 2018 році  отримав нове приміщення, яке було передано з державної у комунальну власність, де створено комфортні сучасні  умови для розвитку дітей. 

Для обстеження дітей з особливими освітніми  потребами у місті   успішно функціонує  інклюзивно-ресурсний центр. За два роки створено матеріальну базу інклюзивно-ресурсного центру, в тому числі,   за рахунок коштів міського бюджету на суму 130 тис. грн. У 2019 році  в 4-ох закладах дошкільної освіти міста вперше створено 5 інклюзивних груп для 11 дітей з особливими освітніми потребами, введено 5 посад асистента вихователя та 8 посад асистента вчителя у заклади загальної середньої освіти. 

Загалом по галузі освіти за період 2016-2019 років для забезпечення нагальних потреб закладів освіти рішеннями виконавчого комітету додатково введено 43 посади: практичні психологи, логопеди, медичні сестри, сторожі.

У зв’язку із добровільним приєднанням  до міської громади  Майстрівського старостинського округу до мережі закладів освіти міста з січня 2019 року долучилися три школи першого ступеня, в яких навчається 35 учнів у 1-4 класах. Для решти 291 учнів 5-11 класів сіл Майстрова, Майстрової Волі та Маковиці забезпечено організоване підвезення до найближчих шкіл інших громад, на що витрачено 113,3 тис. грн. з міського бюджету.

У  2019 році в сільські  школи придбано нові меблі, шкільні дошки, комп’ютерне обладнання, дидактичний матеріал на 236 тис. грн. Замінено вікна та двері у Майстровільській ЗОШ на 35,6 тис. грн., виготовлено проєктно-кошторисну документацію на капітальний ремонт Майстрівської ЗОШ, на що витрачено 29,6 тис. грн. Також підєднано всі школи до мережі Інтернет, використавши при цьому 50 тис. грн.

З вересня 2018 року  всі заклади загальної середньої освіти перейшли на ведення самостійного бухгалтерського обліку та організацію харчування учнів суб’єктами господарювання, що сприяло покращенню асортименту страв.

У 2019 році з міського бюджету  на забезпечення  харчуванням  дітей у закладах освіти спрямовано 10,3 млн. грн. 

Рішеннями  міської ради  та виконавчого комітету міської ради звільнено від плати за харчування дітей таких категорій, які не передбачені чинним законодавством, а саме: дітей батьки, яких мають статус учасника бойових дій АТО та  учнів з інвалідністю.

Загалом  відповідно до наданих пільг,  як державних так і міських, кожна четверта дитина в школі та кожна третя дитина у дошкільному закладі харчується безкоштовно – 1591 та 728 відповідно.

Крім пільг на харчування, четвертий рік поспіль  учні користуються пільгами на перевезення міським транспортом. У 2019 році з міського бюджету  було використано 254 тис. грн. Щороку міським  бюджетом передбачаються кошти і на оздоровлення та відпочинок учнів у пришкільних таборах. Влітку 2019 року таку можливість мали 871 школяр, на що було використано   234,6 тис. грн.

Четвертий рік виплачується стипендія міського голови  найкращим учням шкіл міста.  У 2019-2020 навчальному році рішенням міської ради  було збільшено місячний стипендіальний фонд з 3000 тис. грн. до 5000 тис. грн..

Фінансувалася робота школи обдарованої дитини, на що у 2019 році використано  додатково біля 90 тис. грн. з міського бюджету. У 2020 році планується провести стимулювання кращих педагогів міської громади за результативну підготовку учнів до олімпіад, малої академії наук, змагань та участь у конкурсах фахової майстерності.

Аналізуючи  затверджений міський бюджет  на 2020 рік  можна   прогнозувати, що галузь освіти має  ще більш сприятливі показники щодо її функціонування та розвитку у 2020 році, ніж у 2019.

 

Охорона здоровя

Одним з пріоритетних напрямків роботи міської ради є збереження здоров’я громади. У 2019 році на функціонування галузі виділено 130 847,1 тис. грн., на капітальні видатки з міського бюджету – 10 034,1  тис. грн.

З метою впровадження Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» всі комунальні заклади охорони здоров´я, які знаходяться на території Новоград-Волинської міської ОТГ реорганізовані шляхом перетворення в комунальні некомерційні підприємства. Підприємства отримали ліцензію на провадження медичної практики та підключені до електронної медичної системи.

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» 15 серпня 2018 року підписало договір з Національною службою здоров’я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій і з 01 жовтня 2018 року  отримує фінансування з Національної служби здоров’я України, згідно договору. У 2019 році підприємство отримало вищу акредитаційну категорію.

Підприємства, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу готуються до підписання договору з Національною службою здоров’я України.

