У Новоград-Волинській міській територіальній громаді відбулась ВЕЛИКА ПЕДАГОГІЧНА РАДА «Шукаємо сенси в освіті разом!»

31 Серпня 2021, 16:52

З 17 серпня 2021 року стартувала підготовка до ВЕЛИКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ «Шукаємо сенси в освіті разом!». Протягом дня при підтримці управління освіти і науки, директорів ЗЗСО, завідувачів ЗДО центром професійного розвитку педагогічних працівників організовано та проведено низку тематичних івентів із залученням науковців та досвідчених керівників закладів освіти.

Тематичний івент в онлайн-форматі «Алгоритм підвищення кваліфікації педагогічних працівників» за участю спікера Єрмошиної Т.В., завідувача центру післядипломної освіти та довузівської підготовки ЖДУ імені Івана Франка зорієнтував присутніх щодо освітніх програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників при ЖДУ імені Івана Франка, кількості годин, необхідних для підвищення кваліфікації, умов та форм навчання з врахуванням епідемічної ситуації.

Тематичний івент «Внутрішня система забезпечення якості освіти у ЗДО» також відбувся в онлайн-форматі за участю Омельяненко Н.В., голови ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти». Омельяненко Н.В як автор багатьох нормативно-правових документів, упорядник навчально-методичних посібників для керівників дошкільних закладів наголосила керівникам ЗДО про важливість використання нормативно-правових документів при підготовці Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, її основні завдання. Проаналізувала критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти.

Для директорів закладів загальної середньої освіти під керівництвом спікерів Капчинської Л.А., директора ЗОШ № 5, та Сільвертюк В.А., директора Ліцею № 4, організовано тематичний івент «Як у школі сформувати внутрішню систему забезпечення якості освіти» офлайн на базі ЗОШ № 5. Спікери презентували присутнім матеріали щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО із власного досвіду та ознайомили з алгоритмом підготовки та затвердження відповідних документів.

Тематичні івенти: день другий

Плідним видався другий день тематичних івентів до ВЕЛИКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ: 18 серпня 2021року центр пофесійного розвитку у співпраці із КЗ «ЖОІППО» ЖОР, науковцями, завідувачами ЗДО організували та успішно провели три заходи та розглянули питання, які хвилюють сучасних освітян.

В онлайн-форматі відбувся інформаційний дайджест у формі презентації «Основні платформи дистанційного навчання», під час якого консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Гнатенко Т.В. представила основні можливості сучасних додатків для успішної реалізації освітнього процесу в дистанційному режимі. Це питання є надзвичайно актуальним для працівників освіти, адже на інформаційну зустріч зареєструвалося понад 100 учасників. Спікер нагадала працівникам освіти основні платформи дистанційного навчання, а також поділилася своїми лайфхаками щодо організації освітнього процесу, які можна використовувати не лише під час онлайн-уроків. Матеріали до презентації представлені за посиланням. https://docs.google.com/…/11pgOgcGkNwOCiEHo2Nl0…/edit…

Тематичний івент «Інклюзивна освіта в ЗДО – реалії сьогодення» відбувся за участю спікера Горбенко І.В., кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, яка зосередила увагу педагогів на таких важливих аспектах, як формування інклюзивного середовища у закладі дошкільної освіти, усвідомлення філософії інклюзивного навчання, створення команди супроводу, співпраці з ІРЦ, асистентами вихователя, асистентами дитини.

Значна кількість педагогічних працівників закладів освіти зареєструвалася на тематичний івент «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників при КЗ «ЖОІППО» ЖОР». Спікер Андрійчук О.І., декан факультету підвищення кваліфікації педагогічних кадрів КЗ «ЖОІППО» ЖОР, кандидат педагогічних наук нагадала присутнім особливості постанови КМУ від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», окреслила форми, методи й засоби підвищення кваліфікації на основі широкого впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, електронного контенту, що забезпечує інноваційний характер змісту підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до їхніх професійних потреб і завдань освіти.

