ЗВІТ про роботу постійної комісії міської ради з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку

30 Березня 2023, 16:57

ЗВІТ

про роботу постійної комісії міської ради з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку

 

  1. Кількість засідань постійної комісії з розгляду питань порядків денних сесій міської ради: 11 (2020-2021 роки) та 11 (2022 рік) Всього: 22
  2. Кількість розглянутих питань, внесених до порядків денних сесій міської ради: 467 (2020-2021 роки) та 280 (2022 рік) Всього: 747
  3. Кількість засідань постійної комісії з розгляду інших питань відповідно до повноважень: 8 (2020-2021 роки) та 5 (2022 рік) Всього: 13
  4. Кількість інших розглянутих питань: 16 (2020-2021 роки) та 6 (2022 рік) Всього: 22
  5. Кількість рішень міської ради, контроль за виконанням яких покладений на постійну комісію: 119 (2020-2021 роки) та 107 (2022 рік) Всього: 226
  6. Кількість рішень, знятих з контролю: 22 (2020-2021 роки) та 40 (2022 рік) Всього: 62

Постійна комісія міської ради з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку утворена рішенням першої сесії Новоград-Волинської міської ради VIII скликання.

За звітний період постійна комісія здійснювала свою діяльність з метою наповнення бюджету міста Новограда-Волинського/Звягеля, ефективного використання бюджетних коштів, управління комунальною власністю  та підтримки економічного розвитку територіальної громади.

Комісія попередньо розглядала проєкти бюджету та програми соціально-економічного розвитку міської територіальної громади  на відповідний рік, пропозиції про внесення доповнень і змін до них, звіти про виконання  бюджету територіальної громади, питання комунальної власності, промисловості, інвестиційної діяльності, підприємництва, транспортної інфраструктури, розвитку малого та середнього бізнесу, залучення міжнародної допомоги, інші питання, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування, згідно з законодавством України.

Протягом 2021 року відбулися серед іншого 5 засідань комісії з питань комунальної власності, на яких було розглянуто 11 питань. За 2022 рік проведено 3 засідання комісії з таким спрямуванням, на яких опрацьовано 18 питань.

Комісією проводилися також засідання, на яких розглядалися питання формування та наповнення бюджету міської територіальної громади.

Протягом 2021-2022 рр. з питань бюджету територіальної громади комісія:

розглядала пропозиції депутатів та комісій міської ради до проєктів бюджету та рішень щодо внесення змін у бюджет міської територіальної громади, формувала до них висновки та пропозиції;

брала участь у формуванні політики місцевого оподаткування, вносила пропозиції до проєктів рішень міської ради про встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених законодавством України;

розглядала пропозиції про виділення додаткових коштів на фінансування потреб бюджетних організацій та установ;

розглядала питання ставок місцевих податків, розмірів плати за користування ресурсами, що є у власності територіальної громади.

 

З питань комунальної власності комісія розглядала питання щодо:

управління майном комунальної власності територіальної громади;

прийняття майна у комунальну власність;

списання майна комунальної власності;

затвердження актів приймання-передачі майна комунальних підприємств;

передачі в оренду (суборенду) майна комунальної власності;

переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації;

затвердження (внесення змін до) програм розвитку та фінансової підтримки комунальних підприємств;

погодження інвестиційних програм комунальних підприємств;

 

З питань економічного розвитку комісія розглядала питання щодо:

стану місцевої політики в галузі інвестиційної та промислової діяльності, малого та середнього бізнесу;

забезпечення виконавчими органами міської ради в межах повноважень збалансованого економічного та соціального розвитку територіальної громади, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів;

збалансованої місцевої податкової політики.

 

Комісія активно працювала для забезпечення збалансованості та дохідності бюджету міської територіальної громади. Зокрема, за даними управління Державної казначейської служби до бюджету міської територіальної громади за 2021 рік надійшло коштів у сумі 607 129,4 тис. грн, або 105,7 % планових призначень.

До загального фонду бюджету міської територіальної громади надійшло 572 065,0 тис. грн.

Власних доходів отримано 400 283,5 тис. грн, або 107,4 %.

Протягом 2021 року до бюджету надійшло всіх видів субвенцій і дотацій у сумі 171 781,6 тис. грн.

