Новоград-Волинський: Професійне навчання педагогів-«дошкільників» засобом педагогічного рольового театру

15 Лютого 2016, 3:54

За ініціативою управління освіти і  науки та  інформаційно-методичного центру у м.Новограді-Волинському на базі ДНЗ №6 (завідувач З.П.Медведчук, вихователь-методист Р.М.Рижківська) проведено ділову гру для педагогів дошкільних навчальних закладів, яка стала своєрідним продовженням педагогічного рингу, що відбувся восени 2015р.

Ситуаційне навчання, яке лежить в основі рольових ігор, дозволяє, на переконання організаторів, створити умови для можливості побачити проблемну ситуацію «збоку» та активізувати відповідні  уміння і навики для відтворення імітаційної моделі  професійної діяльності. У рамках ділових  ігор відпрацьовуються поведінка учасників у  певних  ситуаціях, тобто  людина «приймає» певну соціальну роль і демонструє поведінкові моделі, які, на її думку, відповідають їй. Це розвиває емпатію (здатність відчувати іншого), прагнення до взаєморозуміння і готовність вести конструктивні діалоги з усіма учасниками освітнього процесу. А ще – підготовка до подібних заходів формує у педагогів почуття команди і товариськості, стимулює до змін у собі і оточуючому професійному середовищі.

Наразі чотири команди із ДНЗ №№2, 4, 6, 15 («Калинка», «Сонечко», «Дзвіночок», «Світлячок») по черзі у своїх мініатюрах розкривали засоби вирішення проблемних питань, зокрема, підготовки до виставки перспективного педагогічного досвіду та спільних поробок з батьками «Новорічна іграшка», проведення святкових ранків у дошкільному закладі.

Серед  існуючих поки що проблем у цих сферах педагоги виокремили недостатній рівень мотивації та інертність педагогів і батьків щодо участі у певних заходах в установі; відсутність системи виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду; брак певних умінь стосовно підготовки та оформлення методичних розробок; наявність різних поглядів, позицій та інтересів дітей і дорослих (батьки, музичний керівник, вихователі, завідувач, методист) на алгоритм проведення святкових ранків у дошкільному навчальному закладі та ін.

Проявляючи найкращі комунікативні, кооперативні, риторичні, акторські здібності, гравці педагогічного  рольового театру на високому рівні продемонстрували актуальність розіграної ситуації для сучасного розвитку дошкільної освіти, реальність показаних подій, оптимальність та оригінальність способів розв’язання проблемних аспектів.

Своїми відчуттями і емоціями члени команд ділилися у рефлексивних бліц-інтерв’ю («Як відчували себе у ролі завідувачки (вихователя-методиста, музичного керівника)?», «Чи комфортно було обігрувати непрості ситуації і висвітлювати непритаманні риси?», «Наскільки ефективним здається обраний спосіб для відтворення певної поведінки?» тощо), які провели керівники гри, вихователі-методисти Р.М.Рижківська, Ю.О.Примак, Л.П.Лиса та М.С.Лесько.

Гра команд, оцінювалась  глядачами за допомогою символічних смайликів (з підписами «Блискуче!», «Молодці!», «Просто диво!», «Надзвичайно!», «Вражаюче!», «Ви нас покорили!», «Ох і насмішили!», «Ви нас зацікавили!», «Спасибі! Тепер ми знаємо, що робити!», «Сумно стало!», «Здається, проблема залишилася…») на макетах «Педагогічна валіза», зокрема, визначались враження і почуття від побаченого дійства та оцінка емоційного стану після розкриття гравцями проблеми. А ще – членами інших команд: засобом кульок з надписами «За оригінальність», «За рольову (ігрову, акторську) майстерність», «За харизму». «За уміння перевтілюватися», «За переконливість» та ін.

Слушні пропозиції та поради було висловлено експертами – головним спеціалістом управління освіти і науки І.Р.Самойленко, завідувачками ДНЗ №№1,8 В.В.Лесик, Т.Д.Саган, а саме зверталась увага на необхідність взаємодомовленості у педагогічних колективах з вирішення конфліктних питань, врахування компаративних інтересів усіх учасників, характер розв’язування проблемних аспектів із врахуванням індивідуальних особливостей працівників (завідувач – підлеглі; молоді – досвідчені педагоги; вихователі – батьки; музичні керівники – інші колеги тощо).

Насамкінець було вручено подяки усім членам команд та у великому дошкільному колі виконано пісню «То не є проблема», написану музичним керівником ДНЗ №6 Д.О.Євстифеєвою.

Мудреці говорять: «Хочеш побачити проблему, подивись на неї збоку», а ще «Хочеш, щоб проблема зникла, посмійся над нею». Ми упевнені, що здатність педагогів-«дошкільників» Новограда-Волинського бачити проблеми, конструктивно працювати над засобами їх подолання, бути в невтомному русі  самоудосконалення  та особистісному і професійному пошуку забезпечують підґрунтя для позитивного іміджу дошкільних установ у місті.

 

Інна Кондратець,

методист ІМЦ

 

Чат-бот Гаряча лінія