З метою наближення надання первинної медичної допомоги до жителів громади  розгорнута мережа амбулаторій загальної практики  сімейної медицини. В місті функціонує 7 таких амбулаторій, всі вони обладнані згідно табеля оснащення. У 2019 році проведений капітальний ремонт АЗПСМ №7, з міського бюджету виділено  871,1 тис. грн. Проведений поточний ремонт АЗПСМ № 1, 3, 6.

Для кабінетів надання первинної медичної допомоги Майстрівського старостинського округу в 2019 році придбано  медичне обладнання на загальну суму  27,3 тис.грн. та меблі на суму  35,1 тис.грн. Проведений ремонт покрівлі  будівлі з надання медичної допомоги  с. Майстрова Воля.

Одне з основних завдань галузі – це покращення матеріально-технічної бази галузі.

Будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об´єднання», яке розпочате в 2012 році,  завдяки моєї ініціативи та підтримки, обласного керівництва, нинішніх депутатів обласної та міської рад, керівництва новостворених об´єднаних територіальних громад відновлено у 2017 році і наразі продовжується. У період з 2017 по 2019 роки на будівництві освоєно 31 244,5 тис.грн. У 2019 році з міського бюджету освоєно 2 194, 5 тис. грн., з бюджету обєднаних територіальних громад – 175,8 тис. грн.

Розпорядженням Кабінету Міністрів  України від 11 липня 2018 р. № 479-р  проект  будівництва хірургічного корпусу внесено до переліку інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізуватися за рахунок коштів Державного фонду регіонального  розвитку. У  2019 році  з фонду виділено та освоєно  10  млн. грн.

Проведено капітальний  ремонт відділення анестезіології та інтенсивної терапії, з міського бюджету виділено 1 млн. грн.

У 2019 році придбано медичне обладнання, в тому числі ультразвукову діагностичну систему експертного класу,  систему цифрової візуалізації рентгенівського зображення, комплект обладнання для лапароскопії, автоматичний біохімічний аналізатор на загальну суму 6,6 млн.грн., в тому числі за кошти міського бюджету – 5,5 млн.грн.

Протягом 2016-2019 років на забезпечення медичними засобами та виробами медичного призначення осіб з обмеженими фізичними можливостями та дітей з інвалідністю з міського бюджету було виділено 1 115,2 тис. грн., в тому числі у 2019 році 424,2 тис. грн.

З 2016 по 2019 рік з міського бюджету було виділено 1 855,2 тис. грн. та закуплено дієтичне харчування для дітей з орфанними захворюваннями (фенілкетонурія  – 3 дітей, муковісцидоз – 1 дитина), в тому числі у 2019 році – 843,0 тис. грн.

На забезпечення лікарськими засобами пільгової категорії населення протягом 2016-2019 років з міського бюджету було виділено 9 294,5 тис. грн., в тому числі у 2019 році 4 447,5 тис. грн.    

На пільгове зубопротезування з міського бюджету було виділено у 2016 році – 327,7 тис. грн., у 2019 році – 4 10,0 тис. грн.    

Хворі на інсулінпотребуючий цукровий діабет забезпечуються препаратами інсуліну безкоштовно. У зв´язку з недостатнім фінансуванням державною програмою даної категорії хворих у 2019 році додатково з міського бюджету виділено 305 тис.грн.

 

Фізична культура, спорт, молодіжна політика

З кожним роком фінансування  галузі спорту, програм підтримки сімї, розвитку молодіжної політики значно збільшувалося. Так, у 2019 році галузь була профінансована на суму 9 млн. 153 тис. грн., що на 5 млн. 921 тис. грн. більше, ніж у 2016 році.  На 2020 рік заплановано профінансувати галузь на суму 11 млн. 905 тис. грн.

Протягом 2016-2019 рр. було збільшено фінансування відряджень для участі в  обласних змаганнях спортсменам дитячо-юнацької спортивної школи, дитячо-юнацького клубу фізичної підготовки, міських громадських спортивних федерацій на 93 % в порівнянні з 2016 роком.

Вперше у 2017 році були виділені кошти на підтримку міських  футбольних клубів.  Так, у 2019 році на 4 міських футбольних команди з міського бюджету було виділено 1 млн. 077  тис. грн.

У 2018 році виготовлено проектно-кошторисну документацію на будівництво     фізкультурно-оздоровчого     комплексу   на  вул. Івана Мамайчука, 13 на території стадіону «Авангард» стадії «П» та проведено комплекну експертизу, що дає змогу у 2020 році взяти участь у конкурсі проектів, які фінансуються за рахунок Державного фонду регіонального розвитку.

