Шановна новоград-волинська громадо! Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» презентую до вашої уваги звіт міського голови за 2021 рік.
Звіт – це можливість аналізу, оцінки зробленого і не зробленого, напрацювання нових підходів в організації роботи виконавчих органів міської ради.
Робота виконавчих органів забезпечувалася певними вихідними умовами і ресурсними можливостями – людськими і фінансовими.
Головне, що хочу зазначити, що обов’язковість виконання того чи іншого обумовлено Законом України «Про місцеве самоврядування», зокрема глава 2, статті 27-40, де чітко регламентовано і зобов’язано виконання певних задач в різних галузях:
– сфера соціально-економічного розвитку, планування та обліку;
– галузі бюджету, фінансів і цін;
– управління комунальною власністю;
– завдання в галузі ЖКГ, побутового обслуговування, громадського харчування, транспорту, зв’язку;
– повноваження в галузі будівництва;
– освіти, охорони здоров’я, культури, молодіжної політики, фізичної культури та спорту;
– регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища;
– соціального захисту населення;
– адміністративно-територіального устрою;
– повноваження прав громадської активності, громадські слухання;
– співробітництво територіальних громад;
– зовнішньо-економічна діяльність;
– забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;
– оборонної роботи.
Виконання цих повноважень є як власні, так і делеговані. Тому існування структури – це, в першу чергу, зобов’язання по виконанню законних умов, безумовно і ситуаційні першочергові, важливі напрямки і задачі.
Станом на 25.10.2020 року структура Новоград-Волинської міської ради складала 171,25 посади (69,25 посад – виконавчий комітет і 102 посади – самостійні виконавчі органи).
Мною вносилась пропозиція провести оптимізацію структури виконавчих органів міської ради на 30%, що складає 51 посаду. Але після засідань комісій по оптимізації та реорганізації структури міської ради, в склад яких входили представники виконавчих органів та депутати міської ради, 23.12.2020 року відбулася оптимізація структури, а саме: скорочення в виконавчих органах міської ради 16 посад. Враховуючи приєднання до Новоград-Волинської міської територіальної громади 4 сільські ради (Великомолодьківська, Дідовицька, Наталівська, Пилиповицька) штатна чисельність збільшилась на 10,5 посад. Тому станом на 02.03.2021 року структура складала 165,75 посади, що на 5,5 посади менше ніж в попередню каденцію (78,75 посад – виконавчий комітет і 87 посад – самостійні виконавчі органи). Скорочення відбулось в виконавчому комітету – 1 посада першого заступника міського голови та 4 посади головних спеціалістів, в фінансовому управлінні – 2 посади, в управлінні соціального захисту населення – 7 посад, в управлінні житлово-комунального господарства – 2 посади.
В березні-червні 2021 року відбулась реорганізація управління житлово-комунального господарства, відділу культури і туризму, управління містобудування і архітектури, у зв’язку з чим управління ЖКГ реорганізовано в управління житлово-комунального господарства та екології міської ради та введено 3 посади; відділ культури і туризму реорганізовано в управління культури і туризму та введена 1 посада; в управління містобудування, архітектури та земельних відносин введено 2 посади в земельний відділ, створений відділ внутрішнього аудиту міської ради – 2 посади.
Станом на 01.01.2022 року структура становить 171,75 посад (81.75 посад – виконавчий комітет та 90 посад – самостійні виконавчі органи міської ради). Із загальної чисельності працівників Новоград-Волинської міської ради – 150 посадових осіб, 6 службовців, 15 робітників.
Наша громада змінюється, крок за кроком відбуваються трансформації у кожній сфері життєдіяльності. Звичайно не все вдається відразу. Але я разом із своєю командою, депутатським корпусом та членами виконавчого комітету міської ради докладаємо максимум зусиль, щоб зробити нашу громаду комфортною для життя та успішною.
Рік був досить непростим. Він вимагав складних та іноді дуже швидких рішень. Звичайно, що свої корективи внесено пандемією коронавірусу, оскільки вона стала випробовуванням для всього людства. Ми шукали нові форми організації освітнього процесу, підприємницької галузі, культури та інших напрямків життєдіяльності громади. Феноменальні виклики поставали перед медичною сферою, і наші медичні працівники вистояли і продовжують боротись за наші життя та здоров’я. Дев’ятий рік поспіль триває військовий конфлікт на східних кордонах України, в якому беруть участь тисячі військовослужбовців Новоград-Волинського гарнізону.
Хочу зазначити, що прислухаюсь та аналізую ваші побажання. Я хочу подякувати вам за активну позицію, підтримку, поради та за конструктивну критику.
Відновлення, насправді, потребує багато галузей: комунальний сектор, покращення транспортної інфраструктури, вирішення проблем із водозабезпеченням, екологічний стан річки та інше.
Характерною особливістю 2021 року стало утворення Новоград-Волинської міської територіальної громади після приєднання до міста Новограда-Волинського 14 населених пунктів (сіл). Площа громади становить – 25 411, 31 га. Разом із жителям 5 старостинських округів ми стали єдиною родиною і почали разом розбудовувати нашу громаду.
Результати конструктивної співпраці у 2021 році міської ради та представників експертного середовища: національних експертів, галузевих фахівців, громадських активістів, представників влади, бізнесу, провідних вищих навчальних закладів – лягли в основу стратегії розвитку Новоград-Волинської міської територіальної громади на 2022-2025 роки. Стратегічні напрямки увібрали в себе провідні думки та ідеї, проекти та програми, з якими буде пов’язана довгострокова перспектива місцевого розвитку.
Тому маю щире переконання, що спільні зусилля влади і громади стануть рушійною силою і ми разом будемо писати часопис Новоград-Волинської міської територіальної громади.
Організаційна робота
Діяльність Новоград-Волинської міської ради восьмого скликання базується на активній співпраці 34 депутатів та виконавчих органів міської ради. Депутати беруть активну участь у життєдіяльності громади, закріплених за ними округів, в роботі постійних депутатських комісій, виступають на пленарних засіданнях сесій, вносять свої ініціативи та пропозиції, які завдяки спільним зусиллям влади та громади втілюються в життя.
Протягом звітного періоду відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підготовлено та проведено 17 сесій міської ради (в тому числі 7 позачергових), 19 пленарних засідань, 12 засідань погоджувальної ради та 64 засідань постійних комісій міської ради з розгляду питань, що вносились на розгляд Новоград-Волинської міської ради. Міською радою прийнято 467 рішення та 21 звернень депутатів міської ради до вищого керівництва країни щодо необхідності вирішення суспільно – важливих проблем місцевого та державного значення.
Для регулювання організаційно-процедурних питань діяльності виконавчого комітету затверджена нова редакція Регламенту його роботи.
Виконавчий комітет працював відповідно затверджених щопівріччя планів роботи, сформованих на підставі пропозицій виконавчих органів міської ради.
За звітний період підготовлено і проведено 25 засідань виконавчого комітету міської ради, в тому числі 8 позачергових, в ході яких прийнято 318 рішень.
Усі пленарні засідання Новоград-Волинської міської ради, засідання виконавчого комітету міської ради у звітному періоді були відкритими, проводились гласно з дотриманням принципів законності. Інформація про час, місце та порядок денний засідань оприлюднювалася на офіційному сайті міської ради, друкованих ЗМІ. З метою доступності та прозорості роботи влади забезпечені прямі трансляції засідань.
Ще одним із кроків до відкритості і прозорості влади є виконання посадовими особами органів місцевого самоврядування вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». За звітний період до міської ради надійшло 90 інформаційних запитів, які були опрацьовані відповідно до встановленого порядку з дотриманням строків розгляду. Узагальнений звіт про кількість запитів, їх виконання щоквартально оприлюднюється на офіційному сайті міської ради.
У 2021 році міський голова для вирішення питань життєзабезпечення громади, врегулювання суспільних відносин видав 355 розпорядження з основної діяльності, які доведені до відома громадськості шляхом оприлюднення на офіційному сайті міської ради відповідно чинного законодавства.
