«Кожна дитина талановита по своєму»

21 Жовтня 2016, 3:02

Відомо, що кожна дитина талановита. Та виникає питання в чому саме?Як виявити його особисту обдарованість? В якій області наші діти відчувають найбільш комфортно? Є різна обдарованість: інтелектуальна, психомоторна, творча та інша. Ви можете допомогти дитині визначити себе, привчаючи дітей до мистецтва майстрів‚ організовуючи творчу (авторську) діяльність. З самого раннього віку діти намагаються відбити свої враження про навколишній світ в своєму образотворчому творчості через візуальні відчуття.

Обдаровані діти дуже різні, головне що об’єднує їх всіх таких різних і що відрізняє це пізнавальна потреба. Саме прагнення до пізнання – найяскравіша характеристика обдарованої дитини. Відкриття у собі неповторної індивідуальності допоможе дитині реалізувати себе в навчання, творчості, у спілкуванні з друзями. Для виявлення обдарованості використовують різні методи: від найпростішого батьківського спостереження до спеціально розроблених стандартизованих тестових завдань. Обдаровані діти наділені творчим потенціалом і високим рівнем розвитку здібностей, перебільшено емоційні, але це не вередування а виявлення багатства їх натури в них особливе сприйняття, вони більше шукають спілкування з дорослими, бо ті розуміють їх краще, ніж однолітники. Тому такі вони потребують особистого виховання, спеціальних, індивідуальних навчальних програм, спеціально підготовлених вчителів, шкіл, іншого підходу до них.

Дуже багато в благополуччі й успішному розвитку обдарованої дитини залежить від батьків. Виховувати обдаровану дитину нелегко, але приємно. Відвідуйте зі своєю дитиною музичні заняття, вистави, кіно, крамниці, більше гуляйте разом. Стимулюйте природну зацікавленість й енергію дитини, попросіть дитину коротко переказати сюжет фільму, прочитаної книжки. Навчайте відстоювати свою думку, заохочуйте до складання розповідей, казок, пісень, дуже корисні ігри з мозаїкою, ліпленням з глини і пластиліну. Батькам не треба критикувати невдачі дитини і вимагати, аби щодня вона показувала високий результат, треба давати зрозуміти, що успіхи й невдачі часто трапляються в житті, для того щоб уникнути непорозумінь, з такою дитиною необхідно використовувати цікаві завдання, видозмінювати їх, дорослому виявляти творчість у підготовці завдань, поважати допитливість дитини як велику цінність, а не пригнічувати її.

Пам’ятайте, що кожна дитина по своєму унікальна і кожна має свій дар і свій талант, а завдання дорослих своєчасно розгледіти і сприяти у подальшому розвитку здібностей дитини.
 

І.Л.Гончаренко,

залучений спеціаліст

 

Чат-бот Гаряча лінія