Затверджено рішенням міської ради Положення про виплати стипендій міської ради перспективним та обдарованим спортсменам міста та рішення міської ради від 20.12.2018 №631 «Про фінансове стимулювання спортсменів та їх тренерів», які дають змогу стимулювати  визначних спортсменів та тренерів за високі досягнення у спорті. Так, у 2019 році було вручено сертифікати на отримання фінансового стимулювання на загальну суму 416 тис. 400 грн. Також для підтримки та заохочення спортсменам міста було виплачено стипендії на загальну суму 46 тис. 800 грн.

Прийнято рішення міської ради від 19.04.2018 року №478 «Про затвердження граничних норм витрат на проведення спортивних змагань та навчально-тренувальних зборів», яким збільшено розмір фінансування на харчування спортсменів під час виїзних змагань та зборів майже вдвічі, з 60 гривень до 110 гривень.

У 2018-2019 роках за кошти міського бюджету було  придбано спортивний інвентар, обладнання, татамі. Також за рахунок державної субвенції за сприяння депутата Верховної Ради України VІІІ скликання та при співфінансуванні з міського бюджету закуплено професійний боксерський ринг для дитячо-юнацької спортивної школи.

Протягом 2018-2019 років у місті проводився Чемпіонат України з футболу серед команд Другої ліги, що дало можливість за рахунок оренди футбольного поля залучити кошти на розвиток міського стадіону «Авангард».

На виконання соціальних програм, проведення молодіжних, сімейних та фізкультурно-оздоровчих заходів протягом 2016-2019 років у місті було проведено та організовано ряд молодіжних, спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів за участю мешканців  міста, в тому числі дітей дошкільного та шкільного віку. Також ведеться плідна співпраця з військовослужбовцями, учасниками антитерористичних операцій та операцій обєднаних сил.

На виготовлення  проектно-кошторисної документації для реставрації міського Молодіжного центру у 2019 році з міського бюджету було виділено та використано 1 млн. 725 тис. грн. На 2020 рік виділено 5 млн. грн. та розпочато реставраційні роботи.

Для  підтримки багатодітних, малозабезпечених родин систематично проводяться  акції, конкурси, фестивалі. На обліку в управлінні у справах сімї, молоді, фізичної культури та спорту міської ради перебуває 773 багатодітні сімї.

У 2019 році за рахунок коштів з міського бюджету 117 дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки, забезпечено  оздоровленням та відпочинком на загальну суму 677 тис. 746 грн. Також було залучено кошти з державного, обласного бюджетів та спонсорські кошти.

 

Культура і туризм

Для організації дозвілля населення у 2019 році було проведено 199 культурно-масових заходів (в тому числі, концерти професійних  колективів  та  відомих  виконавців України). Для реалізації творчих здібностей різної вікової категорії мешканців громади при міському Палаці культури імені Лесі Українки працювало 13 клубних формувань за різними жанрами. Аматорські колективи закладу брали активну участь та здобули призові місця на конкурсах та фестивалях різного рівня.

Фінансування  галузі  збільшувалось щороку. Відсоток  питомої  ваги  видатків  на  культуру  виріс до 5 %.

Завдяки суттєвому фінансуванню міський Палац культури імені Лесі  Українки отримав можливість  провести частковий  ремонт покрівлі, придбати  комплекти меблів, сценічні костюми та  взуття, комп’ютери, пральну автоматичну машину та  світлотехнічне обладнання.

На покращення матеріально – технічної бази бібліотек з міського бюджету було виділено  40 тис. грн., за які придбано меблі та технічне обладнання. Фонди бібліотек поповнились на 630 примірників книг, на які було виділено з міського  бюджету  70 тис. грн. На початку року були покращені умови роботи бібліотекарів та  відвідувачів бібліотеки-філії № 1. Наразі  вона  розміщується в  приміщенні  ЗОШ № 8. Бібліотечна  система  поповнилась бібліотекою у с.Майстрів. Нещодавно її перевели  з  приміщення сільського клубу в  приміщення   Майстрівського старостинського округу, чим покращили умови роботи бібліотекаря та  відвідувачів бібліотеки.

У 2019 році   зміцнилась матеріально-технічна  база  Школи  мистецтв. Придбано обладнання на суму 147 тис. грн. За чотири попередні роки в  школу закуплено  інструментів  на  суму 437 тис. грн., пошито  сценічних костюмів  майже на   100 тис. грн., на   207 тис. грн. закуплено меблі та обладнання.  

206 учнів Школи мистецтв отримали можливість безкоштовно навчатися. Це: діти-сироти; учні з малозабезпечених родин; учні з багатодітних родин; діти-інваліди; діти, батьки яких загинули в АТО. Звільнені від оплати за навчання на 50%  – 114 учнів: діти, один з батьків яких є учасником АТО; діти, батьки яких є інвалідами 1 або 2 групи; учні-переможці обласних, регіональних, Всеукраїнських та Міжнародних мистецьких конкурсів.