Публічність та комунікація з громадськістю
Цілеспрямована діяльність виконавчих органів міської ради щодо забезпечення прозорості та відкритості є одним з головних пріоритетів.
Постійна комунікація з громадськістю допомагає жителям громади краще орієнтуватися у роботі органів місцевого самоврядування, висловлювати своє бачення, надавати пропозиції, ініціювати зміни через інструменти громадянського впливу. А головне – налагодити діалог виконавчих органів із громадою. Застосовувалися різні джерела комунікації: офіційний сайт міської ради, сторінки міської ради та структурних підрозділів у соціальній мережі Facebook, прямі трансляції на каналі міської ради в YouTube, договірна співпраця з друкованими ЗМІ та місцевим телеканалом «Студія «Калина».
Для ефективної комунікації з громадою у 2021 році запроваджено нові формати, зокрема постійні рубрики «Комунікуємо з громадою: актуально про головне» та «Будьте в темі», в яких системно порушувалися актуальні та соціально важливі теми, надавалися відповіді на запитання жителів громади. Започатковано роботу офіційної сторінки міського голови у соціальній мережі Facebook, де системно подаються «Підсумки тижня», рубрика «Запитували-відповідаємо».
Важливим завданням є забезпечення постійного функціонування сайту міської ради як головного офіційного джерела інформації про громаду та діяльність депутатського корпусу і виконавчого комітету. В кінці 2021 року офіційний веб-сайт Новоград-волинської міської ради було модернізовано та оновлено.
Бюджет міської територіальної громади
Одним з основних напрямків роботи міського голови, міської ради та виконавчого комітету є забезпечення виконання бюджету міської територіальної громади, виявлення істотних джерел його наповнення, адже бюджет – фінансова основа місцевого самоврядування. Протягом 2021 року до бюджету міської ТГ надійшло коштів у сумі 607,1 млн.грн.
До загального фонду бюджету міської ТГ надійшло 572,1 млн.грн.
Власних доходів отримано у сумі 400,3 млн.грн або 107,4%, що більше планових призначень на 27,6 млн.грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень зріс на 69,6 млн.грн або на 21,1%.
Найбільшими бюджетоутворюючими джерелами надходжень бюджету у 2021 року:
– податок на доходи фізичних осіб, надходження якого становлять 290,0 млн.грн у структурі власних доходів загального фонду або 72,4 %;
– єдиний податок – 52,4 млн. грн або 12,6 % у структурі власних доходів;
– акцизний податок – 22,5 млн. грн або 5,6 %,
– плата за землю –19,7 млн. грн або 4,9 %.
До спеціального фонду бюджету надійшло 35,1 млн.грн або 121 % до планових призначень.
Найбільше коштів за спеціальним фондом бюджет громади отримав від:
– надходжень до бюджету розвитку– 18,9 млн. грн.
– власних надходжень бюджетних установ – 10,8 млн. грн,
Видаткова частина бюджету міської територіальної громади за січень-грудень 2021 року в цілому виконана у сумі 594,0 млн. грн., що більше минулого року на 125,0 млн.грн.
Як і в попередні роки бюджет міської територіальної громади має соціальну спрямованість.
Видатки загального фонду бюджету міської територіальної громади у сумі 496,4 млн. грн спрямовано на забезпечення діяльності 73 бюджетних установ та 3 комунальних некомерційних підприємств.
Структура видаткової частини загального фонду бюджету у розрізі галузей розподілилась наступним чином:
На фінансування захищених та першочергових видатків спрямовано 420,6 млн. грн або 84,7% видатків загального фонду.
У 2021 році реалізовано 4 проекти громадського бюджету (бюджету участі) та освоєно 0,5 млн. грн (пів мільйона гривень).
На потреби виборчих округів спрямовано 6,8 млн.грн, що дало змогу вирішувати проблемні питання конкретного округу.
У звітному періоді на проведення капітальних видатків з усіх видів джерел спрямовано – 81,2 млн. грн, що більше 2020 року на 13,2 млн. грн або 19,5%, а саме на:
– будівництво та реконструкцію, реставрацію об’єктів – 20,4 млн. грн в т.ч «Артезіанської свердловини для побутової води Пилиповецької ЗОШ» – 0,5 млн.грн, «Добудову спортивного залу до приміщення Наталівської ЗОШ» – 2,8 млн.грн, «Ремонтно-реставраційні роботи пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі кінотеатру на вул. Шевченка, 5/1» – 9,9 млн.грн, «Будівництво системи відеоспостереження та відеоаналітики»-1,4 млн.грн, «Будівництво універсального спортивного майданчика для занять різними видами спорту по вул.Толубка, 16-А» – 1,4 млн.грн, «Реконструкцію системи киснепостачання із збільшенням джерела живлення» – 0,6 млн,грн, «Будівництво мережі водопостачання мікрорайону Дружба» – 3,8 млн.грн;
– проведення капітальних ремонтів – 26,7 млн. грн в т. ч. «Капітальний ремонт елементів благоустрою території ДНЗ № 13»- 1,7 млн. грн, «Капітальний ремонт перекриття та покрівлі спортивного залу Дідовицької ЗОШ» – 0,4 млн. грн, «Капітальний ремонт фойє Ліцею №4» – 0,7 млн. грн, «Капітальний ремонт вхідної групи ЗОШ № 9» – 0,5 млн. грн, «Капітальний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики сімейної медицини № 8 в с. Наталівка» – 0,5 млн. грн, «Капітальний ремонт приміщень музею родини Косачів», – 0,4 млн. грн, «Капітальний ремонт приміщень краєзнавчого музею», – 0,7 млн. грн, «Капітальний ремонт внутрішніх приміщень міського Палацу культури ім. Лесі Українки» – 1,4 млн. грн, «Капітальний ремонт міні-футбольного поля на міському стадіоні «Авангард» – 0,5 млн. грн, «Капітальний ремонт каналізаційної мережі на вул. Героїв Майдану» – 3,8 млн. грн, капітальні ремонти житлового фонду, ліфтів, внутрішньоквартальних проїздів, майданчиків для сміття, прибудинкових територій, вуличного освітлення – 7,2 млн. грн, «Капітальний ремонт дорожнього покриття вул. Відродження» – 8,9 млн. грн;
– міжбюджетні трансферти, придбання обладнання, предметів довгострокового користування – 34,1 млн. грн в т.ч субвенції на соціально-економічний розвиток військових частин, ДСНС, об’єднаного районного центру комплектації та соціальної підтримки, бюджетних установ міської територіальної громади – 24,5 млн грн, придбання комп’ютерної та оргтехніки, тренажерів, експонатів -2,3 млн. грн, придбання автоцистерни для питної води – 1,3 млн.грн, модульних туалетів – 0,9 млн.грн. та модульних кіосків для ПЛР досліджень та медичного обладнання 5,1 млн.грн, (літотриптер, відеогастроскоп, кисневі ємності, апарат ШВЛ, обладнання для реабілітації опорно-рухового апарату).
РОЗВИТОК МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Однією із провідних галузей Новоград-Волинської міської територіальної громади залишається промисловість, адже забезпечує зайнятість працездатного населення та наповнення бюджету громади.
Пандемія COVID-19 негативно вплинула на промисловий сектор майже всіх міст України, проте нашим підприємствам вдалося налагодити роботу у складних умовах і зберегти, а деяким навіть збільшити обсяги виробництва та реалізації.
За підсумками 2021 року обсяг промислового виробництва становить 2224,4 млн грн, що на 35% (576,5 млн грн) більше аналогічного періоду минулого року.
Стрімко наростили виробництво: хімічна промисловість (майже у 2 рази, Новофарм-Біосинтез), харчова (+43,8%), машинобудівна (+11,6%) та деревообробна (+8,6%) У легкій промисловості спостерігається незначне зменшення випуску продукції на 6,1%.
Питома вага податків і зборів від діяльності промислових підприємств у загальному обсязі надходжень за 2021 рік до міського бюджету громади є 13%, що становить 50,4 млн грн.
