У Новограді-Волинському обговорили нововведення у сфері державної реєстрації
У Новоград-Волинській міській раді представники органів місцевого самоврядування, Новоград-Волинської районної державної адміністрації, начальники відділів міськрайонного управління юстиції та реєстраційних служб, говорили про передачу повноважень у сфері державної реєстрації.
Як зазначив начальник Центру надання адміністративних послуг міської ради Макарчук Михайло Григорович, реформи, які проводяться в Україні, зокрема, передача повноважень у сфері державної реєстрації органам місцевого самоврядування, спрямовані на досягнення основної мети – децентралізації влади та дерегуляції, тобто спрощення надання адміністративних послуг, наближення таких послуг до громадян.
До числа таких змін, серед іншого, відноситься передача функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців органам місцевого самоврядування, держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим банкам (за органами юстиції залишається державна реєстрація громадських формувань), які викладені в проектах Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб–підприємців та громадських формувань».
Основні положення законопроектів «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб–підприємців та громадських формувань» та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також доцільність та актуальність їх прийняття висвітлили представники Житомирського Головного управління юстиції – заступник начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації, начальник Управління державної реєстрації Залізнюк Валентин Валентинович та начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, друкованих засобів масової інформації та легалізації громадських формувань Ярош Юлія Володимирівна.
З керівництвом міста та району, зокрема, обговорено низку питань, а саме, затвердження структури та штатних розписів, якими передбачено посади державних реєстраторів; можливості збереження кадрового потенціалу фахівців у сфері державної реєстрації з метою укомплектування суб’єктів державної реєстрації; виділення спеціальних приміщень для зберігання реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і реєстраційних справ на нерухоме майно та їх обтяжень; вжиття заходів щодо підключення державних реєстраторів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та укладення відповідних договорів з адміністраторами цих реєстрів; направлення до Міністерства юстиції України звернень про забезпечення умов, необхідних для реалізації повноважень у сферах державної реєстрації.
Михайло Макарчук,
Начальник Центру надання адміністративних послуг