Заборгованість споживачів Житомирщини за газ зросла до 120 млн. гривень

5 Жовтня 2015, 21:26

З початку 2015 року заборгованість житомирян та жителів області за газ збільшилася майже удвічі. На 1 вересня цього року становила більше 119 млн. грн. Найбільше заборгували споживачі, які використовують газ для опалення своїх будинків.

За два літніх місяці – липень та серпень – борги житомирян за газ збільшилися на 5,9 млн. грн.

«Найчисельнішою є категорія абонентів, заборгованість яких складає від 100 до 300 грн. – це 68% від загальної кількості боржників по області. Борги у розмірі понад 1000 грн. накопичили 10,7 тис споживачів, в тому числі 6,7 тис по місту Житомиру і Житомирському району», – зауважив  директор ТОВ «Житомиргаз Збут» В’ячеслав Тарасов.

Розрахунки за газ впливають на своєчасне забезпечення Житомирщини газом. Адже для того, щоб отримати необхідні обсяги палива, газопостачальній компанії необхідно насамперед вчасно розрахуватися з власником енергоресурсу НАК «Нафтогаз України». На його користь держбанк перераховує більше 70% від суми, яку споживач платить за газ.

Утримання газових мереж також залежить від своєчасних розрахунків за газ. Адже за рахунок доходів, насамперед від тарифної виручки, підприємство забезпечує як обслуговування, так і модернізацію системи газопостачання Житомирщини.

Подолати проблему заборгованості газопостачальній компанії  непросто і через недосконале законодавство. Фактично компанія позбавлена дієвих важелів впливу на недисциплінованих споживачів. Єдиний законодавчо обґрунтований спосіб зупинити збільшення боргів за газ – відключати боржників від системи газопостачання.

Станом на 1 вересня через борги відключено від газопостачання 2,5 тис боржників по області, а 151 тис боржників отримали попередження про відключення у разі несплати заборгованості у визначений період. В опалювальний сезон зі збільшенням обсягів споживання зросте і розмір оплати за газ, заборгованість зростатиме.

Проте відключення газу – це крайній захід.  Споживачі, які не в змозі розрахуватися за газ, можуть уникнути відключення. Для цього потрібно звернутися із заявою до органів соціального захисту населення за місцем реєстрації для оформленням субсидій. Тим паче порядок її надання спрощений відповідно до Постанови №570 Кабміну від 5 серпня 2015 року.

«Незважаючи на складні фінансово-економічні умови, компанія «Житомиргаз»  робить все можливе для того, щоб протягом довгої зими в усіх оселях і закладах було тепло. Сподіваємося на відповідальність усіх житомирян, які користуються природним газом, і дякуємо тим споживачам, які своєчасно сплачують за спожитий газ», – відзначила начальник управління з обліку та балансів Лариса Продоус.

ПАТ «Житомиргаз»  

 

Чат-бот Гаряча лінія