Провідними бюджетоформуючими підприємствами громади протягом 2021 року, як і в попередні роки, залишається ПрАТ ВКФ «Леся», ДП «Новоград-Волинське ДЛМГ», ТОВ фірма «Новофарм-Біосинтез», ТОВ «ВО «Техна».
Інвестиційна політика
Головним напрямом інвестиційної політики громади є створення сприятливих умов для розвитку інвестування, подальше поліпшення інвестиційного клімату, допомога суб’єктам господарювання в реалізації важливих інфраструктурних проектів із залученням усіх джерел фінансових ресурсів.
Підтримка місцевого бізнесу стає одним із важливих напрямків розвитку громади. Саме тому розпочато розробку місцевої цільової бюджетної програми розвитку малого та середнього підприємницва. Проходить ряд навчальних тренінгів для бізнес початківців. В лютому 2021 року проведено ознайомчу зустріч з підприємцями щодо програми «Доступні кредити 5-7-9%».
Відбулися обмінні, навчальні візити представників малого та середнього бізнесу з Миргородською громадою, яка є громадою-партнером.
З метою розвитку інституційної спроможності громади, пошуку додаткових (позабюджетних) джерел фінансування розвиткових проектів у громаді здійснюється відповідна співпраця з проектами міжнародної технічної допомоги.
Налагоджена співпраця з Офісом Ради Європи в Україні, з яким 14 травня підписано Меморандум про співпрацю. Завдяки технічній допомозі експертів з команди проекту Ради Європи «Зміцнення громадської участі у демократичному процесі прийняття рішень в Україні» розроблено новий Статут громади, який затверджено на сесії міської ради 24 серпня 2021 року.
Також досить успішною є співпраця громади з Програмою ООН із відновлення та розбудови миру, від якої у 2021 році громада отримала суттєву допомогу, а саме:
– передано обладнання для спільних туристичних походів (генератор, спільні мішки та каремати) – 72 тис.грн,
– закуплено відеокамеру та квадрокоптер вартістю 71 тис.грн.
Активно працюємо з проектом «Стале партнерство задля підвищення стійкості підприємців до наслідків пандемії», у рамках якого надається допомога громаді щодо стратегічного розвитку та підтримки місцевого бізнесу.
Так, за його допомогою у серпні проведено Перший муніципальний Хакатон. До участі було залучено команди з трьох провідних вузів України – Національний університет “Києво-Могилянська академія», Придніпровська державна академія будівництва та архітектури та Харківський національний університет міського господарства імені Бекетова. Команди університетів, до складу яких увійшли професори, викладачі, аспіранти та кращі студенти спільно з активними жителями нашої громади, молоддю, депутатами міської ради та бізнесом вивчали проблематику та аналізували наявний потенціал громади.
Результатом проведення Хакатону стали напрацьовані рішення щодо напрямків стратегічного розвитку громади та стимулювання розвитку бізнесу.
Також у ході Хакатону підписано меморандум про співробітництво з Києво-Могилянською академією.
Досвід проведення Хакатону презентовано на Міжнародному саміті мерів.
Крім того, згаданим проектом GIZ (Німецького товариства міжнародного співробітництва) також фінансується в громаді:
Наразі розроблено інвестиційний паспорт Новоград-Волинської міської територіальної громади, який містить інформацію про соціально-економічне становище громади, інвестиційні пропозиції, економічні можливості, а також сприяє формуванню сприятливого інвестиційного іміджу громади.
Також підготовлено проект рішення на затвердження Програми взаємодії з малим та середнім підприємництвом Новоград-Волинської міської територіальної громади на 2022-2026 роки.
Після проходження багатоступеневого відбору у грудні минулого року серед 32 проектів-переможців визначено два, ініційовані нашою громадою (у партнерстві з сусідніми громадами – Городницькою, Брониківською та Ярунською), які отримають всебічну підтримку з боку команди Програми «U-LEAD з Європою» щодо пошуку та отримання джерел фінансування, а також подальшої реалізації.
Триває процес впровадження Стратегії розвитку Новоград-Волинської міської територіальної громади, який координує створений Комітет з моніторингу реалізації та розробки Стратегії розвитку громади. Проведено детальний аналіз та розроблені основні напрямки стратегічного розвитку Новоград-Волинської міської територіальної громади на 2022-2025 роки із залученням представників влади, бізнесу, національних експертів, вищих провідних навчальних закладів та шляхом вивчення думки громадськості.
Визначено 5 напрямків розвитку громади:
Кожен із означених стратегічних напрямків стане наступним кроком в стратегічному плануванні із визначенням стратегічних цілей та формулюванням оперативних цілей та завдань, на основі яких будуть розроблятися галузеві програми розвитку громади.
Розвиток підприємництва
2021 рік став роком випробовування для торгівлі, ресторанного господарства та сфери надання послуг. За 2021 р. року фізичними особами – підприємцями зареєструвались 373 осіб, закрили бізнес 349 особи.
У Новоград-Волинській міській територіальній громаді здійснює діяльність більше 400 юридичних осіб та 2691 фізичних осіб-підприємців.
Серед фізичних осіб підприємців найбільш розповсюдженою сферою діяльності є торгівля – 54%, послуги з перевезення – 6%, ІТ-послуги – 6% та послуги краси – 5%.
У зв’язку із утворенням міської територіальної громади кількість галузей економіки нашого регіону поповнилася підприємствами сільського господарства. Додалося 12 суб’єктів господарювання, які спеціалізуються на вирощуванні зернових, бобових та насіння олійних культур, розведенні великої рогатої худоби та бджільництві.
Сплата податків фізичними особами-підприємцями у 2021 році становить 13% від загальних надходжень до бюджету міської територіальної громади.
З метою залучення наукового потенціалу та бізнесу до формування стратегічного розвитку громади, аналізу її конкурентної спроможності, популяризації, розробки інвестиційного паспорту громади у серпні 2021 року у Новоград-Волинській міській територіальний громаді проходив Перший муніципальний Хакатон у рамках проекту «Стале партнерство задля підвищення стійкості підприємців до наслідків пандемії COVID-19», що впроваджується за фінансової підтримки GIZ (Німецького товариства міжнародного співробітництва). Результатом є напрацьовані конкретні алгоритми рішень та бачення розвитку Новоград-Волинської міської територіальної громади.
Розробляється програма інноваційних «еко систем».
Енергоефективність
Успішність громади залежить від уміння ефективно управляти наявними фінансовими та матеріальними ресурсами. У видатковій частині бюджету Новоград-Волинської міської територіальної громади після заробітної плати на другому місці є саме витрати на енергоресурси. І особливо гостро це стало відчутно у звітному році після стрибкоподібного росту цін на енергоресурси.
Рішенням восьмої сесії міської ради від 03.06.2021 № 213 «Про внесення змін до структури виконавчих органів Новоград-Волинської міської ради» було створено відділ підтримки громадських ініціатив та енергоефективності, до якого введено штатну одиницю головного спеціаліста, який займається питанням енергетичного менеджменту.
Одним з основних завдань ефективного розвитку громади є впровадження системи енергоменеджменту, як сучасної системи управління енергоспоживанням та реалізація заходів з енергоефективності. Це дозволить досягти не лише економії бюджетних коштів, яку можна у подальшому направити на вирішення інших суспільно важливих проблем, а й залучити додаткові позабюджетні інвестиції у впровадження енергоефективних заходів.
Спільно з проектом GIZ (Німецьке товариство міжнародного співробітництва) «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні» здійснюється відповідна робота щодо розбудови системи енергоменеджменту в громаді.
Також триває пошук можливостей віднайти додаткове фінансування на енергоефективні проекти від міжнародних фінансових організацій.