Видаткова частина бюджету міської територіальної громади за січень–грудень 2021 року в цілому виконана у сумі 593 998,2 тис. грн.

На фінансування захищених та першочергових видатків було спрямовано 420 618,0 тис. грн або 84,7 %.

Касові видатки за спеціальним фондом проведено у сумі 97 638,6 тис. грн.

Варто відзначити, що у багатьох питаннях під час розподілу коштів бюджету міської територіальної громади у 2021 році не вдалося досягнути одностайної позиції між депутатами, депутатами та міським головою.

Спостерігалася відсутність стратегічного бачення розвитку територіальної громади виконавчими органами міської ради під час надання пропозицій щодо розподілу та виділення коштів.

Розпорядниками коштів, виконавчими органами міської ради не вдалося реалізувати всі проєкти, на які передбачали кошти депутати у 2021 році.

 

Повномасштабне вторгнення росії в Україну, заходи з забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави, підтримка Збройних Сил України вплинули на життя без перебільшення кожного громадянина нашої держави у тій чи іншій мірі.

У зв’язку з військовою агресією росії проти України, 24 лютого 2022 року Указом Президента України №64/2022 о 5:30 введено воєнний стан в Україні.

У дію вступила Постанова КМУ №590 від 9 червня 2021 року “Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану”, що визначає механізм виконання в особливому режимі повноважень Казначейством та органами Казначейства, пов’язаних із здійсненням казначейського обслуговування бюджетних коштів та коштів інших клієнтів в умовах воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Зважаючи на це, органи державної влади та місцевого самоврядування в Україні, виконуючи покладені на них повноваження, розпочали вести фінансово-господарські справи в нових умовах.

Найголовнішим завданням у цей непростий час була підтримка Збройних Сил України, підрозділів територіальної оборони, забезпечення функціонування критичної інфраструктури міста, закладів охорони здоров’я, підготовка та улаштування укриттів, створення та забезпечення місцевого матеріального резерву. На кожній черговій сесії міської ради приймалися рішення “Про внесення змін до бюджету міської територіальної громади на 2022 рік”, що в умовах воєнного стану відігравало важливу роль не лише у розв’язанні проблем громади та виконанні повноважень міською радою, як органом місцевого самоврядування, а й допомагали виконувати покладені завдання підрозділам Збройних Сил України, територіальної оборони та добровольчим формуванням.

Згідно з інформацією фінансового управління Звягельської міської ради, упродовж 2022 року до бюджету міської територіальної громади надійшли кошти у сумі 1 369 264 216,64 грн, або 191,2% планових призначень.

До загального фонду бюджету міської територіальної громади надійшло 1 354 657 867,92 грн, в тому числі власних доходів загального фонду 1 214 101 500,27 грн (або 222,1 %) та трансфертів з інших бюджетів – 140 556 367,65 грн.

До спеціального фонду бюджету надійшло – 14 млн 600 тис. грн.

Серед податкових надходжень у бюджет громади найбільша частка доходу надійшла від:

податку на доходи фізичних осіб – 1 104 888 315,41 грн (91%);

єдиного податку – 56 086 178,69 грн (4,6%);

податку на майно – 26 420 672,21 грн (2,2%);

внутрішні податки на товари і послуги (пальне, акцизний податок з реалізації підакцизних товарів) – 16 923 377,11 грн (1,6%).

Протягом 2022 року надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності становить 1 048 358,63 грн.

Враховуючи вимоги постанови КМУ від 9 червня 2021 року №590, касові видатки у 2022 році  склали  748 299,5 тис. грн.

На фінансування захищених та першочергових видатків спрямовано 427 млн 710,9 тис. грн або 74,2% видатків загального фонду.

Зокрема, на проведення капітальних видатків спрямовано – 60 млн 439,5 тис. грн., серед яких на:

– будівництво та реконструкцію – 392,8 тис. грн;

– проведення капітальних ремонтів – 4 млн 503,6 тис. грн;

– внески в статутний капітал – 46 млн 844,1 тис. грн (КП НВМР „ВУВКГ“ 29 млн 313,3 тис. грн; КП „Новоград-Волинськтеплокомуненерго“ 17 млн 530,8 тис. грн);

– міжбюджетні трансферти – 5 млн 596 тис. грн;

– придбання обладнання, предметів довгострокового користування – 3 млн 103 тис. грн.

