Новоград-Волинський: при інформаційно-методичному центрі відкрито школу педагогічної майстерності

30 Жовтня 2015, 23:42

Суть педаго­гічної майстерності виявляється в знаннях і вміннях
А.Макаренко

Одним із головних завдань міської методичної служби є забезпечення навчально-методичного консультування педагогічних кадрів загальноосвітніх закладів. З цією метою у новому 2015-2016 н.р. при інформаційно-методичному центрі управління освіти і науки відкрито Школу педагогічної майстерності «Від креативного методиста – до творчого вчителя».

Перше засідання було присвячено проблемі підготовки та проведення майстер-класу у рамках конкурсу «Учитель року». Своєрідним епіграфом стали слова Р.Баха «Учитися – означає виявляти те, що ти вже знаєш. Робити – означає демонструвати те, що ти це знаєш.

Учити інших – це нагадувати їм, що вони знають – так само, як ти…».

Завідувач ІМЦ С.В.Філанчук у вступному слові підкреслила важливість подібної форми роботи з педагогами і висловила надію, що така допомога з боку інформаційно-методичного центру стане корисною і доцільною.

Майбутні учасники конкурсу з номінацій «Історія», «Математика», «Захист Вітчизни», «Англійська мова» із ЗОШ №9, 10, колегіуму, методисти ІМЦ О.В.Огородник та Н.В.Бучинська разом із ведучим засідання І.В. Кондратець  мали можливість дати визначення поняттям «майстер» і «майстерність»; закріпити характерні особливості майстер-класу як ефективного засобу презентації досвіду педагога, його структуру і відмінність від інших форм методичної роботи;  окреслити умови ефективного майстер-класу і розглянути типові помилки модераторів. Свої уявлення і знання про майстер-клас присутні розширили за допомогою рольової гри «Майстер-клас з теми «Формування читацької компетентності: робота з текстом», яка розвинула емпатійні (відчуття іншого) та рефлексивні (самосприйняття, оцінювання, аналіз) уміння, допомогла усвідомити і побачити певні стратегічні аспекти у проведенні інтерактивної роботи тощо.

Зустріч пройшла у невимушеній і позитивній атмосфері, панував дух відкритості і довіри між майбутніми суперниками у номінаціях, учасниками та членами журі. Було вирішено низку принципових питань стосовно особливостей проведення майстер-класу на конкурсі, зокрема, часового структурного розподілу, використання електронної презентації, доцільності застосування психолого-комунікативних та рефлексивних вправ (учасники отримали пам’ятку-копилку з їх описом) та інших.

У подальшому  ІМЦ планує провести подібні навчальні заняття для педагогів, що атестуються на присвоєння вищої категорії та звання «старший учитель».

 

Інна Кондратець,

методист ІМЦ

 

Чат-бот Гаряча лінія