Зокрема, вже розпочато співпрацю з Програмою НЕФКО (Північна екологічна фінансова корпорація) з енергоефективності та поводження з відходами. Програмою передбачено одночасне впровадження проектів з енергоефективності та у секторі поводження з відходами. Вона має грантову складову до 1 млн Євро на поліпшення стану поводження з відходами, наразі напрацьовуємо можливі варіанти рішень щодо найбільш ефективного використання коштів та пільговий кредит на енергоефективність, зокрема заплановано здійснити заходи з комплексної термомдернізації будівлі ЗОШ №7 та поліклінічного копрусу міськрайТМО.
Крім того, досить важливим є питання енергомодернізації житлового фонду. У першу чергу, намагаємося залучити якомога більше ОСББ до участі у Програмі Фонду енергоефективності «Енергодім».
Нагадаю, що у м. Новограді-Волинському маємо 2 проекти у багатоквартирних будинках по цій програмі: по вул. Ушакова, 9 (роботи практично завершені) та Пушкіна,30 (зроблено І етап – енергомодернізація системи опалення).
Маємо Програму підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків Новоград-Волинської міської територіальної громади до 2023 року, якою передбачено для ОСББ відшкодування з місцевого бюджету частини тіла кредиту та частини відсотків за ним.
МІСТОБУДІВНА ДІЯЛЬНІСТЬ,
АРХІТЕКТУРА І ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПЛАН
Головною метою діяльності у сфері містобудування та архітектури є забезпечення впровадження вимог затвердженої містобудівної документації Новоград-Волинської міської територіальної громади, здійснення регулювання суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів, забезпечення земельної реформи з урахуванням інтересів Новоград-Волинської міської територіальної громади та держави.
Протягом звітного періоду управлінням опрацьовано 3468 звернень громадян, установ, підприємств та організацій, а саме 650 з питань містобудування, 2818 із земельних відносин.
Виготовлено та видано 62 містобудівних документів для будівництва та реконструкції індивідуальної садибної забудови, 98 вихідних даних для проектування комерційних, виробничих, соціально значимих об’єктів.
До бази даних містобудівного кадастру внесено наявну містобудівну документацію, топографо-геодезичні і картографічні матеріали, містобудівні умови і обмеження, реєстр тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, реєстр вулиць, провулків, площ та бульварів та опубліковано на геопорталі.
Завершені роботи по розробленню топографо-геодезичних підоснов сіл Великий Молодьків, Груд, Багате, Дідовичі, Борисівка, Пилиповичі, Городище, Степове, Анета, Олександрівка Новоград-Волинської міської територіальної громади для розробки містобудівної документації.
З метою забезпечення доступу громадськості до інформації, управлінням створено спеціальний сайт, де опубліковані всі наявні матеріали генеральних планів, планів зонування населених пунктів, історико-архітектурного опорного плану, детальних планів територій, інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на мирний час. Також на сайті опубліковано реєстр містобудівних умов та обмежень, інформацію про видані будівельні паспорти, реєстр вулиць, провулків, площ та бульварів.
Одним із важливих етапів подальшої роботи управління є розроблення нового виду містобудівної документації на місцевому рівні – комплексного плану просторового розвитку території громади, який є одночасно містобудівною документацією на місцевому рівні та документацією із землеустрою, охоплює усю територію громади на відміну від генеральних планів, які обмежуються лише населеним пунктом. Цей вид містобудівної документації передбачає залучення громадськості на усіх етапах його розроблення, потребує значного фінансування, включає планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, передбачає узгоджене прийняття рішень щодо цілісного (комплексного) просторового розвитку населених пунктів як єдиної системи розселення і території за їх межами.
Земельні відносини
Впродовж звітного періоду діяльність у сфері управління землями, які перебувають у віданні органів місцевого самоврядування Новоград-Волинської міської територіальної громади проводилися роботи щодо надання договорів оренди землі, продаж земель з аукціонів та забезпечення земельними ділянками учасників АТО/ООС.
Передано у власність земельних ділянок:
для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд:
– учасникам АТО/ООС – 85, іншим громадянам – 18;
для будівництва індивідуального гаража:
– учасникам АТО/ООС – 23, іншим громадянам – 1.
На підставі прийнятих міською радою рішень продано 10 земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна на суму 5836 тис.грн.
Проведено земельний аукціон з продажу права власності на вільну від забудови земельну ділянку на суму 5401 тис.грн.
Станом на 01.01.2022 укладено 326 договорів оренди землі.
Розроблені та затверджені проекти землеустрою щодо встановлення водоохоронної зони та прибережної захисної смуги вздовж річок Случ та Смолка в межах міста Новограда-Волинського.
Виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель. Розроблено та затверджено схеми додаткового розпланування земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва в Новограді-Волинському та на території села Майстрова Воля у відповідності до наявної містобудівної документації.
У рамках реформи децентралізації, шляхом об’єднання суміжних сіл, селищ, міст утворена Новоград-Волинська міська територіальна громада, до складу якої входять бувші Дідовицька, Великомолодьківська, Пилиповицька, Майстрівська, Наталівська сільські ради. Загальна площа становить 25 411,31 га.
Площа міста Новограда-Волинського 3276,5419 га, Дідовицького старостинського округу 3419,60 га, Великомолодьківського старостинського округу 4999,40 га, Пилиповицького старостинського округу 4630,70 га, Майстрівського старостинського округу 4021,2335 га, Наталівського старостинського округу 5063,8496 га.
Прийнято у комунальну власність із земель державної власності 538 га земель сільськогосподарського призначення.
Проведена інвентаризація земель сільськогосподарського призначення комунальної власності за межами населених пунктів приєднаних територій.
На підставі проведеної інвентаризації земель та вивчених матеріалів надано пропозиції щодо можливого використання земель сільськогосподарського призначення комунальної власності за межами населених пунктів Новоград-Волинської міської територіальної громади. Обстежено території та запропоновано для організації індустріальних парків земельні ділянки на території Великомолодьківського та Наталівського старостинських округів.
Вивчається питання щодо вилучення земель сільськогосподарського призначення, на яких розташовані кладовища, для суспільних потреб.
Прийнято рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Анета, Городище, Пилиповичі, Степове (Пилиповицький старостинський округ) та Дідовичі, Борисівка (Дідовицький старостинський округ). В роботі проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва багатоквартирних житлових будинків на вул. Гоголя, 4-В та на вул. Тимошенка, 1.
Заплановано проведення інвентаризації земель водного фонду та населених пунктів, що увійшли до складу територіальної громади.
Прийнято рішення міської ради щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо визначення зон рекреації (відпочинку) на території міста Новограда-Волинського вздовж річки Случ для розроблення туристичних маршрутів та зон відпочинку.
ІНФРАСТРУКТУРА МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Житлово-комунальне господарство
Однією з важливих, але, водночас, і найбільш проблемних сфер у громаді є житлово-комунальна галузь. У 2021 році на галузь із міського бюджету виділено 70,7 млн грн.
Рішенням восьмої сесії міської ради від 03.06.2021 № 213 «Про внесення змін до структури виконавчих органів Новоград-Волинської міської ради» здійснено перейменування управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради на управління житлово-комунального господарства та екології міської ради. Також відповідно до цього рішення створено відділ благоустрою та екології.
Головною метою такого кроку було те, щоб питання стану екології громади, зокрема, вирішення проблем із річкою було в стратегічному плані обов’язків окремого відділу. Це передбачає напрацювання комплексного підходу та пошук нових форм для вирішення проблеми.
У напрямку вирішення проблеми із станом річки Случ підписано Меморандум про співпрацю між Новоград-Волинською міською територіальною громадою та Національним університетом водного господарства та природокористування, м. Рівне. Важливо саме наукове вивчення проблеми та її обґрунтування, напрацювання стратегії з очищення річки та водозаборів, відновлення русла річки. Підвищення рівня якості води потребує комплексного вивчення та підходу зі сторони науковців, оскільки перед початком виконання практичних заходів необхідно опиратись на алгоритм напрацьованої теорії. Заплановано проведення науково-практичної конференції з цього питання, де буде залучено найкращі навчальні заклади України та Європи.
Загалом робота відділу благоустрою та екології спрямована на покращення зовнішньої привабливості територій громади, створення комфортного та зручного середовища не тільки в центральній частині міста, а й в усіх його в мікрорайонах та селах.
