Новоград-волинці переймали досвід роботи Вінницького Центру адміністративних послуг “Прозорий офіс”

10 Лютого 2:18

9 лютого 2016 року делегація з м. Новоград-Волинський на чолі з міським головою Віктором Весельським перебувала у м. Вінниця. До складу якої увійшли секретар міської ради Олена Пономаренко, перший заступник міського голови Сергій Колотов, заступники міського голови Оксана Гвозденко, Лариса Шутова, Юрій Юсипець, керуючий справами виконавчого комітету міської ради Дмитро Ружицький, голова постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології Анатолій Легенчук, голова постійної комісії міської ради з питань економічного розвитку Сергій Хапчук, депутат міської ради Юрій Новіченко, начальник центру надання адміністративних послуг Михайло Макарчук та представники засобів масової інформації. Основна мета поїздки: перейняти корисний досвід роботи Вінницького Центру адміністративних послуг “Прозорий офіс”, який був реалізований за ініціативою міського голови Володимира Гройсмана та розпочав свою роботу у вересні 2008 року.

У Вінницькій міській раді новоград-волинців гостинно зустрів керуючий справами виконкому Сергій Чорнолуцький. Під час ділової зустрічі Сергій Григорович детально розповів про роботу Вінницької міської ради та її виконавчого комітету. Згодом долучилися і Вінницький міський голова Сергій Моргунов, перший заступник міського голови Ігор Корольчук та заступник міського голови Андрій Рева. Приємно відзначити, що зустріч проходила у формі діалогу, Новоград-Волинський міський голова Віктор Весельський у свою чергу поділився з напрацюваннями та перспективними планами, які будуть реалізовані найближчим часом. Кожен з заступників міського голови мали можливість поспілкуватися з колегами та обговорити коло питань тієї чи іншої галузі. Також керуючий справами Сергій Григорович більш детально зупинився на роботі системи електронного документообігу, яка була запроваджена з 2011 року у виконавчих органах Вінницької міської ради. У системі обробляється: вхідна і вихідна документація; звернення громадян і юридичних осіб; доручення та розпорядження міського голови. Дана система значно спрощує роботу з документами, а саме виконавці доручень і звернень можуть переглянути повне «дерево» резолюцій, відповіді, додані документи, стан виконання доручення співвиконавцями, погоджувати та вносити зміни до проектів розпоряджень міського голови, рішень міської ради, рішень виконавчого комітету. Також електронний документообіг дозволяє користування системою з мобільних пристроїв.

Також члени делегації ознайомилися з роботою відділу оперативного реагування «Цілодобова варта» (кол-центр), який забезпечує цілодобовий прийом звернень громадян в телефонному режимі, проводить реєстрацію в електронній базі даних, передає в відповідні організації та здійснює контроль за належним виконанням, проводить психологічне та інформаційне консультування по «Телефону Довіри» різних категорій населення, які потребують психологічної або інформаційно-консультативної допомоги. Вінничани також можуть переписуватись з диспетчером «Цілодобової варти» в режимі онлайн. Служба створила власний чат, тобто із операторами можна зв’язатися не тільки телефоном, а й за допомогою мережі Інтернет. Як зазначила начальник відділу Антоніна Іващук: „зручність полягає у тому, що звернення можна надсилати і з телефону, і з планшета, тобто повідомити про свою проблему можна будь-де незалежно від місця перебування“.

Як було вище зазначено, основною метою поїздки було ознайомлення з роботою Вінницького Центру адміністративних послуг “Прозорий офіс”, який розташований на першому поверсі міської ради і у буквальному розумінні не містить жодних перестінків, усі приміщення розділені лише склом. Керівник Центру адміністративних послуг “Прозорий офіс” Євген Іщук наголосив, що у центрі надається 133 адміністративні послуги, що відносяться до компетенції виконавчих органів міської ради, та 50 адміністративних послуг, що відносяться до компетенції місцевих та регіональних державних органів влади. Усі документи дозвільного характеру, а також документи за результатами розгляду звернень фізичних та юридичних осіб, що звертаються за вирішенням різних питань до виконавчих органів міської ради, приймаються та видаються через Центр. При створенні «Прозорого офісу» був врахований як український, так і європейський досвід, робочі місця адміністраторів першого поверху під’єднані до єдиної комп’ютерної мережі з прямим доступом до внутрішнього порталу та електронних баз міської ради. Запроваджена електронна система управління чергою – кожен, хто звертається до «Прозорого офісу» за тією чи іншою послугою, простим натисканням пальця на екран спеціального терміналу, знаходить потрібну йому послугу і отримує талон з номером своєї черги та номером робочого місця адміністратора, який цю послугу надає. Відвідувачі очікують своєї черги у комфортно облаштованому холі, а інформацію про те, що відповідний адміністратор звільнився, – отримують через спеціальне табло. Система електронного управління чергою дозволяє здійснювати постійний аналіз роботи як окремого адміністратора, так і будь-якого підрозділу та офісу в цілому. В будь-який момент можна визначити: скільки відвідувачів прийнято, за якою послугою звертався кожний із них, скільки часу він прочекав черги, як довго його обслуговував адміністратор, скільки людей зверталося за кожною із послуг. В рамках офісу також ведеться відеоспостереження, яке унеможливлює корупційні схеми. Доречі у центрі розташована „Дитяча кімната“ де відвідувачі мають можливість залишити дитину на кваліфікованого спеціаліста у спеціально обладнаній кімнаті. Сьогодні у Вінниці працюють, окрім центрального, ще три територіальних “прозорих офіси”, які надають послуги соціального характеру, такі як пенсійний фонд, соцзахист. У шести ЖЕКах є подібні офіси по наданню комунальних послуг, де можна отримати консультації, внести платежі.

За результатами поїздки міський голова Віктор Весельський дав ряд доручень, а також буде підготовлено відповідне розпорядження міського голови. Тож сподіваємось що незабаром і у Новограді-Волинському відкриється подібний „Прозорий офіс“, який сприятиме швидкому вирішенню проблем громадян, скоротивши до одного-двох візитів і максимально спростивши процедури отримання необхідних документів, упередивши зловживання з боку посадових осіб.

 

Відділ інформації та зв’язків з громадськістю міської ради

 

Чат-бот Гаряча лінія