Згідно Програми шефської допомоги військовим частинам Збройних Сил України та іншим військовим формуванням, розташованих на території міської територіальної громади на 2021-2023 роки та Цільової програми „Забезпечення підрозділів територіальної оборони на 2022-2023 роки з бюджету міської територіальної громади на потреби ЗСУ виділено близько 30 мільйонів гривень.

У 2022 році розпорядникам коштів не вдалося завершити всі проєкти, на які передбачали кошти депутати на сесіях міської ради.

Варто відзначити основні рішення, які прийняті протягом 2022 року на сесіях Новоград-Волинської/Звягельської міської ради за активної участі постійної комісії з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку:

–  Про затвердження Порядку компенсації з бюджету міської територіальної громади втрат перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах у період запровадження воєнного стану;

– Про спрямування коштів, передбачених на внески до статутного капіталу комунальних підприємств Новоград-Волинської міської ради на період воєнного стану;

– Про використання паливо-мастильних матеріалів з місцевого матеріального резерву Новоград-Волинської міської територіальної громади;

– Про звіт щодо виконання бюджету Новоград-Волинської міської територіальної громади за I квартал 2022 року;

– Про звіт щодо виконання бюджету Новоград-Волинської міської територіальної громади за I півріччя 2022 року;

– Про пільгові перевезення на міських, приміських автобусних маршрутах загального користування на території Новоград-Волинської міської територіальної громади у 2023 році;

– Про затвердження Програми фінансової підтримки комунальних підприємств Новоград-Волинської міської ради на 2023-2024 роки та Порядку використання коштів, передбачених у бюджеті Новоград-Волинської міської територіальної громади для її надання;

–  Про затвердження Програми взаємодії з малим та середнім підприємництвом Новоград-Волинської територіальної громади на 2022-2026 роки;

– Про звіт щодо виконання бюджету Новоград-Волинської міської територіальної громади за  дев’ять місяців 2022 року;

– Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Звягельської міської територіальної громади на 2023 рік;

– Про бюджет Новоград-Волинської міської територіальної громади на 2023 рік.

 

Під час засідань комісії розглядалися звернення громадян, організацій, представників військових частин, відбувався прийом громадян, уповноважених осіб від різних організацій, розглядалися їх усні та письмові звернення, пропозиції.

Членами комісії приймалася активна участь у пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій.

У комісії присутні представники усіх політичних сил міської ради, що не завадило працювати конструктивно та виконувати функціональні обов’язки.

Комісія тісно співпрацює з фінансовим управлінням міської ради, яке надає консультативно-організаційну підтримку та необхідну інформацію для роботи комісії. Спільно з фінансовим управлінням у 2021 році комісією готувалися відповідні звернення до народного депутата України Костюка Д. С., Прем’єр-міністра України Шмигаля Д. А. щодо наповнення місцевих бюджетів і внесення змін до деяких законодавчих актів.

Протягом 2022 року члени бюджетної комісії не були осторонь подій в Україні та приймали активну участь у заходах із забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави, волонтерській діяльності, підтримки внутрішньо переміщених осіб, добровольців і військовослужбовців, підрозділів Збройних Сил України, територіальної оборони, добровольчих формувань.

У зв’язку зі службою в підрозділі ТрО ЗСУ з початку збройної агресії росії проти України, я, як голова комісії, не завжди мав можливість бути присутнім на її засіданнях. У таких випадках обов’язки голови комісії виконував заступник Годун О. В., у випадку ж його відсутності – секретар комісії     Нусбаум С. А.

Постійна комісія міської ради з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку співпрацює з депутатами та іншими постійними комісіями міської ради. Члени комісії детально вивчають питання віднесені до її компетенції, приймають активну участь в роботі галузевих комісій, робочих групах, а також заходах щодо вивчення досвіду інших міст.

 

Андрій СУХИХ, голова постійної комісії міської ради з питань бюджету територіальної громади, комунальної власності та економічного розвитку

Чат-бот Гаряча лінія