Значної уваги потребувало питання капітального і поточного ремонту доріг громади. У 2021 році були заплановані роботи з капітального ремонту доріг та тротуарів на суму 12,0 млн грн. На поточний ремонт вулиць цьогоріч було заплановано робіт на суму 8,1 млн грн. Загалом, проведено поточний ремонт 143 вулиць, із них з м’яким покриттям 109 вулиць протяжністю 55,1 км. З твердим покриттям (ямковий ремонт) 34 вулиці площею 10 тис. м².
На даний час, за рахунок міського бюджету завершені роботи з капітального ремонту вул. Відродження на суму 8,96 млн грн. Закінчено капітальний ремонт дорожнього покриття вул. Панфілова, вартість якого становить 0,2 млн грн та завершено асфальтування проїзду від вулиці Гоголя до садочків, а саме: ДНЗ №15, №16 в сумі 0,83 млн грн.
Виконано частину робіт з ремонту тротуару на вул. Чехова-Пушкіна в сумі 1,83 млн грн. Здійснено асфальтування вул. Драгоманова, Ціолковського. Облаштовується тротуар і на вул. Герцена.
Виконано роботи з асфальтування дорожнього покриття вул. Героїв Майдану протяжністю 2,6 км. Загальна сума виділених коштів замовником будівництва, а департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації, склала 43,4 млн грн. Також, розпочато роботи по ремонту дороги та тротуару на вул. Замкова, вартість робіт складає 5,7 млн грн. Завершення робіт заплановано на весну 2022 року.
Вуличне освітлення громади є одним з найважливіших елементів благоустрою. Проведено поточний ремонт вуличного освітлення та вже освітлено 18 вулиць (з них в с. Наталівка, с. Груд та с. Багате), вартість виконаних робіт з закупкою матеріалів становить 850 тис. грн. Завершено роботи з капітального ремонту вуличного освітлення в с. Майстрів у сумі 667,3 тис грн та роботи з влаштування додаткового освітлення пішохідних переходів вартість яких складає 562,436 тис грн.
Ще одним стратегічним питанням галузі є будівництво та утримання полігону твердих побутових відходів. Цього року запущено в експлуатацію ІІ пусковий комплекс І черги на полігоні твердих побутових відходів. Змогли навести лад, а саме: прибрати територію прилеглу до полігону від відходів, прибрали та утилізували відходи, які знаходились на території колишнього м’ясокомбінату. На полігоні працюють ваги та ведеться цілодобове відеоспостереження.
Наразі підписано договори на постачання та розподіл природного газу та підприємство підготувало новий тариф на свою послугу для ІІ групи споживачів. Дотримуючись положення Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води, не підвищувались тарифи для населення, а залишились на рівні тарифу минулого опалювального періоду. Але, на жаль, довелося підняти тарифи для бюджетних установ, оскільки залежність від цін на газ в державі часто робить громади заручниками ситуації.
Стратегічним завданням галузі житлово-комунального господарства залишається забезпечення громади питною водою. Цю послугу надає комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства». В цьому році вперше проведено відкритий та прозорий конкурс на посаду керівника даного підприємства, ним став Олександр Тимофіїв.
Завершено будівництво мережі водопостачання в житловому мікрорайоні «Дружба» протяжністю 2,1 км. Загальна вартість даного проекту становить 3,85 млн грн.
Для забезпечення жителів громади під час аварійних відключень водопостачанням придбано автоцистерну для питної води вартістю 1,3 млн грн.
У 2020 році КП ВУВКГ виділено кошти на проведення робіт по заміні азбестоцементої труби водопостачання на вул. Гетьмана Сагайдачного у сумі 1,2 млн грн. Роботи проводить КП ВУВКГ. У 2022 році планується продовжити заміну труб у водопровідній мережі.
Управління житлово-комунального господарства та екології міської ради також здійснює напрямок комунальної власності. Цьогоріч продано нежитлове приміщення на вул. Соборності, 2, а кошти від його продажу в сумі 4,85 млн грн спрямовані на капітальний ремонт каналізаційної мережі на вул. Героїв Майдану, за які відремонтовано 270 метрів каналізаційної мережі у сумі 3,3 млн грн. Роботи завершуються у 2022 році. Загальна вартість об’єкта 5,4 млн грн.
Транспорт
Робота у сфері транспортної інфраструктури направлена на вдосконалення маршрутної мережі пасажирських перевезень, впорядкування організації дорожнього руху у громаді, підвищення якості пасажирських перевезень, безпеки руху транспорту та безпеки пасажирів.
Маршрутна мережа Новоград-Волинської міської територіальної громади нараховує 11 регулярних маршрутів, які обслуговують 3 перевізники – фізичні особи-підприємці. На маршрутах щоденно задіяно 20 транспортних засобів.
Автоперевізниками продовжується робота по оновленню рухомого складу, який в подальшому буде відповідати умовам конкурсу, згідно укладених інвестиційних угод.
Під час карантинних заходів, пов’язаних з пандемією COVID-19, було організовано спецрейси з перевезення працівників закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують стратегічно важливі сфери життєдіяльності громади. Також тимчасово було скориговано графіки руху пасажирського транспорту.
Протягом 2021 року перевезено понад 2 мільйони пасажирів, з них майже 900 тисяч пільговиків. На відшкодування витрат на перевезення пасажирів пільгових категорій з міського бюджету виділено майже 4 млн грн.
У поточному році переглянуто вартість проїзду в міському транспорті та рішенням виконавчого комітету від 26.08.2021 № 219 затверджено тариф на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування в розмірі 7 грн.
Наразі розглядається можливість запровадження нових транспортних маршрутів в межах Новоград-Волинської міської територіальної громади.
Охорона здоров’я
В галузі охорони здоров’я триває процес реформування та перетворення. З метою впровадження Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» всі комунальні заклади охорони здоров´я, які знаходяться на території Новоград-Волинської міської територіальної громади, реорганізовані шляхом перетворення в комунальні некомерційні підприємства, та підписали договори з Національною службою здоров’я України.
В 2021 році на функціонування галузі виділено 45 323,2 тис. грн, в тому числі з бюджету міської територіальної громади – 30 853,9 тис. грн. На капітальні видатки виділено – 11 974,4 тис.грн, в тому числі з бюджету міської територіальної громади – 6 121,8 тис. грн.
Національною службою здоров’я України, згідно укладених договорів, виділено кошти на утримання:
У травні 2021 року закінчено реконструкцію приймального відділення комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайТМО» у відділення екстреної медичної допомоги. За рахунок інвестиційних програм і проектів, що можуть реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку було виділено 7 900,0 тис.грн. На співфінансування даного об’єкту з бюджету міської територіальної громади було виділено кошти в сумі 63,2 тис.грн.
З бюджету міської територіальної громади в 2021 році для комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайТМО» на удосконалення матеріально-технічної бази було виділено кошти на суму 5 994,4 тис.грн на ємність для зберігання кисню, лазерний літотриптер, ендоскопічна системи з відеогастроскопом, дозатор кисню із зволожувачем для назальної високопотокової оксигенотерапії, шафа медична та гардеробна для відділення екстреної медичної допомоги.
Роботу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об’єднання» забезпечують 766 працівників, з них 152 лікарів та 7 молодших спеціалістів з медичною освітою.
Стаціонарну допомогу у поточному році надано 10 тис пацієнтам. Кількість амбулаторних відвідувань склала 270 тис.
З метою наближення надання первинної медичної допомоги до жителів нашої громади розгорнута мережа амбулаторій загальної практики – сімейної медицини, яких нараховується 10. Крім того, створено 8 медичних пунктів тимчасового базування (села Майстрів, Майстрів Воля, Маковиці, Борисівка, Груд, Дідовичі, Городище, Олександрівка). На виконання алгоритмів медичної реформи жителі нашої громади обирають лікарів-педіатрів та сімейних лікарів. Наразі укладено декларацій із лікарями загальної практики-сімейної медицини та педіатрами – 60 631 (із них – 14 151 із педіатрами).