«Форми організації навчання в ЗЗСО»

19 серпня 2021 року на базі Ліцею № 4 відбувся тематичний івент «Форми організації навчання в ЗЗСО» для заступників директорів з навчально-виховної роботи. Спікер зустрічі Гончарук Тамара Василівна, заступник начальника управління освіти і науки, опрацювала із заступниками директорів з НВР закладів загальної середньої статті 3, 8 та 9 Закону України «Про освіту».

Заступники директорів з НВР ЗЗСО активно працювали, об’єднавшись у групи, над завданнями, що стосуються видів та форм здобуття освіти відповідно до Закону України «Про освіту».

На завершення педагогічна спільнота обмінялася досвідом роботи щодо впровадження окремих форм здобуття освіти у ЗЗСО.

20 серпня 2021 року – насичений і творчий день тематичних івентів.

Тематичний івент «Учитель року»

У змішаному форматі відбулася зустріч консультантів ЦПРПП з педагогічними працівниками закладів освіти Новоград-Волинської міської територіальної громади з питання підготовки до всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2022». Консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Гнатенко Т.В. вивчила нормативну базу конкурсу та представила її у форматі презентації, доповідь про минулорічних учасників та переможців підготувала директор ЦПРПП Бондарчук С.А. Усіма секретами досвідом, емоціями та враженнями від участі у Конкурсі поділилася Кульбаба Юлія Сергіївна, учитель української мови та літератури Ліцею № 4, лауреат обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021» побажала присутнім впевненості та віри на шляху до перемоги. Також до зустрічі долучився Сюравчик Микола Кирилович, заступник директора КЗ «ЖОІППО» ЖОР з питань зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти. Спікер повідомив про зміни та особливості щодо організації та проведенні всіх етапів всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2022».

«Квітка незалежності»

У КЗ «Центр позашкільної освіти» відбувся майстер-клас до 30-річчя Дня незалежності України «Квітка незалежності». Керівники гуртків Ільчук Н.М. та Желєзнова О.К. у двох локаціях організували роботу з виготовлення «Квітки незалежності». Учасники майстер-класу з натхненням працювали над виготовленням символу незалежності України. Також директор КЗ «Центр позашкільної освіти» Добровольна О.Х. організувала екскурсію закладом та у доброзичливій обстановці ознайомила учасників майстер-класу з роботою гуртків та планами на новий навчальний рік.

«Юридичні питання атестації педагогічних працівників»

25 серпня 2021 року відбувся івент до Великої педагогічної ради з теми “Юридичні питання атестації педагогічних працівників”. Спілкування з освітянами відбувалося в онлайн форматі за участю спікера Хіміч Оксани Анатоліївни, правового інспектора праці Житомирської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України. Були розглянуті питання підвищення кваліфікації та правові аспекти атестації педагогів у закладах освіти. Оксана Анатоліївна надала вичерпні відповіді на всі запитання учасників івенту та наголосила на необхідності постійної співпраці для усунення юридичних колізій, які виникають під час атестації освітян. Центр професійного розвитку педагогічних працівників щиро вдячний Хіміч О.А. за ґрунтовну підготовку та юридичну допомогу.

Новації ЗНО – 2022

26 серпня 2021 – пізнавальний та насичений день івентів. Один із них «Новації ЗНО – 2022». Надзвичайно інформативною виявилася зустріч з Кузьменком Геннадієм Івановичем, керівником Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти. Спікер у формі презентації представив результати зовнішнього незалежного оцінювання з різних предметів у розрізі шкіл міста. Розглянув основні проблемні моменти, які виникали в учнів під час тестування. Кузьменко Г.І. наголосив на частковому погіршенні результатів досягнень учнів у порівнянні з минулими роками, що ймовірно може бути пов’язано з впровадженням дистанційного навчанням у 2020-2021 н.р. Також доповідач ознайомив учасників зустрічі з графіком проведення ЗНО у новому навчальному році та наказом МОН від 05.05.2021 № 498 «Деякі питання проведення у 2022 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти».