Методичною групою викладачів Школи  мистецтв у 2019 році було розроблено та  представлено адаптовану авторську програму «Музична освіта – дітям з особливими освітніми  потребами». Програма рекомендована Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти (м. Київ)  для впровадження в  освітній процес та  друку.

У 2019 році розпочався капітальний ремонт  у новому   приміщенні  краєзнавчого музею, на це  з міського бюджету було виділено у звітному році 403 тис. грн. Наразі ремонт   продовжується. Також у 2019 році введені до штату музею 3 ставки. Фонди краєзнавчого музею поповнились артефактами, які датуються 10-13 ст.

Музей родини Косачів у звітному  році облаштовано  охоронною сигналізацією  (30 тис. грн.). Придбано  комплект комп’ютерної техніки  (15 тис. грн.) та експозиційні меблі  (8 тис. грн.). Частково  відремонтовано фасад  музею. (54,2 тис. грн.). У 2019 році музеєм надано  послуг на  суму  18 тис. грн., що майже на 13 тис. грн. більше,  ніж у 2018 році.

Як і  раніше,  приділяється велика  увага збереженню культурної спадщини громади. У 2019 році було проведено капітальний ремонт пам’ятника на братській могилі воїнів в с. Майстрів (33 тис. грн.). З 2016 по 2019 рік  встановлено 10 меморіальних дощок воїнам, загиблим під час АТО і ООС, 3  меморіальні дошки – видатним діячам українського визвольного руху.

Зрушилося  з  місця питання розвитку туризму  у  нашому  місті. Розроблено план  розвитку  туризму. Відкрито рубрику «Новоград-Волинський туристичний» на  офіційному сайті  міської ради. Випущено туристичний буклет. У 2019 році встановлено перший  туристично-інформаційний   вказівник. Розроблено ряд  нових  туристичних  маршрутів. Створено Раду з питань розвитку туристичної діяльності у громаді.

У 2019 році налагоджено зв’язки з громадою м.Гадяча  Полтавської  області. Підписано чотирьохсторонню угоду між Громадською організацією «Київське історико-родовідне товариство», відділом культури і  туризму Новоград-Волинської  міської  ради, музеєм  родини Косачів, краєзнавчим музеєм з метою створення Всесвітнього інтерактивного музею родини Косачів – Драгоманових, який буде висвітлювати культурне надбання України.

Невирішеною проблемою залишається побудова в місті  нового  приміщення для Школи  мистецтв.

 

Шановні новоград-волинці! Представлений звіт – це відображення ключових аспектів життя нашого міста за період роботи від початку моєї каденції.

У 2020 році буде продовжуватися реалізацієя основних пріоритетів, визначених Програмою соціально-економічного розвитку Новоград-Волинської міської об’єднаної територіальної громади.

Зокрема, це: завершення будівництва центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс»; продовження будівництва хірургічного корпусу КНП «Новоград-Волинське міськрайонне медичне об’єднання»; здійснення реконструкції та розширення площ літературно-меморіального музею Лесі Українки; капітальний ремонт доріг та тротуарів; розвиток туристичного напрямку та багато іншого.

Упевнений, що і цьогоріч спільними зусиллями потрібно забезпечити на належному рівні життєдіяльність громади, зберегти й примножити всі намічені позитивні тенденції.

На завершення хочу подякувати громаді міста, яка 25 жовтня 2015 року надала мені кредит довіри, висловила підтримку та уповноважила представляти їх інтереси на найвищій посаді міста.

Висловлюю щиру подяку депутатам міської, обласної рад, членам виконавчого комітету міської ради, заступникам міського голови, керівникам і працівникам структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, керівникам містоутворюючих підприємств, установ та організацій за розуміння та підтримку під час прийняття ряду надважливих та необхідних для міської громади рішень.

Моя каденція та каденція депутатів міської ради сьомого скликання у цьому 2020 році закінчується. Тому, це мій останній звіт перед громадою. Я прийняв рішення не балотуватися на другий термін. Тож, майбутнім кандидатам на посаду міського голови та в депутати міської ради уже восьмого скликання, які я переконаний є сьогодні і в цьому залі, бажаю успіху.

Я щиро вдячний всім, хто не на словах, а конкретними справами розвиває Новоград-Волинську міську об’єднану територіальну громаду.

Мій принцип і позиція у рішеннях, які приймаються міською радою та виконавчим комітетом, залишаються непорушні: інтереси громади, кожного трудового колективу, кожної родини, кожного новоград-волинця – понад усе!

Дякую усім Вам за спільну та результативну роботу!

 

 

Чат-бот Гаряча лінія