Для комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новоград-Волинської міської ради з бюджету міської територіальної громади було виділено кошти:
Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новоград-Волинської міської ради за кошти Національної служби здоров’я розпочало капітальний ремонт амбулаторії загальної практики сімейної медицини №8, встановлено пандуси в амбулаторії загальної практики сімейної медицини №9 та АЗПСМ №10, придбано холодильники, ноутбук, портативні медичні системи, дерматоскопи, пульсоксиметри, столики маніпуляційні, бактерицидний опромінювач, сумка-холодильник, органайзери для медикаментів, медичний візок та інше.
Роботу комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Новоград-Волинської міської ради забезпечують 224 працівників, з них 55 лікарів та 114 молодших спеціалістів з медичною освітою.
Комунальне некомерційне підприємство «Новоград-Волинське міськрайонне стоматологічне медичне об’єднання» за кошти Національної служби здоров’я придбали автоматичний зовнішній дефібрилятор на суму 67,8 тис.грн, за рахунок платних послуг поновили матеріально-технічну базу, зокрема: придбали стерилізатор на водяній парі на суму – 135,0 тис.грн, компресор стоматологічний на суму – 21,175 тис.грн.
Роботу комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне стоматологічне медичне об’єднання» забезпечують 59 працівників, з них 21 лікарів та 22 молодших спеціалістів з медичною освітою.
З бюджету міської територіальної громади на проведення заходів по запобіганню поширення хвороби COVID-19 додатково було виділено коштів на суму 6 999,4 тис. грн:
А також, на страхування медичних працівників було виділено – 118,9 тис.грн.
Всього за 12 місяців проведено працівниками КНП «ЦПМСД» 18 519 ПЛР – тестувань на виявлення COVID-19. За направленням сімейних лікарів ПЛР – обстеження всім пацієнтам проводиться безкоштовно.
З березня 2021 року розпочато кампанію щодо вакцинації від COVID-19. З цією метою створено Центр вакцинації, 4 пункти вакцинації та 5 мобільних бригад.
За 12 місяців проведено 57 239 щеплень.
Всього протягом періоду пандемії в громаді на COVID-19 перехворіло 9878 осіб, з них 9565 видужало і 187 померло.
Перспективи розвитку:
Освіта
У громаді з 01.01.2021 працює 16 закладів дошкільної освіти, у яких навчається 2092 вихованці. Функціонує 94 групи: 12 ясельних, 81 дошкільна, 17 компенсуючого типу та 1 з короткотривалим перебуванням. З метою охоплення дітей сільської місцевості дошкільною освітою на базі Майстрівської ЗОШ І ступеня відкрито групу короткотривалого перебування для 12 дітей, яка включена в мережу Новоград-Волинського ДНЗ №15.
Освітній процес в закладах освіти, підпорядкованих управлінню освіти і науки міської ради, забезпечують 1562 працівники. З них: 932 педагогічних працівників: 628 – в закладах загальної середньої освіти; 258 – в закладах дошкільної освіти; 46 – в закладах позашкільної освіти.
Консолідований бюджет галузі освіти у 2021 році становить 323 млн 134 тис. 886 грн, що на 37% більше минулого року. З них кошти освітньої субвенції – 132 млн 933 тис. 285 грн, що становить 41%, на харчування передбачено 16 млн 494 тис. 900 грн, на енергоносії – 21 млн 128 тис. 860грн, на капітальний ремонт – 13 млн 944 тис. 800 грн, на проведення поточних ремонтів – 3 млн 756 тис. 600 грн, на заходи пожежної безпеки та охорони праці – 1млн 112 тис. 100 грн тощо.
Дошкільна освіта 16 ЗДО: з них 12 міських, 4 сільських
З січня 2019 року в закладах дошкільної освіти організовується інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Показник кількості дітей з особливими освітніми потребами, які потребують інклюзивного навчання зріс за цей період з 4 у 2019 році до 41 дитини у цьому навчальному році. Введено 10 посад асистентів вихователів, у 2021-2022 навчальному році відповідно до висновків ІРЦ введено ще 6 посад.
Для комфортного та безпечного перебування вихованців у закладах дошкільної освіти: замінено 9 вікон ДНЗ№15 та 6 вікон у ЦРД, відремонтовано санвузли у ДНЗ№5, 16, приміщення пральні у ДНЗ№1, приміщення харчоблоку у ДНЗ№6, ганки у ДНЗ№2, приміщення овочесховища у ДНЗ№15, музичну залу ДНЗ№9. Проведено обробку вогнетривким розчином дерев’яних конструкцій дахів у ДНЗ№8, 13, 16, встановлено блискавкозахист у ДНЗ№13. Здійснено капітальний ремонт елементів благоустрою території ДНЗ№13 та ліквідовано підтоплення закладу.
Загальна середня освіта
У 2021-2022 навчальному році освітній процес здійснюють 18 закладів загальної середньої освіти: 3 заклади І ступеня, 2 заклади І-ІІ ступеня та 13 закладів І-ІІІ ступеня. В 305 класах навчається 7509 учнів, серед яких в 1-4-х класів – 123 (3124 учні), 5-9-х класів – 151 (3703 учні), 10-11-х класів – 31 (682 учні). В закладах освіти, що розташовані в сільській місцевості та мають в класах менше п’яти учнів організовано індивідуальне навчання або навчання в клас-комплектах (з’єднаних класах).
У порівнянні з 2020-2021 навчальним роком (станом на 01.01.2021) у 2021-2022 навчальному році зменшилася кількість перших класів та відповідно у них учнів з 127 класів (3162 учні) до 123 класів (3124 учні). У свою чергу зросла кількість класів та учнів у базовій школі з 147 класів (3641 учень) до 151 класу (3703 учні), кількість класів та учнів в старшій школі з 305 класів (689 учнів) до 305 класів (682 учнів). В цілому маємо незначну, але позитивну динаміку зростання загальної кількості учнів.
Середня наповнюваність учнів в порівнянні з минулим навчальним роком залишається стабільною, в середньому – 24,6 учнів в класі.
Створено безпечні та комфортні умови перебування у закладах освіти. На виконання приписів Держпродспоживслужби, відділу ГУ ДСНС в Житомирській області та з метою створення безпечних умов перебування здобувачів освіти у закладах освіти суттєво оновлено їх матеріально-технічну базу.
За рахунок коштів міського бюджету капітально відремонтовано вхідну групу та прилеглу територію у ЗОШ№9 (562,330 тис грн), здійснено ремонт фоє Ліцею №4 (572,466 тис грн – міський бюджет, 100,00 тис грн – субвенція з обласного бюджету), перекриття та покриття спортзалу Дідовицької ЗОШ (435,382 тис грн). Продовжуються роботи із добудови спортивної зали Наталівської ЗОШ (2 871,972 тис грн), збудовано артезіанську свердловину та проведено ремонт актової зали у Пилиповицькому ліцеї, завершено капітальний ремонт даху Великомолодьківської ЗОШ (776,865 тис грн). За кошти обласного бюджету замінено 25 віконних блоків у Ліцеї№11 та спрямовано 100 тис. грн. на капремонт фоє Ліцею №4. Здійснено реконструкцію спортивного майданчику на території ЗОШ №3 та виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт їдальні та харчоблоку ЗОШ №3 за кошти державної субвенції, що передбачені у сумі 6 млн 118 тис. 800 грн. Також за кошти міського бюджету у сумі 1 млн грн замінено 155 віконних блоків у ЗЗСО міста. Завершено заміну всіх вікон у Майстровільській ЗОШ. Здійснено поточні ремонти у харчоблоках ЗОШ №2 та ЗОШ №5, ремонт сходового маршу у ЗОШ №5. Відремонтовано фоє та вхідну групу у Ліцеї№1. Проведено ремонт другого поверху початкової школи ЗОШ №7. Здійснено процедуру закупівлі послуг із проведення мережі інтернет за кошти державного бюджету у сумі 150 тис. грн. для Дідовицької ЗОШ. Частково замінено огорожу у ЗОШ №3 та ЗОШ №9 та встановлено систему протипожежної безпеки та оповіщення у ЗОШ №6 та Ліцеї №11.