«Досвід та перспективи роботи в МАН»

26 серпня 2021 року на базі Ліцею № 11 відбулася тематична зустріч педагогів, які працюють з обдарованими дітьми у Малій академії наук, з методистами КЗПО «Обласний Центр дитячої та юнацької творчості» Житомирської обласної ради. Методисти обласного Центру дитячої та юнацької творчості ознайомили педагогів із підсумками роботи Житомирського територіального вiддiлення Малої академії наук України у 2020-2021 навчальному році, акцентували увагу на питаннях академічної доброчесності та перевірки учнівських науково-дослідницьких робіт на плагіат, надали певні методичні рекомендації. Педагоги ЗЗСО нашого міста, які з року в рік плідно працюють у напрямку підготовки учнів до конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт у МАН, поділилися з колегами власним досвідом щодо особливостей роботи у різних наукових відділеннях.

«Психологічний супровід освітнього процесу»

Серед заходів, що входили в програму до Великої педагогічної ради «Шукаємо сенси в освіті!» 26.08.21 р. відбувся івент з працівниками ЖОІППО навчально-методичного кабінету психологічної служби системи освіти та працівниками психологічної служби закладів освіти Новоград-Волинської міської територіальної громади.

Перед практичними психологами та соціальними педагогами виступила завідувач навчально-методичного кабінету Осадчук Наталія Олександрівна, яка окреслила напрямки роботи на 2021-2022 навчальний рік для працівників психологічної служби. Нововведеннями в рамках просвітницької роботи стало питання налагодження взаємодії психологіву системі освіти з психологічною службою ДСНС України для надання екстреної та пролонгованої психологічної допомоги в надзвичайних ситуаціях, зокрема щодо протистояння негативним інформаційним впливам і провокаціям.

Вона підкреслила, що в новому навчальному році практичним психологам і соціальним педагогам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти необхідно зосередити зусилля на виконанні:

– заходів Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в Новій українській школі, затвердженої Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020;

– систематично проводити просвітницько-профілактичні заходи з учасниками освітнього процесу щодо медіаграмотності та медіазахисту;

– повніше використовувати можливості неформальної освіти, зокрема «шкіл свідомого батьківства», що створюються в закладах дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти, для поширення серед батьків інформації щодо запобігання всім формам насильства та актуальним медіа загрозам.

– Сприяти формуванню в учасників освітнього процесу потреби набувати навичок свідомого, відповідального споживання медіа-продукції, розвивати критичне мислення, здатність відокремлювати оцінювальні судження, що транслюються у медіапросторі, від реальних фактів; обмежувати себе, особливо

в критичних ситуаціях, споживанням інформації лише в обсягах, необхідних і достатніх для вирішення певної життєвої проблеми; адекватно оцінювати масштаб своєї особистої життєвої ситуації, не розширюючи її сприйняття до розмірів регіону, країни чи світу; виробити у себе толерантність до

невизначеності, усвідомити, що від загроз та небезпек, які з’являються в сучасному світі, можна успішно захищатися навіть за умови недостатнього знання про їхні причини, якщо опанувати надійні способи захисту.

Також, учасники мали змогу ознайомитись з аналізом роботи психологічної служби Новоград-Волинської міської територіальної громади, який представила методист навчально-методичного кабінету Шугай Тетяна Йосипівна. У своїй доповіді вона підкреслила також і гарну роботу психологічної служби, щодо експертизи психологічного інструментарію за 2020-2021 н.р.. До загального наказу про експертизу психологічного інструментарію було надано матеріали 17% працівників від загальної чисельності по Житомирській області. А загальна

кількість робіт – 33% від загальної кількості робіт, що подали на експертизу працівники психологічної служби Житомирської області. Це є вагомим результатом роботи всіх практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Новоград-Волинської міської територіальної громади.

«Базовий стандарт НУШ та професійний стандарт вчителя. Нормативно-правова база»

26.08.2021 року за ініціативи управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради в рамках проведення заходів до Великої педагогічної ради «Шукаємо сенси в освіті разом» на базі ліцею №11 м. Новограда-Волинського, проведений івент «Базовий стандарт НУШ та професійний стандарт вчителя. Нормативно-правова база».

Захід мав на меті ознайомлення педагогічної спільноти з державними документами та висвітлення практичних питань імплементації Державногостандарту базової середньої освіти та Професійного стандарту за професіям: «Вчитель початкових класів ЗЗСО», «Вчитель ЗЗСО», «Вчитель з початкової освіти з дипломом молодшого спеціаліста». Учасники заходу проявили активний інтерес щодо озвученої тематики, адже 2021-2022 навчальний рік розпочинає пілотування реформи НУШ на рівні базової середньої освіти, а в наступному навчальному році вже всі учні 5-х класів будуть навчатися за новим Державним стандартом. На це у своєму виступі наголосила заступник директора ліцею №11 Андрійчук Оксана Леонідівна, яка надала методичні рекомендації щодо розроблення освітніх програм, навчальних планів ЗЗСО, використання модельних навчальних програм, методичного забезпечення та інструментарію оцінювання.

Особливо зацікавили присутніх виступи педагогів-практиків – учителів початкової школи, які пілотували проєкт НУШ в 1-4 класах. Носан Т.М. та Дейнеко О.М. надали колегам багато цікавої та корисної для освітньої практики інформації щодо організації освітнього процесу та формувального оцінювання учнів.

Учасники дискусійної панелі дійшли висновку про те, що проведений захід має стати початком зустрічей, які будуть мати наметі обговорення питань адаптації як вчителя так і учня у першому циклі базової середньої освіти, обмін практичним досвідом учасників пілотного проєкту та внесення пропозицій щодо подальшої якісної реалізації концепції «Нова українська школа».

 

Тематичні івенти до Великої Педагогічної Ради від фахівців ІРЦ

19 серпня 2021 року відбувся тематичний івент до Великої педагогічної ради з теми «Аспекти розробки індивідуальної програми розвитку в закладі освіти як діючого інструменту індивідуалізації навчання дитини з ООП. Алгоритм створення ІПР в системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів». До заходу долучилися представники закладів освіти міської територіальної громади, які працюють в інклюзивному просторі та беруть активну участь у навчанні та вихованні дітей із особливими освітніми потребами.

Директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради Світлана Гонік розкрила нормативно-правові аспекти розробки та реалізації ІПР в закладах освіти. Зазначила, що основна її ціль – побудова якісного навчального процесу для дитини з особливими освітніми потребами у відповідності до реальних можливостей, виходячи з особливостей її розвитку та освітніх потреб. Зосередила увагу присутніх на тому, що створення та реалізації індивідуальної програми розвитку це командна робота, яка потребує ретельного дотримання основних етапів, зокрема: збору інформації про дитину; створення проєкту ІПР; засідання команди психолого-педагогічного супроводу, затвердження ІПР; реалізації програми; перегляду, оцінки, внесення змін.

З типовою формою ІПР для ЗЗСО та основними аспектами її оформлення присутніх ознайомила вчитель-реабілітолог ІРЦ Ірина Кулик. На тематичному івенті розглянуто основні складові документу та надані чіткі рекомендації щодо їх заповнення.

Особлива увага педагогічних працівників була зосереджена на алгоритмі створення ІПР в системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (далі – АС «ІРЦ»).

Світлана Гонік зазначила основну мету роботи порталу, окреслила переваги та можливості АС «ІРЦ» для закладів освіти. Присутні ознайомилися з етапами входу в систему та чіткими кроками створення індивідуальної програми розвитку онлайн на електронному ресурсі.

Тематичний івент проходив в форматі конструктивного діалогу. Педагогічні працівники закладів освіти зазначили, що система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів значно полегшує та прискорює процес створення ІПР.