З державного бюджету у 2021 році виділені кошти на закупівлю ноутбуків, для забезпечення педагогами дистанційного навчання. Відповідно до розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації для нашої громади придбано 109 ноутбуків. Частка співфінансування з міського бюджету, яка передана обласному — становить 612 тис. грн (30%). Також з метою осучаснення комп’ютерної бази за кошти міського бюджету у сумі 918 тис. грн закуплено комп’ютерне обладнання для шкіл.
Рішенням міської ради від 21.10.2021 №322 з метою забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти, підвищення рівня якості освіти, ефективного використання наявних ресурсів створено опорний заклад освіти на базі Пилиповицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новоград-Волинської міської територіальної громади.
Позашкільна освіта
Упродовж останніх трьох років збільшувалась кількість вихованців у позашкіллі громади: 2019 рік – 2035, 2020 рік – 2065, у 2021 охоплено позашкільною освітою 2113 дітей. Вихованці займаються у 49 гуртках.
З метою розвитку мережі гуртків сучасного спрямування, модернізації матеріально-технічного забезпечення, збільшення кількості вихованців, зокрема дітей із приєднаних старостинських округів у закладах позашкільної освіти рішенням міської ради від 04.03.2021 №134 створено комунальний заклад «Центр позашкільної освіти» Новоград-Волинської міської ради Житомирської області шляхом злиття Палацу дітей та молоді і Центру науково-технічної творчості учнівської молоді. У закладі працює 35 гуртків, 87 груп та займається 1605 вихованців. Враховуючи побажання батьків та дітей у закладі відкрито нові гуртки: комп’ютерне програмування, 3D моделювання, судномоделювання, школа місцевого самоврядування, журналістика та інші.
До складу управління культури і туризму міської ради входять:
Фінансування установ та закладів культури і туризму здійснюється за рахунок надходження коштів загального і спеціального фондів міського бюджету.
Затверджено на 2021 р. коштів загального фонду – 34121,6 тис. грн:
На зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури у 2021 р. передбачено 716,7 тис.грн, з них придбано: ноутбук для бібліотеки філії с.Пилиповичі -17,0 тис.грн; експонати для краєзнавчого музею – 40,0 тис.грн, кондиціонери в танцювальні зали міського Палацу культури – 49,9 тис.грн.
На кошти в сумі 609,8 тис.грн придбано комп’ютерне, мультимедійне, телевізійне та аудіовізуальне обладнання, меблі в рамках проекту відкритого простору «Open Space», що наразі функціонує на базі управління.
На капітальний ремонт приміщень у 2021 році виділено 3539,8 тис.грн.
Проведені роботи:
У міському Палаці культури імені Лесі Українки проведений поточний ремонт цокольної частини – 90,0 тис.грн, зроблена підсвітка приміщення – 98,0 тис.грн.
Виконані роботи по встановленню блискавозахисту приміщення МПК -130,0 тис.грн.
Проведений поточний ремонт пам’ятки містобудування та архітектури «Замок» – 49,0 тис.грн, втановлена гранітна стела на Меморіалі загиблим учасникам АТО/ООС – 24 тис.грн.
Проводяться роботи по реалізації проекту бюджету участі «Створення музейного військово-меморіального комплексу просто неба на базі артилерійського гарматного напівкапаніра по вул.Коростенська, 59» на суму 100 тис.грн.
Виділені кошти на поточний ремонт водопостачання приміщення Школи мистецтв в сумі 167 тис.грн.
Проведено низку цікавих загальноміських заходів: вперше реалізовано проекти «Звягельський бал», Напівмарафон, Великодній ярмарок, «Мама року», свято Івана Купала та багато інших.
На високому рівні проведено Міжнародне свято літератури та мистецтв «Лесині джерела» з нагоди 150 річчя з дня народження Лесі Українки. 23 грудня 2020 року на засіданні третьої сесії Новоград-Волинської міської ради восьмого скликання депутати підтримали рішення про оголошення у Новоград-Волинській міській територіальній громаді 2021 року – роком Лесі Українки.
Організовано встановлення всеукраїнського рекорду з «Наймасовішого одночасного читання віршу Лесі Українки найбільшою кількістю людей». Зафіксована кількість учасників рекорду: 8730 осіб.
Також організовано та проведено Дні села усіх приєднаних старостинських округів.
В умовах карантинних обмежень пандемії коронавірусу, протягом 2021 року реалізовано 212 заходів.
Завершено реалізацію проекту сучасного відкритого простіру для населення «Idea Hub. Територія успіху», який функціонує на базі Палацу культури імені Лесі Українки і є основною молодіжною платформою громади для проведення заходів та дозвілля. Вказаний проект реалізовано за підтримки депутатів міської ради.
Галузь культури і туризму поповнилася ще одним структурним підрозділом – Туристичний центр, який займається розвитком туризму Новоград-Волинської міської територіальної громади. Працівники центру напрацьовують якісну візуалізацію та інформаційне висвітлення об’єктів туристичної інфраструктури громади. З метою запозичення позитивного досвіду цього року представники Туристичного центру відвідали 3 всеукраїнські туристичні форуми. В процесі розробки знаходиться комплексний бренд-бук Новоград-Волинської МТГ, незабаром буде презентовано зразки логотипів «Новоград-Волинський» та «Звягель».
Соціальна політика
Основним завданням управління захисту населення Новоград – Волинської міської ради є забезпечення реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення у громаді.
Система соціальних виплат спрямована на покращення матеріального забезпечення соціально вразливих верств населення, подолання бідності та зниження ступеня розшарування суспільства за рівнем доходів. Законодавством України передбачається соціальний захист через надання соціальних допомог, пільг та субсидій.
Станом на 01.01.2022 на обліку в управлінні перебуває 5,4 тис. отримувачів різних видів державних соціальних допомог. За 12 місяців 2021 року призначено різних видів державних соціальних допомог на суму 99 631,6 тис. грн.
Призначено субсидію на оплату житлово – комунальних послуг на опалювальний період – 5 703 домогосподарствам та 295 домогосподарствам на придбання скрапленого газу та твердого палива на суму – 78 210,8 тис.грн.
Протягом 12 місяців поточного року звернулося 135 громадян пільгових категорій за компенсацією на придбання твердого палива та скрапленого газу на загальну суму 278,8 тис.грн.
За звітний період на черзі на санаторно-курортне лікування перебуває 1244 осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання.
За звітний період оздоровлено 75 особи з інвалідністю на суму 705,0 тис. грн та 50 постраждалих учасників Революції Гідності та учасників АТО/ООС, на суму 744,9 тис. грн. Проведено психологічну реабілітацію 51 учасника АТО/ООС на суму 631,4тис. грн. Оздоровлено 7 дітей з ДЦП на суму 138, 5 тис.грн.
Виплачено грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення 3 особам з інвалідністю II групи внаслідок війни (АТО/ООС) в сумі 4 563,5 тис. грн, та 1 особі з інвалідністю II групи внаслідок війни з числа учасників бойових дій на території інших держав в сумі 734,4 тис.грн.
На обліку в управлінні соціального захисту населення перебуває 941 громадян, які мають статус потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС.
Згідно Закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” профінансовано потерпілим громадянам за 2021 рік кошти в сумі 2 352,1 тис. грн.
Суттєва підтримка осіб, які потребують соціального захисту в місті, здійснюється за рахунок коштів з місцевого бюджету. За звітний період з міського бюджету виплачено разової грошової допомоги мешканцям міста 682 особам на загальну суму – 2 037,9 тис. грн.
Провідну роль у наданні якісних соціальних послуг громадянам міста, які не здатні до самообслуговування та потребують сторонньої допомоги, соціальної адаптації, матеріальної допомоги займає територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоград-Волинської міської ради.