25 серпня 2021 року практичними психологами комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради Лілією Васільєвою та Оленою Корицькою було проведено другий тематичний івент «Актуальні питання щодо організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти дітей з розладами аутистичного спектру». До заходу долучилися практичні психологи, асистенти вчителів та педагоги, які працють в інклюзивних класах з дітьми з РАС.

Світлана Гонік, директор ІРЦ відмітила тенденцію зростання кількості осіб зі складними порушеннями розвитку, зокрема й з розладами аутистичного спектру, та відзначила, що такі діти потребують особливої уваги і від того, які стратегії буде обрано в закладі освіти напряму залежить їх подальший процес адаптації та соціалізації, засвоєння відповідних знань умінь та навичок.

Фахівці ІРЦ зактуалізували уявлення присутніх про розлади спектру аутизму, проаналізували особливості розвитку дітей з РАС, їх сильні та слабкі сторони, чітко визначили основні напрямки робити щодо попередження негативних явищ та підсилення потенційних можливостей дітей у процесі адаптації та соціалізації в закладі загальної середньої освіти, надали рекомендації з організації умов успішного навчання та використання ефективних прийомів у роботі з дітьми з аутизмом. Практичними психологами було підготовлено тематичний буклет «ТОП-найважливіших стратегій при роботі з дитиною з розладами аутистичного спектру», який запрезентовано та поширено серед учасників заходу.

Учасники івенту відзначили багатоманітність та користь отриманої інформації, сформували запити.

Підбиваючи підсумки, педагогічні працівники відзначити ґрунтовну підготовку фахівців, окреслили актуальність висвітленої інформації та висловили побажання й надалі розширювати теоретичні та практичні аспекти роботи з даною категорією дітей.

26 серпня 2021 року вчителями-дефектологами комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради Оленою Монжиєвською та Діаною Лукашевською було проведено третій тематичний івент «Побудова ефективної партнерської взаємодії вчителів-предметників середньої ланки освіти з асистентом вчителя». В заході взяли участь вчителі-предметники та асистенти вчителів закладів освіти міської територіальної громади.

Директор ІРЦ, Світлана Гонік, зазначила, що інклюзивний освітній процес намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоби забезпечити рівність можливостей. Для успішної реалізації інклюзивного навчання педагогу потрібна допомога і цей напрям освіти передбачає введення в штат посади асистента вчителя, головне завдання якого допомагати організовувати та проводити якісні уроки для всіх без виключень дітей. Педагогіка партнерства, в основі якої лежить спілкування, взаємодія, співпраця, повинна стати містком для побудови ефективної взаємодії в тандемі «вчитель-асистент вчителя».

Олена Монжиєвська провела вправу «Три позиції», запропонувавши присутнім обговорити питання навчання дитини з особливими освітніми потребами з позицій «Мрійника», «Скептика» та «Реаліста».

В ході івенту фахівцями ІРЦ наголошено на важливості встановлення конструктивних взаємовідносин між вчителем та асистентом вчителя, на вміннях знаходити спільні рішення задля досягнення позитивних результатів, на командній роботі з ефективним розподілом ролей. Зазначено про необхідність встановлення пріоритетних цілей спільної роботи. На заході обговорили моделі діяльності асистента вчителя, основні компоненти практики спільного викладання, виокремили моделі та форми співучителювання як команди. Вчителі-дефектологи підготували флаєр з рекомендаціями щодо формування ефективних стосунків між учителем та асистентом учителя. Наприкінці зустрічі Діана Лукашевська для всіх учасників провела вправу «Малюнок наосліп». Метою даного завдання, було показати пряму залежність кінцевого результату через скоординовані дії та взаєморозуміння партнерів. Адже так відбувається і у взаємовідносинах учителя та асистента вчителя.

Всі тематичні івенти будувались на основі запитів від педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Проведена робота є плідною та продуктивною, а нові отримані знання сприятимуть вдосконаленню та підвищенню якості інклюзивного навчання.

 

 

Чат-бот Гаряча лінія