За звітний період було надано соціальні послуги для 1393 особи похилого віку та людей з обмеженими фізичними можливостями.
Безпосередньо відділенням соціальної допомоги вдома охоплено 647потребуючих, з них 50 осіб – жителі сіл: 47 соціальних робітників надають послуги за місцем проживання 597особам похилого віку в місті та 7 соціальних робітників – 50жителям села.
Новоград-Волинський міський центр соціальних служб заклад, що проводить соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомогиНовоград-Волинський міський центр соціальних служб заклад, що проводить соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
Загальна кількість отримувачів соціальних послуг –392 сім’їта особи, в сім’ях виховується 607 дітей.
За період 2021 року в Новоград-Волинському міському центрі соціальних служб на обліку сімей, які опинились у складних життєвих обставинах перебувало 171 сім’я , в яких виховується 354 дитини.
Діяльність служби у справах дітей
Основним завданням служби у справах дітей міської ради є: реалізація на території Новоград-Волинської міської територіальної громади державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, вчинення дітьми правопорушень.
На території Новоград-Волинської міської територіальної громади проживає 34 сім’ї, які усиновили 39 дітей. На обліку кандидатів в усиновлювачі в службі у справах дітей перебуває одна сімейна пара та одві одинокі особи.
Протягом звітного періоду на засіданнях виконавчого комітету міської ради було розглянуто та прийнято 56 рішень (про захист прав та законних інтересів дітей, про затвердження висновків органів опіки та піклування, про підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України, про захист житлових та майнових прав дітей, про надання статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування).
У 2021 році дві квартири, які були придбані за рахунок коштів з міського бюджету в сумі 480 000 грн. та субвенції з обласного бюджету в сумі 248 000 грн. у 2020 році передано в користування особам з числа дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. За рахунок субвенції з державного бюджету (грошова компенсація) у власність особи вищезазначеної категорії була придбана одна квартира, п’ять осіб отримали грошову компенсацію та до кінця 2022 року зможуть придбати житло..
Вперше в територіальній громаді рішенням виконавчого комітету міської ради від 17.03.2021 №88 була створена патронатна сім’я.
Управління у справах сім’ї, молоді, фізичної культури та спорту міської ради втілює державну політику у сфері молодіжної, сімейної політики, фізичної культури та спорту та працює відповідно до затверджених програм Новоград-Волинської міської територіальної громади, а саме: Програми розвитку фізичної культури і спорту, Програми Молодь і родина, Програми оздоровлення та відпочинку дітей, Програми сприяння духовності, моральності, сімейних цінностей та здоровому способу життя.
На фінансування галузі у 2021 році виділено 12 млн 103 тис. грн. На капітальні видатки виділено та освоєно 12 млн 159 тис. 635 грн.
На оплату відряджень для участі в обласних змаганнях спортсменам дитячо-юнацької спортивної школи, дитячо-юнацького клубу фізичної підготовки, міських громадських спортивних федерацій та клубів з міського бюджету та використано 755 тис. грн.
На виплату стипендій міської ради перспективним та обдарованим спортсменам міської територіальної громади виділено 38 тис. 400 грн.
На виконання рішення міської ради «Про фінансове стимулювання спортсменів та їх тренерів» вручено сертифікати за І півріччя 2021 року на суму 214 тис. 300 грн, за ІІ півріччя 2021 року на суму 253 тис. 070 грн.
У 2021 році на роботу дитячо-юнацької спортивної школи ім. В.П. Єрмакова було виділено 4 млн 738 тис. грн. На оплату відряджень для участі в обласних змаганнях вихованців школи освлєно 227 тис. грн. Забезпечують навчальний процес 17 тренерів, 14 штатних та 3 за сумісництвом. За планом комплектування, організовано роботу з 31 групою початкової підготовки, 19 групами базової підготовки та 1 групою фізично-реабілітаційної підготовки. Всього займається 51 група, в яких навчаються 515 вихованці.
Протягом 2021 року вихованці ДЮСШ імені В.П.Єрмакова взяли участь в чемпіонатах України, області, турнірах та матчевих зустрічах, загалом 84 офіційних та неофіційних змагань. Проведено відкритий турнір з баскетболу присвяченого пам’яті заслуженого працівника фізичної культури та спорту України Володимира Петровича Єрмакова. Вихованці постійно приймають участь у загальноміських заходах.
Для покращення навчально-тренувального процесу в 2021 році було спрямовано 230 тис. грн на придбання спортивного інвентарю та спортивної форми. Закуплено комплекти форм для відділень жіночого футболу та боксу, сітки та розмітки для відділення пляжного волейболу, м’ячі для ігрових видів спорту, інвентар для силових тренувань та інше.
У 2021 році за сприяння міського Центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проведено 45 футбольних матчів на міському стадіоні «Авангард», а саме: Чемпіонат України з футболу серед дівочих команд WU-14, «Всеукраїнська Футбольна Ліга учасників» АТО на Кубок Героїв АТО, Чемпіонат України з футболу серед аматорів, першість області та кубок області з футболу.
Для спортивної зали в с. Майстрів придбано універсальний силовий тренажер на суму 20 тис. грн.
З метою створення належних умов для організації футбольних матчів, тренувань для дітей та молоді у вересні 2021 року проведено капітальний ремонт міні-футбольного поля на міському стадіоні «Авангард» на суму 590 тис. грн.
Збудовано спортивний майданчик по вул. Толубка, 16-А, на який виділено кошти з бюджету міської територіальної громади в сумі 1 млн 510 тис. грн.
Сім’я та молодь
Упродовж 2021 року успішно реалізовувались заходи в сфері молодіжної політики та національно – патріотичного виховання дітей та молоді. Міським Молодіжним центром та Молодіжною радою було проведено близько 50 заходів різного спрямування на які було використано кошти в сумі 366 610 гривень
В рамках співпраці між міським Молодіжним центром та Програмою ООН з відновлення та розбудови миру (Компонент “Громадська безпека та соціальна згуртованість”) було закуплено 40 карематів, 40 спальних мішків, генератор, на загальну суму 72 тисячі грн для проведення туристичних походів для діалогу між молоддю та ветеранами АТО/ООС.
В 2021 році міський Молодіжний центр став одним з 15 партнерів проекту Ради Європи “Молодь за демократію в Україні”. В рамках якого проводяться навчання та тренінги для покращення роботи в сфері молодіжної політики.
Робота з громадськими організаціями
З метою розширення ролі інститутів громадянського суспільства розпорядженням міського голови від 05.02.2021 № 27(о) створено Громадську раду Новоград-Волинської міської територіальної громади при міському голові. Засідання ради проводяться відкрито, а на офіційному сайті міської ради існує окремий розділ для висвітлення діяльності ради.
Представники громадських організацій входять до складу різноманітних робочих груп із забезпечення сталого розвитку громади, зокрема робочу групу із реалізації бюджету участі, комітету із розробки та моніторингу Стратегії розвитку громади, представники ГО також і у складі виконавчого комітету.
На постійній основі надається консультаційна допомога щодо участі громадських організацій у різноманітних проектах міжнародної технічної допомоги відповідного спрямування та у разі успішного отримання фінансування надається підтримка у впровадженні проектів (підтримка ветеранів АТО/ООС, молодіжна робота, підприємництво, енергоефективність).
ДІЯЛЬНІСТЬ СТАРОСТИНСЬКИХ ОКРУГІВ
Згідно розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №711-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Житомирської області» сформовано Новоград-Волинську міську територіальну громаду з центром в місті Новограді-Волинському, до складу якої ввійшли населені пункти Великомолодьківської, Дідовицької, Майстрівської, Наталівської, Пилиповицької сільських рад.
Відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням міської ради від 17.11.2020 №6 затверджено старост.
Рішенням міської ради від 21.10.2021 №336 на території громади утворено п’ять старостинських округів:
Між селами та містом налагоджено транспортне сполучення.
За звітний період старости:
Дякую за увагу!